Kończący się rok to przeważnie czas podsumowań. Według specjalistów istnieje kilka obszarów, przed którymi branża e-commerce powinna się skupić w nadchodzącym roku. Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybszych pod względem wzrostu w Unii EuropejskiejOto najważniejsze elementy przed którą stoi e-biznes w Nowym Roku.

Szybkie dostarczanie przesyłek

Łatwy sposób robienia zakupów w sklepach internetowych wymaga równie szybkiego dostarczenia towarów. Wydłużony czas realizacji moze być jedną z przyczyn porzuceń koszyka w sklepie. Warto zatem skrócić czas oczekiwania na dostarczenie towaru poprzez wprowadzenie zróżnicowane opcje dostawy. Rozwiązaniem dla sklepów internetowych może być skorzystanie z integracji z kurierami, a także nowego sposobu odbioru paczek na stacji Orlen. Pamiętając jednocześnie o najnowszych kwestiach informacyjnych w myśl nowej ustawy o prawie konsumenta - należy podawać pełne informacje w kwestii wybranego sposobu dostawy przez Klienta, a także czasu realizacji. Im szybciej - tym lepiej. Klienci nie lubią czekać.


Zakupy i płatności mobilne

Możliwość dokonywania zakupów w sklepach, które są dostosowane do tabletów i smartfonów. Responsive Web Design pozwala na wygodne zakupy z tabletów i smartfonów. Oprócz obecnego już dostosowania wizualnego sklepu, w Nowym Roku ma przyjść czas na ujednolicenie systemów płatności. Nowa usługa BLIK, znana wcześniej jako Polski Standard Płatności ma pomóc właścielom sklepów internetowych w oferowaniu płatności za pomocą tabletów i smartfonów. Pozwoli to na zwiększenie sprzedaży w sklepach online podnosząc jednocześnie jakość i bezpieczeństwo usług.

Trendy e-commerce 2015Sprzedaż zagraniczna

Ujednolicone prawo europejskie sprzyja sprzedaży poza granicami kraju. Dzięki temu Klienci i sklepy internetowe będą mieli takie same prawa w każdym kraju należącym do UE. To zdecydowanie ułatwi jakość dokonywanych transakcji, bez obaw narażenia się na nieporozumienia i dodatkowe koszty wynikające z różnorodności prawa. Sklep internetowy, który przygotowuje się do sprzedaży zagranicznej musi zaopatrzyć się w regulamin sklepu, który zapewni bezpieczeństwo prawne.


Personalizacja oferty = budowanie lojalności

Coraz więcej mówi się również o tworzeniu spersonalizowanych ofert dla Klientów, którzy dzięki temu czują się przez sklep wyróżnieni i zrozumiani. Sama analiza danych, które Klient pozostawia w sklepie może posłużyć do tworzenia osobistych reklam. Kierowanie odpowiednich produktów ze sklepu internetowego do odpowiedniego odbiorcy prowadzi do lepszych wyników sprzedażowych, niż w przypadku zastosowania reklamy w standardowej formie (według Instytutu badawczego Research Now takie reklamy cechują się nawet 2-ktornie większą skutecznością). Odpowiedzenie na potrzeby Klientów będzie zatem kluczowym elementem w nadchodzącym roku!


Życzymy samych sukcesów w Nowym Roku !



Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!