MyCart wywiady właścicieli sklepów internetowych RedCart

Prosperujący e-biznes, to powód do dumy, a my lubimy się chwalić! Dlatego w ramach cyklu wywiadów "MyCart – opowiem Ci o e-biznesie", prezentujemy wzorcowe sklepy internetowe RedCart.pl, które odniosły sukces w e-handlu.

To nasze podziękowanie, dla e-partnerów biznesowych z którymi możemy efektywnie działać w branży.

O początkach swojego e-biznesu, który jest realizacją pomysłu na zdrowy biznes internetowy opowie Ireneusz Bąk i Zuzanna Bąk-Wołodkiewicz, właściciele sklepu internetowego lunamarket.pl



Sklep internetowy LunaMarket.pl

Mówię lunamarket.pl myślę...
LunaMarket wyrósł z połączenia wieloletnich pasji, moich oraz mojego męża, więc myślę o nim jako o spełnieniu pewnego marzenia. Marzenia o robieniu w życiu czegoś, co się naprawdę lubi oraz marzenia o ułatwieniu sobie dostępu pewnego rodzaju towarów, które dotąd nie były obecne na naszym rynku. Mamy upodobanie do horrorowego stylu, otaczamy się gotyckimi gadżetami i właściwie to mój dom mógłby przez cały rok wyglądać, jak podczas święta Halloween Być może komuś wydawać się to nieco dziwaczne lub nawet szokujące, ale całkiem sporo osób w Polsce ma podobny gust i zainteresowania. Wcześniej wszelkie mroczne i magiczne gadżety kupowaliśmy podczas podróży po Europie, a w Polsce musieliśmy szukać artystów i składać specjalne zamówienia na wykonanie pojedynczych projektów. Teraz mamy dużo łatwiejszy dostęp do interesujących nas przedmiotów.

Zanim otworzyliśmy sklep internetowy...
Zanim założyliśmy nasz sklep, robiłam zupełnie coś innego. Byłam technikiem dentystycznym. Jednak pewnego pięknego dnia na świecie pojawił się nasz syn, a to wymusiło siłą rzeczy fakt, że trzeba było spędzić nieco więcej czasu w domu. Wtedy właśnie zakiełkowała myśl o założeniu sklepu internetowego, było to doskonałe rozwiązanie, ponieważ mogłam jednocześnie zajmować się dzieckiem i pracować w domu.

Otwarcie sklepu internetowego zajęło nam…
Nie było to trudne. Dzisiaj otworzenie sklepu na platformie takiej jak RedCart to duże ułatwienie, wystarczyło dosłownie kilka dni i wszystko było gotowe. Wcześniej korzystaliśmy z zupełnie innego oprogramowania, ale przeniesienie dało nam duże korzyści, sklep ruszył wtedy ostro do przodu.

Wybraliśmy gotowe oprogramowanie, ponieważ...
Gotowe oprogramowanie jest dużym ułatwieniem dla przedsiębiorcy. To oszczędność sporej ilości czasu, a często i nerwów. Jak wspomniałam wcześniej – na początku korzystaliśmy z zupełnie innego rozwiązania, które niestety nie okazało się satysfakcjonujące. Długo szukaliśmy odpowiedniego partnera, zależało nam na łatwości w obsłudze, dopasowaniu do naszych potrzeb, sprawnej pomocy i oczywiście niezbyt wygórowanej cenie. I znaleźliśmy to wszystko w RedCart.

Koszty otwarcia e-sklepu...
Koszty otworzenia sklepu internetowego są doprawdy nieporównywalnie niższe niż sklepu stacjonarnego. Przygodę ze sprzedażą przez Internet może zacząć dosłownie każdy, posiadając nawet niewielki budżet na początek, wystarczy cierpliwość, pracowitość i stałe rozwijanie swojej wiedzy. Sami skorzystaliśmy z dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej, więc wystartowaliśmy z budżetem kilkunastu tysięcy złotych.

 

Sklep internetowy LunaMarket.pl


Pierwsze realne zyski odczuliśmy…
 
Bardzo szybko przyszły pierwsze zyski, właściwie już w pierwszych miesiącach. Wiedzieliśmy, gdzie się reklamować, znaliśmy oczekiwania naszych przyszłych klientów i wiedzieliśmy jakich towarów im brakuje. Rozpoczęliśmy działalność dobrze znając potrzeby naszej niszy i jako piersi wystartowaliśmy z pomysłem sklepu, w którym można kupić gadżety i prezenty w stylu Gothic i Fantasy.

