MyCart wywiady właścicieli sklepów internetowych RedCart

Prosperujący e-biznes, to powód do dumy, a my lubimy się chwalić! Dlatego w ramach cyklu wywiadów "MyCart – opowiem Ci o e-biznesie", prezentujemy wzorcowe sklepy internetowe RedCart.pl, które pretendują do odniosienia sukcesu w e-handlu.

To nasze podziękowanie, dla e-partnerów biznesowych z którymi możemy efektywnie działać w branży.

O początkach swojego e-biznesu i chęci stworzenia sklepu internetowego dedykowanego dla seniorów opowie Maciej Złotogórski, prezes Zarządu Spółki 70plus Sp. z o. o. - właściciela sklepu internetowego seniorwsklepie.pl



Sklep internetowy Seniorwsklepie.pl

Mówię seniorwsklepie.pl myślę...
Że mogę być zadowolony z tego co zrobiliśmy do tej pory. Myślę też, że wciąż czeka nas jeszcze więcej pracy niż dotychczas.

Zanim otworzyłem sklep internetowy...
Długo się zastanawiałem i snułem plany. Wielu twierdziło (i część nadal twierdzi), że polscy seniorzy nie są gotowi na nowoczesne rozwiązania, w tym robienie zakupów przez Internet. Jednak otwarcie seniorwsklepie.pl pokazuje, że to nieprawda.

Sklep z asortymentem dla seniorów był pomysłem na biznes, ponieważ...
Zawsze chciałem działać w tej branży! A sklep, w szczególności internetowy jest naturalnym, pierwszym krokiem do rozwoju tego rodzaju działalności.

Otwarcie sklepu internetowego zajęło mi…
Bardzo dużo czasu i pracy. Największym wyzwaniem było rozpoznanie rynku dostawców i potrzeb osób starszych. Wiele już istniejących sklepów internetowych powiela błędy innych i ich niesprawdzone rozwiązania. To jest szybka droga do porażki! Chciałem uniknąć prostych błędów na starcie i przed otwarciem sklepu długo sprawdzałem niektóre rozwiązania, robiłem próbne zamówienia i próbne dostawy do znajomych i rodziny. Sama faza testowania gotowego już sklepu zajęła 2 tygodnie. Ale warto było!

Wybrałem gotowe oprogramowanie, ponieważ...
Oferuje świetną funkcjonalność za bardzo rozsądne pieniądze. W fazie projektowania sklepu prowadziłem rozmowy z firmami oferującymi rozwiązania „szyte na miarę”. Okazało się, że nie oferują praktycznie żadnych rozwiązań, których nie ma (lub nie można mieć) w ramach gotowego oprogramowania. Jednak wynagrodzenie, jakiego oczekiwano, było wielokrotnie wyższe niż w przypadku Red Cart.

Koszty otwarcia e-sklepu są...
Różne. Mogą być bardzo niskie, jeśli ktoś decyduje się na gotową grafikę i wprowadza ograniczoną ilość towarów. Mogą być oczywiście wyższe, jeśli ktoś decyduje się na indywidualną grafikę i wprowadza do sklepu sporą ilość towarów. Kosztuje to więcej pracy.



Sklep internetowy Seniorwsklepie.pl


Pierwsze realne zyski odczułem…
 
W przypadku fazy tak intensywnego rozwoju, w jakiej znajduje się seniorwsklepie.pl , ten moment jeszcze przed nami. Wszelkie zyski są i nadal będą inwestowane w rozwój sklepu i inne projekty z nim związane.  

Seniorwsklepie.pl wyróżnia się na tle konkurencji tym, że...
Ma indywidualnie zaprojektowaną grafikę i świadomie rezygnuje z niektórych rozwiązań, które, naszym zdaniem, „zaciemniają” strony sklepu. Myślę tu o wszelkich wtyczkach społecznościowych, rotujących reklamach, sposobach płatności, z których seniorzy nie korzystają. Nasz sklep jest dobry, bo prosty, czyli łatwy w obsłudze dla Klienta.

Zdecydowałem się na indywidualną szatę graficzną, ponieważ...
Uważam, że osoby starsze zasługują na przyjazne rozwiązania, stworzone specjalnie dla nich. Grafika jest elementem, który widzi Klient, przecież nikt nie wie, jakie kryją się za nim rozwiązania informatyczne. Nasza grafika powstawała przez 3 miesiące, kosztowała nas mnóstwo pracy. Cel był jasny – stworzyć ciekawą, ale spokojną i przyjazną grafikę, uwzględniającą oczekiwania Klienta i najnowsze osiągnięcia programistów. Każda czcionka, strzałka, grubość kreski była wielokrotnie dyskutowana i przygotowywana w wielu wersjach. Grafikę konsultowaliśmy z zaprzyjaźnionymi seniorami. Z dobrym skutkiem, mamy nadzieję!

Wśród narzędzi marketingowych w e-sklepie najbardziej sprawdza się...
Dla mnie – automatyczna konfiguracja z porównywarkami cen. Wspaniałe rozwiązanie, bo skuteczne i łatwe w obsłudze! Ale to dla mnie – każdy ma inne potrzeby i znajdzie coś dla siebie.

Sklep seniorwsklepie.pl jest wyjątkowy, ponieważ...
Podchodzi do sprzedaży internetowej od strony Klienta. Najpierw myślimy, co osoba starsza chciałaby zobaczyć i kupić w sklepie, jak po nim się poruszać. Dopiero później zastanawiamy się, czy jest to w ogóle możliwe. A jeśli nie jest możliwe, trzeba to wymyślić! Często dzwonimy do Klientów, co w przypadku sklepów internetowych jest rzadkością, a nasi klienci bardzo to sobie cenią.  

Ten, kto chce prowadzić sklep internetowy musi...
Wiedzieć, że działalność w sieci nie zwalnia go od obowiązków, które mają sprzedawcy poza Internetem. Konkurencja jest olbrzymia, zaufanie Klienta zyskać bardzo trudno, stracić – przeciwnie, bardzo łatwo.

Moje plany na przyszłość to...
Umacniać pozycję seniorwsklepie.pl w sieci i powtórzyć ten sukces poza Internetem. Już zaczęliśmy planowanie sklepów tzw. „realnych”.

 

Sklep internetowy Seniorwsklepie.pl




Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!