Jak wygląda współpraca dropshipping z hurtowniami? To pytanie zadaje sobie wielu początkujących właścicieli sklepów internetowych. Obecnie najpopularniejszymi hurtowniami dropshipping są hurtownie: erotyczne, sportowe, odzieżowe, z torebkami i galanterią skórzaną, z modelami RC, czy też wielobranżowe. Niezależnie od wybranej branży, reguły wszędzie są takie same. Przedstawiamy zatem krótką instrukcję jak rozpocząć wpółpracę z wybranym dostawcą towaru. 

LISTA OBOWIĄZKÓW SPRZEDAWCY

1. Skontaktowanie się z hurtownią dropshipping

Pierwszy i niepodważalny krok do którego zachęcamy i namawiamy wszystkich Klientów zainteresowanych tego typu rozwiązaniem w swoim sklepie. Nawiązanie kontaktu z wybraną hurtownią (mailowo lub telefonicznie) pozwala na zapoznanie się z warunkami i ofertą handlową dostawcy. Już na samym początku należy poinformować hurtownię, że interesuje nas współpraca w modelu drop shipping, zwłaszcza jeśli ten tym sprzedaży jest opcją dodatkową u wybranego dostawcy. W rozmowie możemy poznać szczegóły zaplecza produktowego, możliwości integracyjnych, formy rozliczeń, a także warto zapytać się czy taki model współpracy jest bezpłatny. Jeśli nie - musimy na początku poznać dodatkowe koszty. W zależności od hurtowni, tego typu informacje mogą znaleźć się dopiero po zarejestrowaniu na stronę. 

Niektórzy dostawcy towarów wymagają dokumentów potwierdzających posiadanie działalności gospodarczej lub dokumentów rejestracyjnych sklepu internetowego. Aktywowanie konta na stronie hurtowni może trwać średnio od kilku minut, do nawet kilku dni. Ten czas jest zazwyczaj wykorzystywany do wprowadzenia danych Sprzedawcy sklepu online. Po pomyślnej aktywacji konta mamy już dostęp do indywidualnego panelu, w którym będą widoczne nasze zamówienia.

2. Dobranie produktów

Wybór produktów powinien być bezpośrednio związany z naszym sklepem internetowym - jego branżą, charakterystyką czy wyglądem. Bogaty asortyment oferowany przez dostawców pozwoli na urozmaicenie dotychczasowej oferty (w przypadku działających już sklepów internetowych) poprzez selekcję pojedynczych artykułów lub całej kategorii (np. klocki dla dzieci). W przypadku początkujących sklepów, które w całości chcą opierać swój sklep na współpracy dropshipping mogą pobrać wszystkie produkty. Ofertę w sklepie można oczywiście rozwijać podłączając kolejne integracje z kolejnymi hurtowniami, choć nie do końca polecamy tego typu rozwiązanie. Jak bowiem jednemu Klientowi prześlesz produkty, które zostały zakupione w 3 różnych hurtowniach? Do tego oczywiście wchodzi 3-krotny koszt wysyłki. 

Niektóre hurtownie oferują swoim Klientom zdjęcia, opisy produktów, a nawet filmy prosto od producenta towaru. Czasem jednak wymaga to podspisania umowy, która pozwala na wykorzystywanie meteriałów dostarczanych przez hurtownię w celach merketingowych i sprzedażowych.

3. Ustalenie marży produktów

Sklep internetowy zarabia na narzuconej przez siebie marży. W zależności od modelu i ustalenia warunków z wybraną hurtownią - zarobek dla sklepu stanowi różnica pomiędzy ceną zakupu z hurtowni, a ceną detaliczną po jakiej sklep sprzedaje towar. Jest to model marżowy. Istnieje również model prowizyjny, który sprowadza się do płacenia prowizji od sprzedaży przez sklep dla hurtowni. Co jeśli hurtownia nie wprowadzi marży minimalnej? Taka sytuacja może spowodować, że sprzedawcy w sklepach będą oferowali towar poniżeń oczekiwań danej hurtowni. To z kolei może spodowodać niezdrową walkę cenową w danej branży. Analogicznie - sklepy, które będą sprzedawały w niskich cenach spowodują, że zyski będą tak samo niskie. 

Dlatego niektóre hurtownie stosują sugerowaną marżę sprzedaży - gdzie sklepy internetowe same będa ustalać ceny produktów. Dlatego zamiast toczyć nierówną walkę cenową, warto pamiętać o jakości usług oferowanych przez sklep. W skład jakości może wchodzić między innymi doskonała obsługa Klienta, blog w obrębie sklepu gdzie możemy w łatwy sposób przedstawić charakterystykę danych produktów, dobrze zaprojektowana szata graficzna, Live Chat na stronie, szybkie udzielanie informacji, usługa po-sprzedażowa i nawiązywanie relacji z Klientami za pomocą mediów społecznościowych, personalizowanych newsletterów czy indywidualnych kuponów rabatowych.

