Według badań przeprowadzonych przez firmę Deloitte, Polacy planują wydać zbliżoną kwotę na prezenty i zakupy spożywcze co w roku ubiegłym. Zaś 40% tego budżetu będzie przeznaczone na prezenty dla rodziny i najbliższych.

W tym roku według deklaracji ankietowanych najbardziej pożądanymi prezentami będą książki. Jak pokazują wyniki badania większość respondentów nie zostawia wyboru odpowiednich upominków na ostatnią chwilę. „Co piąty badany deklaruje, że prezenty kupuje w listopadzie, a 43 proc. wybiera się na zakupy w pierwszej połowie grudnia. Wciąż jednak 30 proc. z nas zwleka z nimi do ostatnich dni przed Świętami. Pamiętajmy jednak, że powyższe wyniki to przedświąteczne deklaracje i chęci, które w konfrontacji z rzeczywistością mogą wyglądać nieco inaczej" – mówi Jakub Rosiecki."

To dobra informacja dla sklepów internetowych, zwłaszcza dla księgarni. Na co zwrócić szczególna uwagę podczas dostosowywania sklepu pod kątem optymalizacji przed nadchodzącymi Świętami?

Jak przygotować sklep internetowy na Święta?


Przygotuj ofertę specjalną, dzięki której:
- wyeksponujesz najlepsze produkty, oznaczając je jako bestsellery,
- uwydatnisz liczby - ile osób już kupiło dany produkt, ile sztuk produktów jeszcze zostało lub zastosuj specjalne odliczanie ile dni pozostało do zakończenia oferty specjalnej,
- podniesiesz wartość koszyka zamieszczając wpis "Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...".

Przygotuj sklep pod względem wygody:
- uproszczony proces składania zamówienia to klucz do dużej sprzedaży i braku porzuconych koszyków,
- w koszyku powinna być możliwość swobodnego przeglądania produktów, które można bez konsekwencji usunąć,
- pamiętaj o możliwości składania zamówienia bez uprzedniej rejestracji w sklepie - być może będą chcieli zamówić większą ilość.

Przygotuj produkty pod względem:
- opisów - doprecyzuj jego unikalne zastosowanie jako prezentu i jego najważniejszych cech,
- zdjęć - najlepszej jakości zdjęcia, które można powiększyć zachęcają do zakupu przedmiotu, którego nie można zobaczyć na żywo,
- dostępności - dokładnie informuj o tym ile sztuk jest dostępnych w sklepie.

Przygotuj sklep pod względem bezpieczeństwa i zaufania:
- zamieszaj elementy podnoszące Twoją wiarygodność,
- współpracuj z takimi serwisami jak Opineo i dodawaj cytaty opinii lub komentarzy Klientów na temat sklepu i produktów,
- używaj certyfikatu SSL, który uchroni dane Twoich Klientów, które są szczególnie ważne podczas dokonywania płatności.

Przygotuj sklep pod względem wyglądu:
- usunięcie elementów rozpraszających pozwoli skupić się Klientowi na ofercie i wybraniu idealnego prezentu,
- odwołujące się do Świąt grafiki wzbudzą pozytywne emocje i zachęcą Klientów do działania,
- wykorzystuj grafiki, które możesz umieszczać na blogu lub w mediach społecznościowych i zachęcaj do skorzystania z oferty.



Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!