Podejmując decyzję o założeniu sklepu internetowego, warto postawić na te elementy, które mają decydujący wpływ na sprzedaż. Trzeba bowiem mieć na względzie fakt, że klient sklepu nie może towaru ani dotknąć, ani przymierzyć, ani powąchać – nie ma także do dyspozycji wyszkolonego w technikach sprzedaży doradcy klienta, który sprzeda przysłowiowy piasek na pustyni. Za to zasiada wygodnie przed niewielkim ekranem swojego komputera, a wszelkie decyzje zakupowe podejmuje na podstawie wrażeń czysto wizualnych. Sprawmy więc, aby były one zawsze tylko na najwyższym poziomie.

redesign

1. To wygląd w sklepie odpowiada za sprzedaż 

Klient trafia na nasz sklep w internecie i wpada w tzw. lejek sprzedażowy – czyli proces, który prowadzi go (lub nie) od odwiedzin strony głównej witryny, przez wybór odpowiedniego produktu aż po dokonanie zakupu i płatność. Niestety, nie każdy z odwiedzających nasz sklep od razu zmienia się w kupującego, a właściwie to zebranie ruchu na stronie nie jest nawet połową sukcesu – jeśli nie znajdziemy sposobu na zdobycie uwagi klienta i nie zadbamy o prostą i skuteczną drogę do koszyka zakupowego, praca i pieniądze włożone w promocję sklepu na niewiele się zdadzą.

Klient w naszym sklepie kupuje oczami. Jak pokazuje wiele badań dotyczących e-commerce, bardzo ważną rolę w procesie sprzedaży odgrywa:

- Atrakcyjna wizualnie i przyciągająca uwagę strona główna
- Przejrzysta strona produktu ze zdjęciami wysokiej jakości: jeśli internauta nie znajdzie interesującej go informacji w ciągu 30 sekund, przejdzie do sklepu konkurencji. Dlatego też prawidłowo skonstruowana strona produktu jest atrakcyjna wizualnie, zawiera wysokiej jakości zdjęcia oraz najważniejsze informacje.
- Klienci wracają – zanim dokonają zakupu w sklepie, odwiedzają go kilkukrotnie

Temat wysokiej jakości zdjęć i grafik jest kluczowy, bowiem klient dokonuje decyzji właśnie na podstawie zdjęć. Warto pamiętać także o tym, że – jak pokazują badania – klienci zazwyczaj dokonują pierwszego zakupu w sklepie dopiero po kilku wcześniejszych odwiedzinach, warto więc zadbać o to, aby to właśnie nasz sklep wyróżniał się z setek innych i zapadł im w pamięć.

ZAPAMIĘTAJ!  Wygląd sklepu sprzedaje: 

- Estetyczna i przykuwająca oko grafika to pierwszy i najważniejszy element lejka sprzedażowego w Twoim sklepie: zmień odwiedzających Twoją witrynę w klientów i popraw konwersję bez wydawania pieniędzy na reklamę!
- Czy wiesz, że jedną z najważniejszych rzeczy, które według badań zniechęcają do zakupów w internecie jest brak lub niska jakość zdjęć? (badanie TNS Obop)
- Czy wiesz że budzący zaufanie wygląd witryny i atrakcyjna graficznie strona główna to jedne z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe klientów?

2. Wyróżnij się na tle konkurencji: zbuduj silną i rozpoznawalną markę

Dla tych klientów, którzy przywiązują wagę tylko do niskiej ceny idealnym miejscem zakupów są portale aukcyjne. Jednak jak pokazują badania, klienci prezentują różne oczekiwania i wymagania: zwracają uwagę na jakość produktów, jakość obsługi klienta, wreszcie przeglądanie sklepów to dla wielu z nich czysta przyjemność i sposób spędzania czasu. Najlepszą drogą na zdobycie swojego miejsca na rynku e-commerce jest wypracowanie silnej i rozpoznawalnej marki, która będzie się kojarzyła klientom z konkretnymi wartościami. Sklepy internetowe to także idealny wybór dla tych klientów, którzy w zakupach szukają przyjemności i nie przepadają za przeglądaniem tysiąca ofert kiepskiej jakości na portalach aukcyjnych.

ZAPAMIĘTAJ: 

- Wyróżnij się: pierwsze wrażenie masz szansę zrobić tylko raz, jeśli Twój sklep będzie wyglądał jak setki innych, klient szybko od Ciebie ucieknie
- Strona główna to Twoja wizytówka: buduj silną i rozpoznawalną markę w internecie
- Zaprojektuj logo: rozpoznawalne logo to jeden z najważniejszych elementów w budowaniu marki sklepu

3. Czas na zmiany

Wirtualna przestrzeń internetu jak żadna inna rzeczywistość ulega bardzo dynamicznym zmianom, co tyczy się także oczywiście rynku e-commerce. Także wygląd sklepów internetowych ulega zmieniającej się modzie, która ma swoje źródło w badaniach usability i zachowaniach klientów. To nie przypadek, że sklepy internetowe potężnych sieciówek właściwie cały czas wprowadzają zmiany. Wygląd sklepu jest kluczową sprawą, a jeśli „zaśpimy" i zostawimy nasz sklep w innej epoce, może to kosztować bezpowrotną utratę klientów. Skąd będziemy jednak wiedzieć, że nadszedł czas na zmiany? Możemy przeprowadzić audyt i poprosić o zdanie naszych klientów lub śledzić statystyki – w tym kluczowy współczynnik odrzuceń.

- Eksperci od designu oceniają żywotność strony internetowej na mniej więcej 2, 3 lata; śledź trendy na grafikę w sklepie i bądź lepszy od konkurencji!
- Czytaj statystyki: współczynnik odrzuceń w Twoim sklepie podpowie Ci, czy zbyt duża liczba klientów ucieka po pierwszym kontakcie z witryną.

4. Oszczędzaj z RedCart

Dobry projekt graficzny to koszt od kilku tysięcy złotych wzwyż. U nas możesz mieć dedykowaną, unikatowa grafikę już od 1200 zł. Sprawdź pakiety na indywidualną grafikę dla sklepów i przeczytaj wywiady z klientami RedCart, którzy zdecydowali się postawić na indywidualną szatę graficzną. Zobacz, jak może wyglądać Twój sklep!

5. Zobacz, jak może wyglądać Twój sklep na RedCart:

Stworzyliśmy stronę Mycart, którą poświęcilismy pokazywaniu oraz promocji najlepszych sklepów internetowych na platformie RedCart. Zapraszamy do zapoznania sie z opiniami oraz wywiadami z naszymi klientami, ponieżej link do jednych z naszych najnowszych realizacji:

1. DesignForHome.pl - najpiękniejsze wzornictwo dla Twojego wnętrza

2. Martensy.pl - sklep, który zmienia się razem ze swoimi klientami

3. Deltashop - jedyny taki sklep ASG w Polsce

4. Lovartti - unikatowe gadżety tworzone z miłością