Tworzenie nowych kont i zapamiętywanie coraz to nowych haseł może okazać się uciążliwe dla Klientów sklepu internetowego. Możesz temu zaradzić wprowadzając w swoim sklepie możliwość logowania za pomocą kont Facebook, Google oraz OpenID.


To nowy trend, który daje Klientowi możliwość wyboru, za pomocą którego konta zaloguje się w sklepie internetowym. Pomyśl o wygodzie i bezpieczeństwie, jakie niesie za sobą nowa funkcjonalność.


Wprowadzone w RedCart.pl rozwiązanie, polega na umożliwieniu Kupującym logowania do sklepu internetowego za pośrednictwem zewnętrznych serwisów:


- Facebook (popularny serwis społecznościowy)

- Google (konto Google związane z dowolną usługą np. Gmail, YouTube czy Picasa)

- OpenID (architektura rozproszonego uwierzytelnienia i dystrybucji tożsamości użytkowników w usługach webowych).


Konfiguracja nowej funkcjonalności dostępna jest po zalogowaniu do Panelu Administracyjnego w zakładce USTAWIENIA - LOGOWANIE ZEWNĘTRZNE.


Logowanie za pomocą konta Facebook

W przypadku logowania za pośrednictwem konta Facebook, konieczne jest utworzenie dodatkowej aplikacji. Można tego dokonać na stronach serwisu Facebook, przy konfiguracji konieczne jest podanie identyfikatora aplikacji oraz klucza. Instrukcja znajduję się pod adresem:

http://redcart.pl/doc/tworzenie_aplikacji_na_facebook.pdf


Logowanie za pomocą konta Google

W przypadku logowania z wykorzystaniem konta Google, nie trzeba dokonywać żadnej konfiguracji. Wystarczy aktywować ten sposób logowania poprzez Panel Administracyjny sklepu w zakładce USTAWIENIA - LOGOWANIE ZEWNĘTRZNE.


Logowanie za pomocą serwera OpenID

Aby dodać logowanie z innych serwisów poprzez OpenID, należy dodać nowego dostawcę usługi, wyświetlaną nazwę oraz opcjonalnie obrazek, który będzie wyświetlał się przy logowaniu.



Logowanie za pośrednictwem kont serwisów zewnętrznych odbywa się na 2 sposoby. Jeśli Klient posiadania konto w serwisie, zostanie on automatycznie zalogowany (w przypadku pozytywnej autoryzacji poprzez serwis zewnętrzny). 

W przypadku braku konta, Klient przeniesiony zostanie do formularza rejestracji z podstawionymi danymi (zwróconymi przez serwis zewnętrzny).


Jakie są zalety nowej funkcjonalności?

- wygodny, łatwy i bezpieczny sposób logowania dla Klientów Twojego sklepu

- zwiększenie lojalności Klientów

- zdecydowanie szybsze dokonywanie zakupu w sklepie internetowym


Ważne informacje

Jeśli korzystasz z funkcjonalności "komentarze Facebook", utworzenie aplikacji oraz podanie jej identyfikatora i klucza, umożliwi zbiorczą edycję komentarzy w sklepie internetowym.

Po wpisaniu identyfikatora aplikacji, na karcie produktu pojawi się zakładka Opinie klientów. Pojawi się także więcej opcji moderacji niż dotychczas oraz opcja "Moderuj komentarze w aplikacji", która pozwoli na zbiorczą moderację wszystkich komentarzy.