MyCart wywiady właścicieli sklepów internetowych RedCart

Prosperujący e-biznes, to powód do dumy, a my lubimy się chwalić! Dlatego w ramach cyklu wywiadów "MyCart – opowiem Ci o e-biznesie", prezentujemy wzorcowe sklepy internetowe RedCart.pl, które pretendują do odniesienia sukcesu w e-handlu.

To nasze podziękowanie, dla e-partnerów biznesowych z którymi możemy efektywnie działać w branży.

O e-sklepie, który jest połączeniem rodzinnej pracy, pasji i nowoczesnych rozwiązań opowie Maciej Arciszewski, właściciel internetowego sklepu dekoracyjnego tapetujemy.pl


Sklep internetowy Tapetujemy.pl

Mówię Tapetujemy.pl, myślę…
Mnóstwo godzin spędzonych przy ekranie komputera Tysiące wzorów ekskluzywnych tapet, niedostępnych w żadnym markecie budowlanym.


Showrooming to nowoczesny sposób na pokazanie swojego asortymentu. Jak wygląda połączenie działalności stacjonarnej z internetową?
Pojęcie Showrooming jest dla mnie szczególnie ważne i bardzo dosłowne. Naszym miejscem sprzedaży stacjonarnej nie jest sklep a właśnie Showroom, w którym oprócz tysięcy wzorów tapet w katalogach i setek rolek w magazynie, prezentujemy gotowe aranżacje z wykorzystaniem poszczególnych produktów. Showroom firmy Arcdeko – właściciela sklepu tapetujemy.pl jest miejscem wyjątkowym – stworzonym dla klienta, który oczekuje czegoś więcej niż tradycyjny zakup. O różnych typach klientów mógłbym debatować nocami, jednak skupię się na tej tytułowej, do której sam należę.
To właśnie klienci, którzy przychodzą, oglądają, zapisują ceny, dziękują (albo i nie) i wychodzą. Kolej rzeczy jest następująca, wracają do domu wyszukują produktu w Google i kupują. Często spotykamy sytuacje, że klient, który 2 dni temu oglądał tapety w naszym Showroomie, dokonuje zakupu poprzez nasz sklep internetowy. Ceny w Showroomie mamy “internetowe” o czym zawsze otwarcie mówimy. Mimo wszystko Klienci chcą się upewnić co do ceny. Robią też tak dla wygody. Dlaczego? Klient wrzuca produkt do wirtualnego koszyka, podaje adres dostawy, płaci kartą i gotowe. Tapety bezpłatnie dostarczy kurier.

Na zdjęciu Showroom Arcdeko.

Miejsce pracy załogi Tapetujemy.pl w tym przykładowa aranżacja z wykorzystaniem kilku kolekcji tapet.
 

Arcdeko Showroom

Skąd pomysł na sklep z tego typu asortymentem?
Historia firmy oraz selekcji asortymentu jest długa i skomplikowana. Dodam jedynie, że jesteśmy firmą rodzinną i to co nas mało interesowało, stało się naszą pasją.


Czy Klienci mają obawy przed zakupem tapet w sklepie internetowym?
Jest mnóstwo osób, które nigdy by nie kupiły nawet kilku par skarpetek via Internet. Oczywiście, niekiedy wynika to z obawy przed oszustwem. Z jednej strony nie ma się co dziwić – bardzo często słyszy i czyta się o oszustwach w Internecie, sam kiedyś zostałem oszukany. Z drugiej strony na oszustwo narażeni jesteśmy prawie wszędzie. Moi dalsi znajomi stracili zaliczkę, która wpłacana była na poczet zamówienia włoskiej ceramiki w sklepie stacjonarnym. Po miesiącu od jej wpłaty: ani ceramiki, ani sklepu, ani zaliczki . Większość obaw związana jest jednak z zakupem niewłaściwego rozmiaru / koloru / wzoru.

Nasuwa mi się na myśl dosyć znana anegdota.
Sprzedawca: Sklep obuwniczy, słucham?
Klient: Och, przepraszam, mam zły numer.
Sprzedawca: Ale nic nie szkodzi, wymienimy. “

Otwarcie mówimy: Zwrot?! Wymiana?! Nie ma problemu! Zgodnie z polskimi przepisami, każdemu przysługuje prawo do zwrotu towaru zakupionego przez Internet, w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania. Na szczęście coraz szersza grupa konsumentów zaczyna sobie zdawać z tego sprawę. Dla czego mówię na szczęście? Odpowiedź jest prosta. Potencjalni konsumenci mając takie prawo, chętniej wrzucają produkty do koszyka elektronicznego. 


Jak Klienci przyjęli tego typu asortyment?
Tapety to nie jest książka, której recenzję możemy odszukać w kilka sekund. Nie jest to łatwy produkt do sprzedaży przez Internet, tym bardziej, że jak już wspominałem wcześniej – nie oferujemy asortymentu typu market budowlany z niebiesko-żółtym logo. Sprzedajemy produkty unikatowe, markowe i ekskluzywne, które muszą kosztować.


Sklep internetowy Tapetujemy.pl
Otwarcie sklepu internetowego zajęło mi…
Zależy co mamy na myśli pod hasłem otwarcie. Sama konfiguracja i możliwość rozpoczęcia sprzedaży posiłkując się oprogramowaniem RedCart to operacja, która nawet dla laika trwa dosłownie chwilę. W naszym przypadku niemałym przedsięwzięciem było wprowadzenie tysięcy produktów do sklepu. Oczywiście oprogramowanie daje nam możliwość masowego wgrywania produktów – no ale najpierw trzeba potworzyć I uzupełnić tabele w arkuszach kalkulacyjnych, których zawartością są właśnie produkty z nazwą, opisem, ceną i innymi atrybutami.


Wybrałem gotowe oprogramowanie, ponieważ…
Jesteśmy wygodni i oszczędni. 


Koszty otwarcia e-sklepu w RedCart są…
Zdecydowanie niższe niż sklepu dedykowanego - made to measure, pisanego na zamówienie. Póki co nie chcemy sklepu dedykowanego. Może wkrótce. Chociaż patrząc na to z innej perspektywy, RedCart każdorazowo umożliwia modyfikację poszczególnych modułów dla danych potrzeb. Na myśl przychodzi mi pewna sytuacja z lutego. To błahostka, ale brakowało nam przycisku Pinterest. Od momentu wysłania zgłoszenia w panelu administracyjnym do momentu pojawienia się Spinacza w naszym sklepie minęło dosłownie kilka chwil. Podobnych sytuacji było więcej.


Zdecydowałem się na responsive web design w  Tapetujemy.pl ponieważ...
Sam robię zakupy posiłkując się smartfonem. Jak już wiadomo, gigant Google bardzo restrykcyjnie podchodzi do wszelkiego rodzaju stron, serwisów, sklepów które nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych. Jednak na etapie podejmowania decyzji o wyborze RWD, amerykański gracz z siedzibą w Kalifornii nie mówił głośno o swoich planach związanych z tępieniem stron nieprzyjaznych na urządzenia inne niż komputer.


 

Sklep internetowy Tapetujemy.pl



Porada od sprzedawcy - ten, kto chce prowadzić sklep internetowy musi...
Przed wszystkim mieć chęci, a na drugim miejscu pomysł. W naszym przypadku na pierwszym miejscu znalazł się zdobyty wcześniej kapitał – to dzięki niemu z małego biura handlowego mogliśmy otworzyć Showroom, dzięki któremu pozyskaliśmy wiele renomowanych marek, oferując je dzisiaj również w sklepie internetowym. 


Moje plany na przyszłość to...
Stały rozwój zarówno offline jak i online.




Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!