Zmiany z dnia 18 na 19 października obfitowały w kolejne zmiany w algorytmie Google. Tym razem był to algorytm Pingwin 3.0, który oceniał jakość i naturalność linków prowadzących do stron.

Google Pingwin 3.0. analizuje głównie linki przychodące i wewnętrzne. Dlatego jesli posiadamy własną stronę lub sklep internetowy, należy szczególnie zwracać uwagę na rozmiejscowienie słów skluczowych (nadmiar może być przyczyną nałożenia kar), ich częstotliwość występowania, a także czy sa one widoczne, czy nie. Stałe elementy witryny takie jak stopka czy side bar również trzeba przeanalziwać pod względem kluczowych fraz. Zbytnia optymalizacja witryny i dodatkowych elementów może powodować negatywne skutki w oczach nowego algorytmu. 

Na co algorytm zwraca uwagę:

- na występowanie nienaturalnego rozłożenia linków (np. tylko do jednego miejsca),
- na słowa kluczowe występujące w odnośnikach do serwisu,
- na nienaturalny profil linków w danym miejscu - np. w stopkach sklepów, na wszystkich podstronach,
- na dużą ilość odesłań do stron oznaczonych jako spam.

Pingwin 3.0
Co zrobić by uniknąć spadku w wyszukiwarce?

- przede wszystkim należy unikać odnośników, które linkują do naszego sklepu internetowego ze słowami kluczowymi, których nie chcemy - przeanalizuj przychodzące linki i zacznij zdobywać tylko te odpowiednie,
- należy również przejąć choć częściową kontrolę w procesie pozycjonowania - szczególnie dzięki gotowym zakładkom SEO w oprogramowaniu sklepowym RedCart, gdzie sami możemy kontrolować gdzie kluczowe frazy mają być umieszczone,
- pozyskuj wartościowe linki - szczególnie strony z wysokim wskaźnikiem Page Rank,
- postaw na jakość, nie ilość - zmień zaciągnięcie z hurtowni opisy produktów, aby posiadać własne teksty, na blogu prezentuj unikalny content,
- przygotuj się do długodystansowego pozyskiwania linków,
- stosuj równomierne rozłożenie słów kluczowych w swoim sklepie internetowym.


Co zrobić jeśli mój sklep internetowy został ukarany podczas aktualizacji algorytmu?

- usuń odnośniki o niskiej jakości - katalogi stron, stopki na forach internetowych, gościnne wpisy,
- różnicuj swoje odnośniki ze słowami kluczowymi - warto używać anchorów, które zawierają nazwę firmy lub adres URL sklepu,
- zadbaj o unikalny content i zwiększenie naturalnego linkowania do Twojego sklepu - rozwijaj treści, prowadź bloga, twórz porady z praktycznymi wskazówkami i korzyściami dla potencjalnych użytkowników.


Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!