4. Promocja sklepu = promocja asortymentu

Celem sklepu internetowego jest promocja samego siebie. Dlaczego? Już wyjaśniamy.. Ze względu na szybki start sklepu (gotowe oprogramowanie sklepu), brak inwestycji w towar (produkty pochodzą z hurtowni) - zaoszczędzone środki powinieneś przeznaczyć na reklamę i możliwe jak największe zainteresowanie Klienta towarem sklepu. Najpopularniejszymi sposobami relamy w sieci są obecnie: reklamy w sieci Google, integracje z porównywarkami cen, reklamy w mediach społecznościowych, SEO, newslettery, remarketing, Google Shopping, blog w obrębie sklepu czy materiały video. Wybierz najdogodniejszy sposób reklamy dla siebie i przyciągnij Klientów do swojego sklepu.

W zależności od warunków współpracy z daną hurtownią istnieje możliwość dołączania do zamówień dodatkowych zasobów reklamowych, np. ulotek, katalogów produktów, folderów. Istnieje również możliwość oklejania paczek dostarczonymi przez nas taśmami z nazwą, adresem sklepu i logo. Może się zdarzyć, że za tego typu usługi hurtownia może pobierać dodatkowe opłaty.

Sklep internetowy dropshipping


LISTA OBOWIĄZKÓW HURTOWNI DROPSHIPPING

1.  Kompletowanie zamówienia

Hurtownia dropshipping po wpłynięciu zamówienia (które można wykonać ręcznie lub automatycznie za pomocą połączenia API), dokonuje rezerwacji produktu, w zależności od dostępności produktu w magazynie. Klient otrzymuje informację zwrotną o dostępności towaru. Dzięki integracji sklepu z wybranym dostawcą, przekazywanie informacji jest o wiele szybsze niż ręczne tworzenie i wysyłanie informacji o zamówieniu w sklepie. W przypadku kiedy hurtownia posiada integracje z wieloma sklepami online, informacje o przyjęciu zamówienia może wymagać wcześniejszego potwierdzenia przez hurtownię. 

Po potwierdzeniu, że dany produkt jest dostępny i zarezerwowany, hurtownia oczekuje na wpłatę, którą to dokonuje Klient sklepu. Po odnotowaniu zapłaty, do hurtowni kierowane jest potwierdzenie opłacenia produktu. W tym momencie hurtownia dropshipping przystępuje do realizacji zamówienia - kompletowania produktów, przygotowywania paczki do wysyłki i skierowanie jej na adres podany bezpośrednio do Klienta. 

Uwaga: w zależności od rodzaju podpisanej umowy sklepu z hurtownią dropshipping - sklep może dokonać płatności za produkt jednorazowo, lub rozliczenie za wszystkie towary może być dokonywane pod koniec tygodnia lub miesiąca.

2.  Obsługa magazynu i aspektów logistycznych

Obsługa magazynowo-logistyczna to przeważający plus modelu dropshipping dla e-sklepów. Ułatwia on i obniża jednocześnie próg wejścia w branżę ecommerce, dając szerokie możliwości w obszarze rozwoju i promocji. 

Magazyn hurtowni drop shipping staje się jednocześnie magazynem sklepu internetowego - nie będzie w nim ograniczeń w postaci ilości produktów. Logistycznie - proces wysyłki do Klienta jest maksymalnie uproszczony ze względu na przełożenie obowiązku dostawy produktów z hurtowni do Klienta końcowego. 

3. Wysyłka towaru

Po opłaceniu zamówienia hurtownia realizuje zamówienie. Sklepy internetowe nie mają styczności z produktami. Istnieje możliwość dodatkowej formy reklamy - wysyłki mogą być sygnowane logiem sklepu, w zależności od dystrybutor opakowania. W zależności od porozumieniu z hurtownią - możemy dostarczać również własne opakowania wraz z użyciem taśm reklamowych.

W zależności od wybranej hurtowni - wysyłka towaru i dostarczenie do Klienta może odbyć się nawet w ciągu 24 godzin od czasu złożenia zamówienia w sklepie. Bowiem szybkość dostawy jest kolejnym, bardzo ważnym plusem modelu dropshipping. Również opłaty związane z wysyłką i opłatami mogą się również w każdej hurtowni dropshippig.

4. Obsługa reklamacji 

Ze względu na to, że to hurtownia zajmuje się wysyłką zamówienia, to również ona ma za zadanie obsługę reklamacji i powiadamianie o numerach nadawczych paczek. 


Wypróbuj sklep internetowy RedCart!