W przypadku sklepów internetowych listy produktów z obszernych kategorii składają się z wielu stron. Jeśli treść podzielona jest na podstrony, dla poprawnego pojawienia się poszczególnych stron w wynikach wyszukiwania, Google zaleca stosowanie znaczników rel="next" i rel="prev".


Tym bardziej miło nam poinformować, że sklepy internetowe RedCart dostosowane zostały do najnowszych standardów Google. To kolejna po Google Rich Snippets zmiana wpływająca na wyświetlanie oferty w wynikach wyszukiwania Google.


Za pomocą atrybutów HTML rel="next" i rel="prev" możliwe jest wskazanie relacji między poszczególnymi URL-ami.



(foto. źródło: googlewebmastercentral.blogspot.com)



Atrybuty Google wdrożone zostały w modułach odpowiedzialnych za przeglądanie produktów, w miejscach, gdzie występuje stronicowanie wyników. Znaczniki mają na celu poinformowanie wyszukiwarki o tym, że znajduje się na stronie, która zawiera wiele podstron i użyta została paginacja - czyli numeracja stron z wynikami.


Znaczniki rel="next" i rel="prev" stanowią dla Google wyraźną wskazówkę, że poszczególne strony mają być traktowane jako sekwencja logiczna, co spowoduje uwzględnienie właściwości ich linków i w większości przypadków pozwoli wyświetlić użytkownikowi odpowiednią stronę.


Kilka informacji, o których warto wiedzieć:

- Atrybuty rel="prev" i rel="next" to wskazówki dla Google, a nie bezwzględne dyrektywy

- rel="next" i rel="prev" to parametry analogiczne do rel="canonical"

W przypadku sklepów internetowych listy produktów z obszernych kategorii składają się z wielu stron. Jeśli treść podzielona jest na podstrony, dla poprawnego pojawienia się poszczególnych stron w wynikach wyszukiwania, Google zaleca stosowanie znaczników rel="next" i rel="prev".


 


Za pomocą atrybutów HTML rel="next" i rel="prev" możliwe jest wskazanie relacji między poszczególnymi URL-ami. Użycie ich stanowi dla Google wyraźną wskazówkę o tym, że strony te mają być traktowane jako sekwencja logiczna.