Kiedy świąteczna atmosfera powoli mija, nie oznacza to zwolnienia tempa w sklepach internetowych. Wręcz przeciwnie - to właśnie po Świętach Klienci liczą na atrakcyjne ceny produktów, które przykuły ich wzrok podczas poszukiwań prezentów dla najbliższych.

Dużym zainteresowaniem oraz tłumami Klientów mogą się obecnie pochwalić nie tylko duże galerie handlowe, ale również sklepy internetowe. Przewagą tych drugich jest, jak wynika z raportu firmy On Board PR Ecco Network przygotowanego na podstawie badania SW Research "
(...)ponad połowa badanych, jako główne zalety robienia zakupów w sklepach internetowych wymieniła możliwość dostawy produktu bezpośrednio do domu (63 proc.), oszczędność czasu (61 proc.), a także niższą cenę (54 proc.). Co ciekawe, trzech na dziesięciu respondentów wskazało na łatwy dostęp do opinii innych klientów o produkcie, a jedna czwarta na możliwość porównania różnych produktów z tej samej kategorii." Pełny opis raportu z przeprowadzonego badania znajdziemy tutaj.

Cały miesiąc styczeń oraz pierwsza połowa lutego to czas nieustających promocji. Dlatego już dziś należy zastanowić się nad noworocznymi wyprzedażami w sklepie internetowym dla platformie RedCart. 

Wyprzedaże oraz noworoczne czyszczenie magazynów to doskonały moment nie tylko na promocje naszego sklepu internetowego ale także na pozyskanie nowych Klientów na przyszłość.

Narzędzia, które sa dostępne bezpośrednio w Panelu Administracyjnym w zakładce Marketing umożliwiają stworzenie noworocznej kampanii wyprzedażowej.

Zacznijmy od poinformowania Klientów o organizowanej przez sklep atrakcyjnej wyprzedaży za pomocą newslettera.

Należy w nim dokładnie określić:
* warunki promocji,
* wskazać produkty objęte wyprzedażą,
* dokładny czas trwania wyprzedaży. 

Umiejscowienie tych informacji w newletterze pozwoli uniknąć niepotrzebnych spięć na linii Sprzedający - Kupujący.

Możemy jednocześnie skorzystać z narzedzi marketingowych w postaci Cross Sellingu, który polega na proponowaniu produktów uzupełniających na podstawie obecnie przeglądanego asortymentu. Celem tej marketingowej techniki jest podsunięcie Klientowi wprost informacji o asortymencie, który mógłby pasować do przeglądanego w danej chwili.

Automatyczne łączenie produktów można ustawić w Ustawienia -> Komponenty -> Cross Selling. Zaznaczając opcję "Łącz automatycznie produkty" a następnie wybierając odpowiadającą naszym asortymentom cechę, Klientom będzie wyświetlały się produkty przez nas polecane.
 

Na stronie głównej możemy zasugerować nasze najlepiej sprzedające się produkty wśród Klientów. Pomóc w tym może inteligentny system rekomendacji produktów, czyli Asystent Sprzedaży, który podczas dodawania produktów do koszyka, inteligentnie przedstawia produkty, które mogłyby jeszcze Klienta zainteresować. Sugerowanie najlepiej sprzedających się produktów jest kluczową sprawą dla podwyższenia konwersji sprzedaży na stronie naszego sklepu.


W latach ubiegłych tylko co piąty sklep internetowy rozważał wprowadzenie noworocznej wyprzedaży (tak wynikało z badania przeprowadzonego przez porównywarkę cenową Nokaut.pl w roku 2010) . Z roku na rok zainteresowanie wprowadzaniem promocji w sklepach internetowych jest coraz większe. Do wyboru pozostają jeszcze zakupy grupowe, wprowadzenie bonów oraz dodawanie kuponów.



Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!