O cechach Responsive Web Design wspominaliśmy niecały rok temu. Od tego czasu coraz więcej sklepów internetowych postanowiło stać się przyjaznymi dla swoich Klientów. Wygodny sposób kupowania na każdym urządzeniu mobilnym o każdej porze, niezależnie od miejsca, w którym obecnie przebywa Klient - to jedne z zalet responsywnego sklepu internetowego. 

Google coraz mocniej podreśla jak bardzo ważne jest posiadanie strony w RWD. Dlaczego? Ponieważ według oficjalnej informacji ze strony grupy z Mountain View, jeśli zauważyłeś spadek pozycji swojej strony, może to wynikać z braku jej responsywności. 

Strony responsywne Google
Zdjęcie: portal seoparty.net

Google obniży pozycję w wynikach naturalnych, jeśli nie rozpozna na stronie przyjaznych dla urządeń mobilnych czynników. To może spowodować, że wyniki wyszukiwania wyświetlane na smartfonach i tabletach będą o wiele niżej niż w przypadku stron, które posiadają RWD.

Co ważne - brak posiadania strony w mobile, może również z czasem pogorszyć wyniki wyszukiwania w desktopie.
Dlatego pod wymagania Google, responsive web design staje się obowiązkiem dla właścicieli sklepów internetowych. 

Responsive Web Design w sklepie internetowym

Co należy zrobić, aby strona nie spadła w wynikach wyszukiwania przez Twoich Klientów?

Wystarczy dostosować sklep internetowy do jego responsywnej wersji, z których wynika wiele korzyści. Są to między innymi:

- posiadanie aktualnej oferty 24h na dobę,
- jeden adres url,
- płynny układ strony,
- spójność wizerunkowa,
- minimalny koszt utrzymania strony responsywnej, niż dodatkowo stworzonej strony mobilnej,
- optymalizacja SEO i wyższe wyniki wyszukiwania strony.

Więcej o RWD w sklepie internetowym, znajdziesz TUTAJ. 


Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!