Porzucenia koszyka to wciąż problem dla właścicieli sklepów internetowych. Powodów, dlaczego Klienci nie realizują transakcji jest wiele. Analizowanie grup Klientów, a także ich konsumenckiego postępowania pomaga wyeliminować problemy w funkcjonowaniu sklepu. Oprócz emocjonalnych pobudek znajdują się również kłopoty podczas funkcjonowania już gotowego sklepu internetowego. Dziś zestawiliśmy informacje techniczne wraz z emocjami potencjalnego Klienta. 

Sprawdź, co może wpływać na obniżenie zamówień w sklepie, a także jakimi emocjami kieruje się Klient tuż przed porzuceniem koszyka:

1) Zły projekt strony - zbyt wiele zbędnych funkcji, niejasne filtry wyszukiwania, czy wieloskładnikowe menu mogą skutecznie wprowadzić Klienta w zakłopotanie. Kiedy proces jest mało intuicyjny, zmniejszają się szanse na zrealizowanie zamówienia, a brak odpowiedniej nawigacji lub możliwości powrotu kończy się najczęściej zamknięciem okna przeglądarki. Dezorientacja konsumenta w źle zaprojektowanym sklepie ostatecznie powoduje zniechęcenie i rezygnację z dokonania zakupu.

2) Skomplikowany proces - formularz rejestracyjny musi być skonstruowany tak, by sklep posiadał niezbędne informacje do wysyłki towaru. Przyjazny Klientom sklep powinien mieć opcję dokonywania zakupów bez konieczności rejestracji. Zniecierpliwieniu sprzyja zbyt długie wypełnianie formularzy i otwieranie kolejnych kart przed złożeniem zamówienia. To powoduje, że Klienci nie kończą procesu zakupowego.

3) Koszty dostawy i płatności - zbyt niskie lub zbyt wygórowane koszty dostawy mogą być zaskoczeniem dla potencjalnego Klienta. Efekt? Podejrzenie, że Sprzedawca nie ma uczciwych zamiarów. Podejście Klientów do zakupów jest zróżnicowane - innych niska cena wysyłki skusi, innych wystraszy. Tyczy się to również sposobu płatności - zwłaszcza, jeśli Klient nie odnajdzie swojej ulubionej metody. Rozczarowanie może być również spowodowane brakiem dostatecznie dobrego zdjęcia produktu, który ukazuje wszystkie jego cechy, szczegółowego opisu lub braku informacji o dostępności produktu w wybranym kolorze czy rozmiarze. 

4) Brak informacji - o tym na jakie elementy zwracają uwagę Klienci możecie przeczytać TUTAJ. Informacje na stronie takie jak regulamin, polityka prywatności i cookies, a także informacje o zwrotach i reklamacjach. Strach przed finalizacją transakcji ma również związek z brakiem odpowiedniego zabezpieczenia sklepu. Obawa przed kradzieżą danych i wykorzystaniem ich w niewłaściwym celu to elementy napędzające niechęć do zakupów w e-sklepach, które nie posiadają certyfikatu SSL.


Porzucone koszyki w sklepie internetowym

Porady jak zatrzymać przy sobie 75% Klientów, którzy porzucają koszyk w sklepie internetowym:

- zbuduj zaufanie - sklep powinien zawierać informację na każdym kroku o tym ile wynosi całość zamówienia, czas realizacji, koszt wysyłki. Jest to jasna informacja, która pozytywnie wpłynie na świadomość  o całkowitych kosztach zakupów w sklepie,

- uprość kroki - najlepszym wyjściem jest informowanie Klienta o przebytych już krokach i ile jeszcze pozostało etapów do ukończenia transakcji,

- wyróżnij elementy - przyciski typu Call to Action w sklepie internetowym  typu "Kup" czy "Dodaj do koszyka" choć są wkomponowane w grafikę sklepu to powinny zostać przez Klienta łatwo odnalezione,

- skróć formularz - im mniej Klient będzie potrzebował czasu na wypełnienie formularza, tym szybciej zamówienie zostanie zatwierdzone,

- poszerz ofertę płatności - Klient musi mieć możliwość wybrania każdego możliwego sposobu płatności. Dlatego rozwijaj ofertę tak, aby kupujący miał możliwość zapłacenia przelewem, za pobraniem czy płatnościami elektronicznymi (karty kredytowe, przelewy natychmiastowe),

zachowaj spójność - sprawdź czy wszystkie wyżej wymienione elementy do siebie pasują - strona sklepu, grafika, informacje na stronie, a także mailing i komunikacja. Jeśli tak, zacznij analizować zachowania swoich Klientów. Zyskując informacje w którym miejscu koszyki zostają porzucone najczęściej - tym lepszą możesz skonstruować ofertę lub unowocześnisz proces zakupowy. Pomocny w tym będzie udoskonalony moduł raportu porzuconych koszyków na platformie RedCart. 


Jak wykorzystać raport porzuconych koszyków na platformie RedCart?

Ponieważ porzucony koszyk to szansa na unowocześnienie naszego biznesu, to wiedza na ich temat to cenne źródło informacji. Na platformie RedCart dzięki udoskonaleniom raportu porzuconych koszyków właściciel sklepu ma dokładne informacje o zachowaniu Klienta zanim postanowił porzucić koszyk - wszystko to w 5 możliwych etapach przejścia Klienta. Kroki ścieżek kształtują się następująco: brak przejścia do koszyka przejście do koszyka, logowanie / rejestracja, wprowadzanie danych dostawy wprowadzono dane dostawyZaawansowany raport pozwala na proste filtrowanie Klientów niezarejestrowanych i zarejestrowanych. Po kliknięciu ikony zielonego plusa rozwinie się szczegółowa lista zawierające dane Klienta, który porzucił koszyk.
 

Raport porzuconych koszyków

Raport to skuteczne zgłębienie informacji o zachowaniu konsumenta w sklepie internetowym. Prezentowane dane sa wyświetlane z ostatnich 2 godzin, a łącznie informacje są z ostatnich 3 miesięcy. Koszyki, w którym znajdują się dane podstawowe (data porzucenia koszyka, krok koszyka, IP Klienta, forma wysyłki, metoda płatności i informacje dodatkowe), dane dostawy (
imię i nazwisko kupującego, dokładny adres dostawy, kraj, adres mailowy, telefon), produkty znajdujące się w koszyku (jaki produkt został dodany do koszyka wraz ze zdjęciem, ilość produktów, wartość produktu, a także czy cena produktu podlegała promocji lub rabatowi), suma (wartość brutto koszyka, koszt wysyłki, łączna kwota do zapłaty). Więcej informacji na temat raportu porzuconych koszyków oraz poradach co zrobić, by uniknąć niedokończonych transakcji zobaczysz TUTAJ.


 
Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!