Zdecydowaliśmy się na indywidualną szatę graficzną, ponieważ...
Indywidualna szata graficzna jest nam niezbędna. Po pierwsze – aby dać się zapamiętać. Nasz sklep jest dość wyjątkowy, zależny nam, aby wygląd pozostał w pamięci naszych użytkowników i się im podobał. Nasi klienci są wymagający, więc zależny nam bardzo na tym, aby podczas przeglądania kart sklepu czuli magiczną, wyjątkową atmosferę, ponieważ to nas odróżnia od innych.

Lunamarket.pl wyróżnia się na tle konkurencji tym, że...
Nie jesteśmy zwykłym sklepem, sprzedajemy same niesamowite gadżety i kierujemy się do dość wymagających i niszowych klientów. Już sam towar, jaki sprzedajemy, nas bardzo wyróżnia. Nie wszędzie można dostać kryształową kulę do wróżenia, lampę w kształcie smoka czy zegar z czarownicą. Poza tym staramy się wyróżniać jakością i szybkością obsługi, aby każdy nasz klient mógł czuć się wyjątkowo. Jako, że wśród naszych klientów jest sporo osób interesujących się ezoteryką, symboliką, magią itp., to zawsze staramy się służyć poradą w każdej kwestii – jeśli ktoś ma problem z doborem odpowiedniego amuletu, symbolu, odpowiedniego prezentu lub nawet zastanawia się nad znaczeniem ilości róż w bukiecie, to zawsze chętnie na ten temat porozmawiam i coś doradzę.

Wybraliśmy tę branżę, ponieważ...
Sprzedajemy mroczne gadżety, ponieważ sami je kochamy. Żeby je docenić, odpowiednio dobrać towar do sklepu, czy nawet go ponazywać i pogrupować, trzeba być właśnie kimś takim jak my – „gadżeciarzem”, czyli osobą która sama czuje przyjemność z otaczania się takimi przedmiotami, zawsze szuka czegoś oryginalnego i niezwykłego.

Wśród narzędzi marketingowych w e-sklepie najbardziej sprawdza się...
W sklepie internetowym najważniejsze jest korzystanie z wielu dostępnych narzędzi marketingowych na raz oraz kontrolowanie ich skuteczności. Gdybym miała wymienić kilka najważniejszych spraw, to przede wszystkim dbamy o wysokie pozycje w wyszukiwarce, prowadzimy branżowe blogi, dbamy o dobrej jakości teksty, ważna dla nas jest także współpraca z partnerami, np. klubami, stowarzyszeniami, sklepami, organizatorami imprez, które również kierowane są do osób o podobnych zainteresowaniach. Nie można zapominać o tak ważnym narzędziu jak newsletter. Oraz o systematycznym sprawdzaniu efektów swoich działań w Google Analytics.

Sklep lunamarket.pl jest wyjątkowy, ponieważ...
Nasz sklep jest wyjątkowy, ponieważ nie baliśmy się zapełnić pustej niszy, nie baliśmy się, że będzie przez to trudniej dotrzeć do ludzi, że będziemy mieli zbyt dziwny towar, żeby go sprzedać. Dobrze znając temat na pewno dotrze się do osób zainteresowanych swoją ofertą. Wystarczy wszystko dobrze przemyśleć i działać.

Ten, kto chce prowadzić sklep internetowy musi...
Każdy, kto chce prowadzić sklep internetowy, musi rozumieć, jak konieczny jest stały rozwój, zdobywanie wiedzy, jej wdrażanie oraz ciągłe wypróbowywanie nowych możliwości. Poza tym przydaje się sporo cierpliwości, aby nie zrażać się drobnymi porażkami.

Nasze plany na przyszłość to...
Oczywiście nasze plany na przyszłość to stały rozwój, rozszerzanie oferty i rozszerzanie działalności firmy, również na rynek UE. Zapraszamy do nas wszystkich wielbicieli mrocznych klimatów!



Sklep internetowy LunaMarket.pl




Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!