Strona główna Blog Marketing i promocja

Blog w sklepie internetowym

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Blog w sklepie internetowym to doskonała forma pomagająca w budowaniu silnych relacji z klientami e-sklepu.

Blog ponadto jest potężnym narzędziem promocji. Pomaga w wyszukaniu sklepu przyszłym klientom, buduje pozycję profesjonalisty, a przede wszystkim, poprawia pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Poznaj bliżej jego zalety.

Czym jest blog w sklepie internetowym?

Blog to rodzaj strony internetowej, zawierającej wpisy uporządkowane chronologicznie. Taka właśnie forma coraz częściej wykorzystywana jest do przekazu reklamowego, również w odniesieniu do sklepów internetowych. Okazuje się bowiem, że blog może stanowić dla niego doskonałe uzupełnienie, a także potężne narzędzie, napędzające sprzedaż.

Budowanie relacji

Blog wspiera nowoczesny e-biznes, w którym wskazane jest podjęcie dodatkowych działań, mających na celu budowanie stałej grupy Klientów. Regularne wpisy pozwalają na zdobycie nowych Klientów i nawiązanie z nimi silnych relacji. Wiedząc o tym, RedCart umożliwiło prowadzenie tego „internetowego dziennika”  w obrębie swoich sklepów internetowych.

Dlaczego warto wykorzystać blog?

Blog pomaga w promocji sklepu internetowego i produktów, pozwalając na opisywanie ich w sposób szczegółowy. Dzięki temu można zaprezentować ich najważniejsze walory dla Klienta lub pomóc mu w rozwianiu wątpliwości.

Co więcej, blog stawia Cię w roli eksperta w danej branży. Pokazuje, iż nie tylko sprzedajesz, ale przed wszystkim znasz swoje produkty. Oprócz tego, jest potężnym wsparciem w pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google.

Różnorodność materiałów

Istnieje kilka rodzajów wpisów na blogach, które mogą przyciągnąć uwagę i zróżnicować jego treści, by były bardziej atrakcyjne dla czytelnika. Korzystaj z nich!

Wśród nich warto wyróżnić prezentacje, opinie, instrukcje i porównania. Niemniej ważne mogą być wywiady ze specjalistami, case study czy podsumowania i rankingi. Wybór formy zależy głównie od treści, jaką chcesz przekazać czytelnikom.

Jak prowadzić bloga?

Jeśli zdecydowałeś się już założyć bloga, pora zastanowić się, jakimi podstawowymi zasadami należy się kierować, tworząc wpisy. Przede wszystkim bądź na nim sobą i pisz o tym, na czym naprawdę się znasz.

Trzymaj się tematyki swojej witryny i dbaj o aktualność oraz regularność wpisów. Pisz prawdę, szanuj konkurencję i stosuj przystępny, elegancki, zawierający emocje język. Zwracaj przy tym uwagę na poprawną pisownię i stosowanie słów kluczowych, które mają wypozycjonować Twoje wpisy i przyciągnąć Klientów.

W swoich wpisach nie zapomnij o odnośnikach do produktów ze sklepu internetowego.

Gdzie znajdziesz narzędzie do stworzenia bloga?

Blog udostępniony przez RedCart dostępny jest w zakładce WYGLĄD SKLEPU - BLOG. Po aktywowaniu opcji, w sklepie internetowym wyświetlona zostanie zakładka BLOG, na której umieścisz swoje wpisy.

Czy warto stworzyć blog?

Jak już na pewno wywnioskowałeś z podanych przez nas argumentów: tak! Posiadanie przez Ciebie bloga, uzupełniającego sklep internetowy, postawi Cię w lepszym świetle i pomoże zbudować relacje. To także narzędzie marketingowe i pozycjonujące. Dlatego nie zwlekaj i skorzystaj z możliwości, jakie daje.

Jeśli masz już doświadczenia z pisaniem bloga, podziel się swoim komentarzem. Może znasz dobre techniki pisania?

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja