Ile kosztuje sklep internetowy? Co muszę mieć, czego będę potrzebować a o czym mogę pomyśleć na przyszłość przy zakładaniu sklepu internetowego?

1. Sklep internetowy: stwórz biznesplan i kosztorys

Ciekawostki:
- Wartość polskiego rynku e-commerce szacowana jest na około 27 mld złotych i w roku 2014 wzrosła o 15% w stosunku do roku poprzedniego.
- Obecnie co drugi polski internauta robi zakupy w sieci i robi to coraz częściej

Założenie sklepu internetowego nigdy nie było prostsze i tańsze niż teraz: internet niweluje wiele ograniczeń, jakie ma sprzedaż w tak zwanym tradycyjnym kanale, takich jak dostępność produktu czy wysokie koszty związane z prowadzeniem lokalu, magazynowaniem, bądź obsługą klienta. