Profesjonalne zdjęcia są istotnym elementem w sprzedaży i marketingu. Zdjęcia produktów nie tylko sprzedają, ale przy okazji dbają o wizerunek Twojego starannego podejścia do biznesu. To dzięki nim możemy być postrzegani jako rzetelni sprzedawcy. Co zrobić, by w domowym zaciszu stworzyć zdjęcia produktów gotowych do sprzedaży?

Zachowania konsumentów według wszelkich badań przedstawiają się następująco: zdjęcia przykuwają większą uwagę i przyciągają wzrok. Działają na wyobraźnię i często mają o wiele większą siłę niż opisy produktów, które przeważnie są źle napisane. O tym jak napisać poprawny opis produktu można przeczytać TUTAJ. Tworząc fotografie do sklepu internetowego pamiętaj przede wszystkim o atrakcyjnym przekazie wizualnym swojego produktu - jak to zrobić? Tego dowiecie się w dalszej części wpisu.

Zaczynamy!

Profesjonalne podejście do tematu gwarantuje nie tylko większą sprzedaż w sklepie internetowym, ale również zaufanie i szacunek wobec odwiedzających nas Klientów. Sukces gwarantują pozytywne opinie Klientów, które przekładają się na zwiększoną liczbę produktów w koszyku. Warto zatem rozpocząć tworzenie zdjęć do swojego sklepu! W tym przypadku przyda się na pewno:

- odpowiedni sprzęt - warto zaopatrzyć się w porządny sprzęt - nie oznacza to jednak od razu kupna lustrzanki przeznaczonej dla profesjonalnych fotografów. Obecnie zaprojektowane aparaty cyfrowe z obiektywem są w stanie wykonać zdjęcia w dobrej jakości i wysokiej rozdzielczości. Ukazanie jak największej ilości szczegółów produktu będzie przydatne dla Klienta, który nie może na żywo zobaczyć i dotknąć produktu. Im lepsze zdjęcia, tym większe zaufanie wobec naszego sklepu,
- oświetlenie - odpowiednie oświetlenie pozwoli na wydobycie głębi produktu na zdjęciu. Większość zdjęć będziemy mogli zrobić w domowych warunkach przy pomocy odpowiedniego sprzętu, ale o tym w dalszej części wpisu,
- statyw - brak ostrości w zdjęciu od razu je dyskwalifikuje pod każdym względem. W celu uniknięcia poruszenia zdjęcia oraz jego rozmazania przydatny okaże się statyw. W ten sposób uniknie się problemu poruszonych zdjęć,
- tło - jeśli będzie niekorzystne, wpłynie to również na odbiór wśród Klientów. Rozpraszające tło, lub z widocznymi innymi elementami (np. z widokiem na część pomieszczenia) może skutecznie odwrócić uwagę od najważniejszej rzeczy na zdjęciu - Twojego produktu!

Zdjęcia produktów do sklepu internetowego

Zdjęcie to nie wszystko!

Kiedy zrobiliśmy już idealne zdjęcie to wcale nie oznacza końca prac. Ponieważ każdy produkt musi wyglądać idealnie - zdjęcia należy poddać niezbędnej obróbce w programie graficznym. Dzięki niemu przede wszystkim podkreślimy walory produktu ulepszając ekpozycję w postaci rozjaśnienia zdjęcia (jeśli wyjdzie zbyt ciemne), lub przyciemnienia (jeśli wyjdzie za jasne). Najpopularniejszym programem graficznym wykorzystywanym do obróbki zdjęć jest Photoshop. Jednak wymaga on nie tylko sporej ilości czasu na zapoznanie się z jego funkcjami, to na dodatek budżet przeznaczony na licencję, możemy z powodzeniem wykorzystać w innym celu. Dlatego możemy skorzystać z darmowych programów graficznych takich jak produkt Google - Picasa (idealny dla początkujących), czy Gimp (dla średniozaawansowanych).

