Portale społecznościowe dają szerokie możliwości rozwoju firmy. Integracja sklepu internetowego z Facebookiem to nie tylko zwiększenie obrotów firmy, większą rozpoznawalność ale również stały kontakt z fanami i możliwość aktywnego reagowania na pytania Klientów. Integracja sklepu RedCart z Facebookiem pozwoli szybko i bez dodatkowych kosztów tworzyć własną społeczność, budować zaangażowanie i zwiększać obroty! Zobacz co powinien robić sklep internetowy na Facebooku.

Zintegowanie sklepu 

Podstawowy element, czyli integracja sklepu z Facebookiem. Sprzedaż produktów w sklepie na portalu społecznościowym odbywa się w bezpieczny sposób - za pomocą bezpiecznego szyfrowania SSL. Czyli w taki sam sposób jak na stronie Twojego sklepu internetowego. Po pełnym zintegrowaniu nadszedł czas na jego promocję. W tym celu wystarczy wstawić w widocznym miejscu na stronie widget lub przycisk do funpage'a. Dobrze jest dodać np. banner czy też popup z informacją o dodatkowych promocjach i specjalnych ofertach dostępnych z poziomu Facebooka. Oczywiście informacja nie powinna być zbyt nachalna. Dobrą praktyką jest też wklejenie linków społecznościowych w e-mailach wysyłanych przy zamówieniach. 


Pozyskiwanie fanów

Rozpoczynając działalność zarówno w postaci sklepu internetowego, jak i dołączenia do mediów społecznościowych - musisz przedstawić siebie i pozyskać sporą listę potencjalnych odbiorców.

Co robić? Po otwarciu sklepu internetowego najważniejsze jest pozyskanie pierwszych Klientów. O tym jak pozyskać pierwszego Klienta pisaliśmy TUTAJ. Kiedy integracja sklepu z portalem społecznościowym będzie już gotowa - zachęcaj dotychczasowych Klientów do kliknięcia "Lubię to!". Jest to najprostszy sposób na pozyskanie pierwszych fanów (nie zapomnij również o znajomych, którzy będą polecać Twój sklep). W przypadku początkującego e-sklepu, aby zbudować wiarygodność wystarczy kilkaset osób. 

Reklamy

Uzyskanie dużej liczby fanów bez pomocy reklam to długotrwały proces. Jeśli chcesz, aby liczba gwałtownie się zmieniała możesz skorzystaż z rozwiązania reklamowego oferowanego przez serwis - czyli reklamy Facebook Ads. Początkowe dotarcie do określonej liczby osób w dość szybkim czasie to rozwiązanie, które w bardzo szybki sposób pozwala uzyskać sporą liczbę polubień profilu. Podczas kreowania reklamy mamy możliwość dotarcia do naszej grupy docelowe. Targetowanie kampanii pozwala na dokładne sprecyzowanie osób, które mogą być zainteresowane naszymi usługami. Jeśli sprzedajemy filcowe torebki i akcesoria, powinniśmy swoje reklamy kierować do kobiet po 20. roku życia, które zadeklarowały w swoich zainteresowaniach wyroby hand-made. W ten sposób reklamy nie będą kierowane niewłaściwej grupy docelowej.

Jak działa reklamowanie na Facebooku - zobacz TUTAJ.



Sklep na Facebooku

Bądź w kontakcie

Musisz pamiętać, że Facebook to portal typowo lifestyle'owy. Ludzie spędzają czas dzieląc się wydarzeniami z życia, nowym zakupem, dzielą się również opiniami i polecają sobie dane produkty i firmy. Dlatego prowadząc stronę i sklep na Facebooku musisz na bieżąco informować odbiorców o najważniejszych wydarzeniach w Twoim biznesie - nowych produktach, promocjach, rabatach czy ofertach czasowych. Największą popularnością wśród Klientów cieszą się Dni Darmowej Dostawy, które są organizowane 2 grudnia nieprzerwanie od 2009 roku. Facebook to równiez doskonałe miejsce do przekierowań do Twojego sklepu internetowego. Jeśli Twoim asortymentem są buty i torebki - możesz spokojnie tworzyć posty ze zdjęciami blogerek czy aktorek i nawiązywać do swoich produktów.

Nawiąż dialog

Chcesz dotrzeć do szerszej grupy odbiorców? Nakłaniaj ludzi do dyskusji zadając pytania dotyczące produktów, co chcieli by zobaczyć w sklepie, lub co możnaby w sklepie udoskonalić. Im większa ilość komentarzy, tym do szerszej grupy odbiorców trafia. Wymieniaj uwagi, odpowiadaj na pytania i podziękuj za każde dobre słowo na temat Twojego sklepu. Dzięki narzędziom statystycznym na swoim Fan Page'u możesz zobaczyć w jakich godzinach Twoi użytkownicy są najbardziej aktywni - właśnie w tym czasie powinieneś się z nimi kontaktować. Pamiętaj, że prowadzenie strony i sklepu na Facebooku wymaga poświęcenia dużego nakładu pracy i czasu. Jeśli prowadzenie sklepu internetowego pochłania większość Twojego czasu, może warto zastanowić się nad oddanie swojej strony w ręce firm zajmujących się social media.

Więcej o reklamowaniu się na portalu Facebook znajdziesz TUTAJ.

UWAGA:

- na serwerze gdzie znajduje się sklep musi być zainstalowany certfikat SSL,
- jeśli masz sklep na naszej platformie, a nie masz jeszcze zabezpieczenia sklepu, możesz skorzystać z oferty Bezpieczny Sklep,
- aby założyć sklep na Facebooku skonsultuj się z Nami pod numerem (+48) 22 22 82 114.


Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!