We współczesnym świecie, w erze e-handlu, osoby zainteresowane tematyką e-commerce coraz częściej spotykają się z terminem dropshipping. Jaka definicja kryje się za tym słowem i czym tak naprawdę jest dropshipping?

 
Dropshipping
został wymyślony na potrzeby sprzedaży internetowej. Jest to model logistyczny, w którym wysyłka towarów zostaje przerzucona bezpośrednio na dostawcę. Zadaniem sprzedawcy jest dotarcie do Klienta, odpowiednia promocja i prezentacja produktu oraz jego sprzedaż. Zamówienie złożone w sklepie internetowym trafia do dostawcy, który pakuje i wysyła towar bezpośrednio do Klienta. W zależności od modelu zarobek stanowi różnica pomiędzy ceną zakupu, a ceną detaliczną (model marżowy) lub prowizja od sprzedaży (model prowizyjny). Dla kogo ten system jest idealnym rozwiązaniem i dlaczego?


Współpraca na zasadzie dropshippingu została stworzona dla Klientów, którzy chcąc prezentować bogatą ofertę, nie chcą jednocześnie zamrażać gotówki w zakupionym towarze. Oferta dostawcy pobierana jest do sklepu na zasadzie stałej integracji. Bieżące, automatyczne aktualizacje zapewniają prezentację jedynie dostępnych produktów. Innymi słowy, dropshipping pozwala zaoszczędzić na zakupie i magazynowaniu towarów. Ryzyko, że sprzedawca pozostanie z niesprzedanym towarem zostaje w tej sytuacji całkowicie wyeliminowane.


Innym pozytywnym aspektem takiej współpracy jest skrócony czas przesyłki – zamówiony towar wysyłany jest bezpośrednio od dostawcy do odbiorcy. Przekazane zamówienie zostaje zrealizowane w siedzibie dostawcy, tym samym szybciej dociera do Klienta docelowego. Oszczędność stanowi również koszt wysyłki, który dla hurtownika jest zdecydowanie niższy z racji wysyłania większej liczby przesyłek. 


Ponadto, sprzedawca dropshippingowy dodatkowo oszczędza czas na analizie rynku oraz poszerzaniu swojej oferty. Wszystkie nowe produkty, na które pojawia się zapotrzebowanie, wprowadzane przez współpracującego ze sprzedawcą hurtownika pojawią się  w ofercie Twojego e-sklepu, bez potrzeby poświęcania czasu na ich ręczne dodawanie.


Dzięki usłudze dropshippingu łatwiej jest również kontrolować stałe wydatki. Sprzedawca nie zamraża gotówki w towarze, płaci jedynie za to, co zostało już zamówione. Sama opłata za oprogramowanie i integrację jest stała, zatem pozwala na pełną kontrolę budżetu. Zaoszczędzone pieniądze można zainwestować w grafikę oraz szeroko rozumiane działania promocyjne.


W zależności od dostawcy, zamówienie może zostać przejęte już na etapie dokonywania płatności. W takim wypadku zadanie Sprzedającego ogranicza się do działań marketingowych. W celu uzgodnienia dokładnych zasad współpracy zachęcamy Państwa do kontaktu z wybraną hurtownią. Platforma RedCart.pl posiada w swojej ofercie integracje, które funkcjonują na zasadzie dropshippingu. Szczegółowe informacje na temat pakietów uzyskasz u naszych konsultantów.


Więcej informacji na temat modelu dropshipping w serwisie Wikipedia