Podczas obróbki zdjęć zwróć uwagę na:

- kadrowanie - ważne, by każde zdjęcie miało taki sam wymiar i kształt. Postaraj się zachować jedną formę dla wszystkich zdjęć w sklepie. Najczęściej jest to kwadrat. Obecnie jest on najpopularniejszym kształtem i automatycznie kojarzy się z profesjonalnymi zdjęciami,
- cienie i kontrasty - zwróćmy na to uwagę już podczas oświetlenia naszego produktu podczas robienia zdjęcia. Światło musi być spójne na każdym zdjęciu i nie powinno zaburzać całej kompozycji zdjęcia. Odpowiedni kontrast zapewni autentyczność produktu na zdjęciu,
- kolory -  zdjęcie, które zrobiliśmy musi mieć zbliżony kolor do oryginału. Jeśli odcienie się różnią dostosuj nasycenie w programie graficznym tak, by rzeczywistość była zbliżona do oryginału. Nie przesadzajmy jednak z nasyceniem, by efekt nie był przerysowany i nie zniechęcił Klienta.

Pamiętaj o tym, by zdjęcia, które wstawiasz do sklepu, były odpowiednio duże, by było na nim widać szczegóły. Jeśli przedmiot jest zbyt duży - można zrobić kilka zdjęć, które będą przedstawiały zbliżenie wybranych elementów.


Co jeszcze może się przydać?

Jeśli chcemy urządzić małe studio fotograficzne przydatny może ukazać się namiot bezcieniowy. Zestaw, w skład którego wchodzi namiot, wymienne tła i 2 lampy oświetleniowe można kupić na popularnym serwisie aukcyjnym w granicach 100 złotych. Jest to niewielka cena w porównaniu do efektu jaki możemy uzyskać i zaoszczędzić na wynajęciu studia fotograficznego do zrobienia zdjęć naszych produktów. Namiot bezcieniowy (jak sama nazwa wskazuje) sprawia, że znika problem cieni, które skutecznie mogą popsuć efekt końcowy. Na dodatek światło jest miękkie, kolory produktu na zdjęciu są wyraźne i widać szczegółowo kontury. Jako podstawkę do namiotu możemy użyć materiałów lakierowanych (co da ciekawy efekt odbicia lustrzanego), lub gładkich, które skomponują lub skontrastują się z używanym materiałem.

Jak zrobić zdjęcia produktów do sklepu internetowego?


Marketing i sprzedaż

Sprzedaż internetowa kieruje się zupełnie innymi zasadami niż sprzedaż tradycyjna. Ze względu na brak możliwości zobaczenia produktu z bliska i dotknięcia go, z każdym zdjęciem jesteśmy o krok bliżej do "włożenia" produktu do koszyka w sklepie. Dokładność oraz czas, który poświęcisz na zrobienie unikatowych zdjęć do sklepu wynagrodzi wzrost zaufania wobec sklepu i większe wyniki sprzedaży. Dostarczając wszelkie niezbędne informacje Klientowi przed dokonaniem zakupu pokazujemy, że jesteśmy wiarygodnymi i rzetelnymi Sprzedawcami. 

Jak przekonać nowych Klientów Twojego sklepu, że warto kupować w Twoim sklepie? Przekonaj ich za pomocą zdjęć produktu w odpowiedni sposób:

1) przygotuj zdjęcia z bliska - by pokazać nawet najdrobniejsze szczegóły produktu. To w przypadku sprzedaży produktu przez Internet, który posiada dużą ilość małych elementów jest bardzo istotną kwestią dla Klienta,
2) zdjęcia na modelach - jest to bardzo istotne w przypadku sprzedawania odzieży, biżuterii czy bielizny. Dzięki temu Klient widzi jak dana rzecz dopasowuje się do ciała i jak wygląda w praktyce jego użytkowanie,
3) z każdej strony -  przedstaw produkt w każdym możliwym ujęciu. Zrób zdjęcie produktu na wprost, z boku, z bliska i daleka. Im więcej zdjęć dla Klienta, tym lepiej dla Ciebie,
4) w różnych wariantach - szczególnie, jeśli sprzedajesz towar o różnych odcieniach kolorystycznych. Istotne jest pokazanie na zdjęciu każdego dostępnego materiału z jakiego wykonany jest produkt. Wszystko po to, by Klient nie miał wątpliwości jak wygląda struktura produktu, który chce kupić,
5) przy innym przedmiocie - by pokazać mniej więcej rzeczywiste wymiary produktu przed dokonaniem zakupu przez Klienta. 

Jeśli chcesz, by Twój sklep wyróżniał się na tle innych - zastosuj najnowsze możliwości w prezentacji produktu. Obrotowe zdjęcia - czyli produkty przedstawione w 3D lub w technice 360 stopni. Jest to najnowszy trend w branży e-commerce dla sklepów internetowych, które chcą zrobić wrażenie na Kliencie. 




Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!