W celu podniesienia skuteczności oraz zwiększenia sprzedaży w sklepach internetowych, prezentujemy nowe marketingowe rozwiązanie.
 

Aby móc dotrzeć do Klientów, którzy odwiedzili już Twój sklep, skorzystaj z nowej opcji z dziedziny nowoczesnego marketingu internetowego.

Remarketing dynamiczny jest obecnie bardzo efektywnym narzędziem wykorzystywanym przez Google Adwords. Podstawowym jego zadaniem jest wyświetlanie dostosowanych reklam pod uprzednią aktywność użytkownika na stronie.

Jak to działa?
Kiedy Klient pojawił się w Twoim sklepie, lecz nie dokonał w nim zakupu, akcja ta została zarejestrowana przez cookies AdWords.

W zależności od tego, jak daleko na ścieżce zakupowej znalazł się Klient, w taki sposób będą wobec niego dostosowane reklamy na stronach będące w sieci reklamowej Google. 

Przykład: potencjalny Klient wchodzi do Twojego sklepu. Przeglądał produkty, lecz nie dokonał ostatecznego zakupu. Dzięki dynamicznemu remarketingowi, wchodząc na inny portal (lecz związany z siecią reklamową Google) zauważy reklamę tego samego produktu lub jego tańszego modelu. Za to osobie, która zakupiła produkt (np. torebkę) w e-sklepie, wyświetli się reklama produktów komplementarnych, np. preparatu do czyszczenia czy dopasowanego do torebki portfela. Tak spersonalizowana reklama jest dla Klienta bardziej dostrzegalna i zwiększa zainteresowanie produktem, przy okazji pozostając mniej natarczywą formą reklamy niż banery czy pop-up'y.

Konfigurując kampanię, oprócz głównej kategorii odwiedzających nas użytkowników warto stworzyć dodatkowe listy, dzięki którym dokładnie będziemy wiedzieć w którym momencie Klient opuścił nasz sklep.
Stworzone listy mogą wyglądać następująco:

1. Użytkownicy ogólni - którzy weszli na stronę sklepu, lecz nie przyglądali się poszczególnym produktom;

2. Wyświetlenia produktów - zobaczysz Klientów, którzy przeglądali Twoje produkty, lecz nie dodali żadnego do koszyka;

3. Porzucony koszyk - użytkownicy, którzy wybrali produkty, wrzucili je do koszyka ale nie dokonali zakupu;

4. Kupujący w przeszłości - to Klienci, którzy kupili u Ciebie produkty.

W zależności od listy reklama będzie się wyświetlała w kazdym przypadku inaczej.

Dla użytkowników ogólnych reklama dynamiczna będzie wyświetlała Twoje najpopularniejsze produkty. Kolejnej grupie, która przeglądała ofertę sklepu, reklama będzie przypominała o wyświetlanych produktach oraz polecała inne, rekomendowane. Wobec porzuconych koszyków reklama będzie skupiać się na produktach, które do niego zostały wrzucone, a także będzie pokazywała produkty przeglądane wcześniej. Dla tych, którzy kupili już w Twoim sklepie - polecane w reklamie będą produkty popularne, często kupowane oraz rekomendowane.

Na każdej z wyżej wymienionych list, użytkownik znajduje się przez 30 dni. Co ważne, dzięki dostosowanym tagom w mechanizmach Google, każdy Klient znajduje się tylko na jednej liście. Niezależnie od tego na jakim etapie zakupowym skończył swoją aktywność. Pozwala to na kontrolowanie oraz dokładne sprawdzenie efektywności podejmowanych działań, celem aktywizacji każdej z grup. 

W ramach konfiguracji kampanii remarketingu dynamicznego możesz dostosowywać wygląd reklam poprzez zmienienie koloru tła, nagłówka, przycisków. Możesz również umieścić w nich logo Twojego sklepu. Dostępne są różne układy reklamowe. Pozwalają wyświetlać w jednej reklamie jeden, dwa, cztery lub nawet sześć produktów w różnych rozmiarach. 

Google AdWords 

Konfiguracja po stronie sklepu internetowego RedCart sprowadza się do wprowadzenia identyfikatora google_conversion_id

Identyfikator należy wprowadzić w następującym miejscu:

USTAWIENIA -> PODSTAWOWE USTAWIENIA -> STATYSTYKI ZEWNĘTRZNE - Google Adwordsremarketing dynamiczny (Conversion-ID)


Więcej informacji na temat wykorzystywania dynamicznego tagu remarketingowego dostępnych jest na stronie Pomocy Google Adwords





Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!