Ostatnio opisywaliśmy jak reklamować sklep internetowy na Facebooku. Dziś przedstawiamy najnowsze zasady, które obowiązują podczas promocji sklepu internetowego na najpopularniejszym portalu społecznościowym.

Autentyczny tłum

Portal postanowił skończyć z przypadkowymi polubieniami stron i wyłudzeniami lajków w zamian za dostęp do dodatkowych treści lub możliwości do brania udziału w konkursach i losowaniach nagród. Dlatego od 6 listopada 2014 nie ma tego typu możliwości. Jest to zmiana polityki, która chce, aby firmy pozyskiwały realny kontakt z użytkownikami, bez względu na oferowane korzyści. Od teraz treści, które były ukryte przed osobami, które nie kliknęły "lubię to", będą widoczne dla wszystkich.

Zasięg organiczny

Każda firma, która jest na portalu z pewnością zauważyła spadek zasięgu publikowanych postów, a także zaangażowania. Dotychczasowa metoda polegała na pozyskaniu jak największej ilości fanów. Od teraz firmy, aby posiadać większą widoczność, muszą budować nowe strategie marketingowe, by angażować swoich Klientów. W skład na pewno będą wchodzić atrakcyjne grafiki i przydatne treści.

Nowe zasady promocji na Facebooku
Siła relacji


Social media zostały stworzone po to, by budować i podtrzymywać relacje. Aby nie stać się nachalnym sprzedawcą, należy zbudować w naturalny sposób metodę pozyskiwania odbiorców. Najskuteczniejsza obecnie staje się konsumencka edukacja, propagowanie atrakcyjnie przekazywanych treści. Taka metoda pomoże na zebranie osób faktycznie zainteresowanych Twoimi produktami czy usługami, nawet jeśli na początku trzeba było płacić za pierwsze polubienia profilu strony. Zachęcanie do oferowanie darmowej sprzedaży czy dodatkowych próbek produktów to kolejny efekt pozyskiwania silnych relacji pomiędzy sklepem internetowym a Klientami.


Więcej informacji i porad jak przystosować firmowy FanPage według nowych zasad można znaleźć na blogu Facebooka.


Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!