Dropshipping to nadal narastający trend wśród wśród sklepów internetowych - zarówno nowych jak i obecnych na rynku od jakiegoś czasu. Jeśli jesteś zainteresowany tym typem prowadzenia sprzedaży to zapoznaj się z naszymi artykułami na temat dropshippingu, które zawarliśmy w jednym miejscu. Pozostało jednak jeszcze kilka kwestii, które mogą być interesujące dla właścicieli sklepów.



DROPSHIPPING MARŻA PRODUKTÓW

Dropshipping pozwala zaoszczędzić w dwóch najważniejszych punktach planowania e-biznesu: zakupie towaru i obsłudze magazynowo-logistycznej. Pozwala to skupić się na takich aspektach jak reklama i rozwój sklepu. 
Zyskiem dla sklepu internetowego jest różnica w cenie kupionego produktu z hurtowni dropshipping, a ceną, którą sam sobie ustala e-sklep. Większość dostawców nie wnika w to, po jakiej cenie sprzedawane są produkty i jaka jest narzucana marża przez właścicieli. Niektóre hurtownie w cenę hurtową wliczają również opłatę za wysyłkę.

W zależności jednak od polityki cenowej hurtowni mogą wystąpić następujące przypadki:

- brak ingerencji w ceny produktów ustalanych przez sklep online,
- ustalenie sugerowanej marży sprzedaży,
- narzucenie określonego procentu do ceny produktu,
- monitoring cen przez dostawcę towaru (i ewentualna reakcja w przypadku niekorzystnych działań cenowych z punktu widzenia hurtowni dropshipping).

Należy jednak pamiętać, że konkurowanie na rynku najniższą możliwą wartością produktu może stworzyć między sklepami sytuację niezdrowej walki cenowej. W efekcie doprowadzi to do maksymalnej obniżki cen i zminimalizowaniem zysków dla sklepów. Zamiast tego, warto zastanowić się nad identyfikacją wizualną sklepu (indywidualna szata graficzna), stosowaniu SEO PR w sklepie internetowym, wygody w użytkowaniu sklepu (również w wersji mobilnej) czy szybkością i łatwością zdobywania informacji o produktach (za pomocą newslettera czy Live Chata na stronie). Tego typu aspekty, po zdobyciu zaufania będą stanowiły większą wartość niż niska cena.


 Dropshipping cena produktu




DROPSHIPPING REKLAMACJE

Sklep internetowy w modelu dropshipping staje się teoretycznym sprzedawcą towaru i powinien zajmować się wszelkimi kwestiami związanymi z obsługą posprzedażową, reklamacjami i zwrotami towaru. Większość hurtowni zastrzega w regulaminie, że przyjmuje zwroty i reklamacje wyłącznie w przypadku, kiedy wada produktu wynika wyłącznie z jego wad produkcyjnych. Jeśli wady towaru powstały w skutek użytkowania produktu - produkt nie będzie podlegał reklamacji i zwrotom. Za wszelkie inne wymiany czy zwroty hurtownia może obciążyć sklep internetowy.

Są jednak wyjątki wśród hurtowni, które zobowiązują się do pełnej obsługi posprzedażowej, która obejmuje również obowiązki wynikające z rozpatrzenia zwrotów, wymian i reklamacji. Klient na odesłanie towaru ma obecnie 14 dni według nowej ustawy o prawach konsumenta, która weszła w życie  25 grudnia 2014 roku. 



Bonus na koniec. Wiele osób zastanawiało się również jak wygląda sposób pakowania produktów przez hurtownie dropshipping. Tak wygląda przykładowa paczka od hurtowni Eroplace:
 
Eroplace paczka



Zapraszamy na kolejne informacje o dropshippingu w sklepie internetowym, które ukażą się wkrótce!


Wypróbuj sklep internetowy RedCart