Analiza opinii konsumenckich pokazuje, że niepodważalną zaletą e-sklepów z kosmetykami i perfumami są atrakcyjne ceny. Konsumenci zwracają też uwagę na szybkość i wygodę zakupów on-line oraz szeroki wachlarz produktów do wyboru.

Do grzechów głównych perfumerii i drogerii internetowych klienci zaliczają natomiast: źle zapakowaną przesyłkę (przez co zdarza się, że produkt ulega uszkodzeniu podczas transportu) lub pogniecione opakowanie (co sprawia, że zamówiony kosmetyk nie nadaje się na prezent). W niektórych przypadkach mają oni zastrzeżenia do oryginalności czy wyglądu kosmetyków oraz poddają w wątpliwość jakość zamówionych produktów.

Perfumy i kosmetyki to kategoria, która w ciągu ostatnich pięciu lat zyskała największą popularność (460%) wśród konsumentów dokonujących zakupów on-line — wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w Internecie 2014”. W grudniu ubiegłego roku internetowe drogerie i perfumerie odwiedziło prawie trzy razy więcej internautów niż w październiku 2013 r. (1 851 402 w grudniu wobec 627 254 w październiku).

Podobnie może być i w tym roku. Według Deloitte, kosmetyki i perfumy to jedne z najbardziej pożądanych prezentów, jakie chcielibyśmy widzieć pod choinką (27% wskazań). Bardziej cenimy już tylko książki (42%) i gotówkę (38%). Blisko jedna trzecia respondentów zamierza kupić najbliższym na święta właśnie kosmetyki i perfumy, a wiele osób skorzysta w tym celu z oferty sklepów internetowych.

Zachęcamy do bezpłatnego pobrania pełnej wersji rankingu - Ranking perfumerii i drogerii internetowych 2014

Ranking perfumerii i drogerii internetowych 2014 według Opineo