W sklepach internetowych RedCart.pl pojawiły się kolejne narzędzia ułatwiające prowadzenie sprzedaży i wspierające działania marketingowe. Nowe funkcjonalności to bony kwotowe oraz system wpłat.


System księgowania wpłat

W celu uruchomienia systemu wpłat, należy w zakładce USTAWIENIA - PODSTAWOWE USTAWIENIA - ZARZĄDZANIE SKLEPEM zaznaczyć opcę "Korzystaj z systemu wpłat". Po aktywacji nowa funkcjonalność pojawi się w zakładce ZAMÓWIENIA w formie przycisku Wpłaty. Po klilknięciu w przycisk wyświetlona zostanie lista zawierają informację na temat kwoty, numeru zamówienia oraz statusu wpłaty. Dostępne są 4 statusy wpłat: nowa, zaksięgowana, rozpoczęta, odrzucona.


Możliwe jest również opłacenie zamówienia przez Klienta w późniejszym terminie, np. gdy pierwsza płatność online zakończyła się niepowodzeniem (status wpłaty - nowa lub odrzucona). W takim przypadku Klient może wrócić do zakładki Moje konto - Szczegóły zamówienia i spróbować zapłacić ponownie lub anulować wpłatę bądź skorzystać z innego rodzaju płatności, aby opłacić zamówienie.


Moduł wpłat wprowadza nowe pojęcie cząstkowego opłacenia zamówienia. Oznacza to, że zamówienie może zostać opłacone za pomocą kilku wpłat. Dzięki temu możliwe było wprowadzenia bonów jako środka płatniczego.


Bony

Bony są nowym środkiem płatniczym umożliwiającym częściowe lub całościowe opłacenie zamówienia. Moduł bonów dostępny jest w Panelu Administracyjnym sklepu i znajduję się w zakładce MARKETING - BONY. System bonów jest ściśle powiązany z systemem wpłat. W celu skorzystania z modułu bonów, konieczne jest włączenie systemu wpłat.


W sklepach internetowych RedCart dostępne są 3 rodzaje bonów:

- kwotowy,

- darmowy produkt,

- darmowa wysyłka.


Korzystanie z bonów, jako formy płatności w sklepie internetowym, wymaga dokonania odpowiednich zmian w ustawieniach wysyłki. W tym celu należy zaznaczyć płatność bonami.


Warto pamiętać, że bony nie zmieniają wartości koszyka, a jedynie opłacają częściowo zamówienie. Jeśli zamówienie nie zostanie w pełni opłacone bonami, to pozostałą jego część należy opłacić tak jak dotychczas, za pomocą dostępnych form płatności.


Szczegółowe informacje dotyczące nowych funkcjonalności dostępne w są po zalogowaniu do Panelu Administracyjnego sklepu.