Strona główna Blog Dropshipping

Dropshipping - wady i zalety

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Dropshipping pozwala na poznanie nowych obszarów w sposobie działalności i funkcjonowania sklepu internetowego. Zobacz zebrane przez nas wady i zalety tego modelu.

Dropshipping, który stał się wyjątkowo modny wśród właścicieli sklepów internetowych. Jest to zdecydowanie innowacyjny sposób podejścia do e-biznesu ze względu na brak zakupu towaru, jego magazynowania i samodzielnej wysyłki. Jednak tak jak większość modeli sprzedażowych - wszystko ma swoje dobre, jak i złe strony. Dziś przedstawiamy niemalże wszystkie zebrane wady (i rozwiązania do ich zniwelowania) i zalety dropshipping z zakresu całego naszego doświadczenia w e-commerce.

Jako pierwsze przedstawiamy wady dropshipping i możliwe rozwiązania. Nie jest to celowe działania, by zniechęcić właścicieli sklepów, lecz po to, by przedstawić jak wadę przekuć w zaletę i zyskać na konkurencyjności wśród innych sklepów internetowych.



WADY DROPSHIPPING



BRAK KONTROLI NAD JAKOŚCIĄ PRZESYŁEK


Podczas ustalania warunków z hurtownią można porozmawiać na temat i przedstawić swoje wątpliwości. Najlepsze hurtownie na rynku (np. EroPlace) umożliwiają dołączanie własnych materiałów marketingowych takich jak taśmy z logiem i adresem sklepu internetowego. To pomoże zbudować spójny wizerunek pomiędzy hurtownią - sklepem - Klientem docelowym.


ZNALEZIENIE SOLIDNEGO DOSTAWCY


Z tym raczej nie będzie problemu ;) Wszystkie dostępne hurtownie w modelu dropshipping na platformie RedCart możesz znaleźć TUTAJ


MAŁY WPŁYW NA PRZEBIEG TRANSAKCJI


Dzięki wiedzy i doświadczeniu, którą staraliśmy się przekazać we wszystkich wpisach dotyczących dropshippingu na naszym blogu, zrozumienie na czym polega współpraca z hurtownią dropshipping ułatwi proces integracji i dalszej pracy. Chcesz wiedzieć jak odbywa się cały proces? Zobacz jak wygląda współpraca z hurtowniami dropshipping.


EWENTUALNE POMYŁKI ZE STRONY HURTOWNI


Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Z racji, iż hurtownie współpracują z wieloma sklepami online, mogą zdarzyć się pomyłki. Jak zareagować w takiej sytuacji? Możesz przede wszystkim zaproponować Klientowi mały gratis w postaci rabatu na kolejne zamówienie w sklepie lub darmowe próbki produktu. 


MOŻLIWE OPŁATY DODATKOWE ZA PAKOWANIE LUB WYSYŁKĘ TOWARÓW


Wszelkie dodatkowe opłaty, które narzuca hurtownia ze swojej strony powinny być przedstawione na stronie dostawcy. Najlepsze hurtownie na rynku polskim umieszczają opłaty dodatkowe w cenie produktu. Zdarza się jednak, że niektórre hurtownie mogą pobierać opłaty za ogólną współpracę w modelu dropshipping lub np. za wysyłkę jednej paczki. 


BRAK NATYCHMIASTOWEGO ODBIORU PRZESYŁKI


Hurtownie oferują dostarczenie towaru w przeciągu 48 godzin od momentu złożenia zamówienia. Pomimo, że hurtownia może się znajdować w tej samej lokalizacji co zamawiający Klient - warunki techniczne nie pozwalają na osobisty odbiór przesyłki. Jak z tego wybrnąć? Na stronie sklepu możesz poinformować, że współpracujesz w modelu dropshipping i co się z tym wiąże. Dodatkowe strony informacyjne w RedCart możesz wprowadzać bez ograniczeń w zakładce Wygląd sklepu -> Strony informacyjne -> Dodaj stronę.
dropshipping - wady i zaletyZALETY DROPSHIPPING



NISKIE KOSZTY ROZPOCZĘCIA DZIAŁALNOŚCI

Niskie koszty wejścia na rynek e-commerce pozwala na rozpoczęcie działalności i rozwój bez zbędnych utrudnień. 


BRAK INWESTYCJI W TOWAR = BRAK ZAMRAŻANIA KAPITAŁU


To chyba największa zaleta tego modelu, która jest ceniona wśród właścicieli sklepów internetowych. Dzięki temu masz większą możliwość promocji asortymentu, pozycjonowania, zwiększania ruchu na stronie i zwiększenie zysków sprzedaży!


BRAK MAGAZYNU I OBSŁUGI LOGISTYCZNEJ =  OSZCZĘDNOŚĆ CZASU I PIENIĘDZY


Dzięki temu nie musisz nawiązywać współpracy outsourcingowej na wynajem miejsca towarowania, nie musisz zatrudniać dodatkowych pracowników do zajmowania się wysyłkami i zaopatrywać się w produkty do pakowania wysyłek. Wszystkim tym zajmuje się hurtownia dropshipping.


WYGODA UŻYTKOWANIA


Aktualizacja oferty z hurtowni dropshipping odbywa się kilka razy w ciągu dnia. Automatycznie odnawiają się ceny i stany magazynowe. To sprawia, że oferta w sklepie i hurtowni są zawsze takie same. 


ELASTYCZNOŚĆ PRODUKTÓW


Możliwość wyboru asortymentu z wybranej kategorii, kilku produktów czy całej oferty - wszystko zależy od Ciebie i od tego w jaki sposób chcesz rozwijać sklep internetowy.


BEZPIECZEŃSTWO ZAKUPU


Nigdy nie zapłacisz za towar, który się nie sprzeda. Dopiero po opłaceniu zamówienia przez Klienta docelowego, sklep online płaci hurtowni za zamówione produkty (kwota pomniejszona jest o wysokość marży sklepu). W takim


WYGODA W PROMOCJI


Najlepsze hurtownie dropshipping oferują gotowe materiały marketingowe, takie jak najlepszej jakości zdjęcia, opisy produktów czy filmy video wprost od producenta towaru. Zobacz jak wygląda reklama sklepu internetowego dropshipping


NOWE MOŻLIWOŚCI SPRZEDAŻY


Sprzedając w Internecie możesz sprzedawać lokalnie lub globalnie - wybór zależy od Ciebie. Najlepsze hurtownie na rynku dropshippingowym oferują również wysyłkę zagraniczną. Aby dowiedzieć się szczegółów należy skontaktować się bezpośrednio z dostawcą towaru. 


WSPARCIE TECHNICZNE I MERYTORYCZNE


Zarówno po stronie oprogramowania, jak i hurtowni. W przypadku pytań lub wątpliwości zawsze możesz się zwrócić do konkretnych osób i uzyskać pomoc.



Jak widać - plusów dropshippingu jest więcej niż wad. Mimo to, przemyśl w jaki sposób Twój sklep miałby funkcjonować w tym modelu. Pamiętaj o ustaleniu grupy docelowej, wyglądu strony i dostosowania go pod urządzenia mobilne. Dokładnie zaplanuj 


Załóż sklep internetowy dropshipping



Zapraszamy do kolejnego artykułu, który ukaże się wkrótce. Będzie to wielkie podsumowanie najczęstszych pytań od Klientów - a my na nie będziemy odpowiadać!

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping