Czym jest storytelling?

Storytelling to nic innego jak opowieść naszej marki skierowana do szerokiego grona. Opiera się głównie na budowaniu więzi marki z Klientami, która opiera się na wartościach reprezentowanych przez samą firmę. Emocjonalność, budowana na prawdziwych doświadczeniach jest najcenniejszą wartością w biznesie. Zainteresowanie, wciągnięcie i angażowanie odbiorcy to starannie dobrana i wykreowana komunikacja. Jeśli zostanie błędnie zaprojektowana - nie przyniesie skutku, a co gorsze - nikt nie uwierzy w opowiadaną przez nas historię.

Dlatego na początku, jeśli planujemy wprowadzić storytelling do naszego marketingowego planu, musimy wybrać rodzaj opowieści, którą planujemy zastosować. Opowiedz swoją historię tak, jak nie zrobili tego dotychczas inni.

By całość stała się wiarygodna dla Klienta, marka musi pokażać, że historia, którą opowiada jest prawdziwa - i co więcej - jest wręcz wysnuta z wnętrza firmy. Dlatego w tworzeniu odpowiedniego kształtu opowieści będą miały również osoby z którymi współpracujesz. Nie tylko podpowiedzą Ci, o czym możesz powiedzieć, ale będą również uwiarygodniały całkowity przekaz. Jeśli cechy, które sa reprezentowane sprawią, że Klient się z nimi zacznie utożsamiać - możemy być pewni, że storytelling zadziałał. Nie poprzestawajmy na jednej opowieści i nie kończmy jej w najlepszym momencie. Przerwanie i niedokończenie może spowodować utratę zaufania.

Storytelling w sklepie internetowym



Dla kogo jest storytelling?

Wszechobecne reklamy powodują, że stały się już niewidoczne dla internauty. Dlatego opowieść o marce, firmie, a w przypadku właścicieli e-biznesów o sklepie internetowym będzie ciekawą alternatywą, dzięki której podniosą poprzeczkę w branży e-commerce. Jak bowiem sprzedać produkt, który nie różni się od produktu konkurencji - a jedyna różnica to cena? Sprzedajesz w tym przypadku emocje - cena jest wtedy drugorzędną sprawą. Pomysł na biznes w branży internetowej była wybrana nisza? Jesteś indywidualistą lub optymistą, który chce zmieniać branżę i cały rynek handlu internetowego? Projektujesz ubrania, dzięki którym osoby mogą wyrazić siebie? Zbierz fakty, dzięki którym możesz zbudować unikalną opowieść.
Celem storytellingu jest bazowanie na emocjach. Coraz więcej osób przestaje kupować zwykłe informacje o produktach. Dlatego, jeżeli Twój sklep internetowy powstał w wyniku pasji do wybranej branży - wykorzystaj swój potencjał. Wpleć elementy charakterystyczne Twojego najlepszego produktu i stwórz opowieść o nim.

Jak zastosować storytelling w sklepie internetowym?

Sklep internetowy, który posiada ciekawą historię do opowiedzenia. Własnoręcznie wykonujesz produkty do swojego sklepu? Opowiedz o tym jak powstają, dlaczego branża w której działasz, jest właśnie tą dla której postanowiłeś poświęcić swój czas i energię. Ludzie, którzy robią coś ze względu na pasję są podziwiani i chwaleni za wytrwałość w dążeniu do celu. Opowiadając o swoim sklepie internetowym jako pierwszy masz okazję narzucić charakter wypowiedzi o e-biznesie, zanim zrobią to inni.  Stosuj narrację, która najbardziej odpowiada Twojej firmie. Dostosuj narrację do całokształtu Twojego sklepu, bloga, innych kanałów sprzedaży, mediów społecznościowych bądź elementów charakterystycznych w indywiadualnej grafice. Bądź precyzyjny i systematyczny. Dawkuj emocje i spraw, by Klienci wracali po więcej!
 


Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!