Według oficjalnych infomacji na blogu Google (dostępna również tutaj), od 21 kwietnia wyszukiwarka będzie sprawdziała prawidłowe dostosowanie się stron www na urządzenia mobilne. Będzie to jednocześnie jeden z ważniejszych czynników wpływających na ranking strony. Uprzedzając jednak pierwsze pytanie, czy strona będzie miała problemy z wyświetlaniem się na ekranach komputerów czy laptopów? Nie. Będzie miała jednak duży wpływ na wyszukiwania poprzez  smartfony. Faworyzowane przez Google będą strony przyjazne dla mobile.

Według danych z 2014 roku 44% Polaków korzysta ze smartfonów. W tym roku ten procent ma się zwiększyć do 60%. Jest to zatem spora grupa docelowa dla sklepów internetowych, o których trzeba zadbać.

Jakie są zalety z posiadania strony dostosowanej do urządzeń przenośnych?


Przede wszystkim wygoda użytkowania i zakupów przez Twoich Klientów. Proces sprzedażowy na urządzeniach mobilnych (które stają się coraz większe i wygodniejsze) może odbywać się wszędzie - podczas przerwy obiadowej, w tramwaju, podczas spotkania ze znajomymi, czy nawet w domu.

- posiadasz jeden adres URL - przez co unikasz skomplikowanych przekierowań,
- nie musisz tworzyć nowych treści - zarówno teksty, zdjęcia i oferta sklepu pozostaje taka sama,
- strona internetowa musi dostosowuje się automatycznie do urzadzenia, na którym jest aktualnie wyświetlane – na ekranie monitora, na smartfonie, tablecie czy laptopie (tutaj sprawdzi się
responsive web design),
- strony w RWD nie wymagają dodatkowego SEO - jeśli w sklepie zostały uzupełnione wymagane elementy,
- zwiększenie konwersji, wzrost zaangażowania i lojalności Klientów - wynikający z wygody użytkowania i robienia zakupów, 
- spójność wizerunkowa - Klienci rozpoznają Twój sklep, niezależnie od tego z jakiego urządzenia korzysta,
- lepsza widoczność w wyszukiwarce i lepsze pozycjonowanie.



A CZY TWÓJ SKLEP JEST PRZYJAZNY DLA SMARTFONÓW?
WYKONAJ TEST ZGODNOŚCI Z URZĄDZENIAMI PRZENOŚNYMI - MOBILE FRIENDLY TEST 


Test zgodności strony z urządzeniami przenośnymi





Więcej informacji na stronach:
- Google,
- Search Engine Land,
- Mobirank,
- Biznes Onet,
- Clear Sense.




Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!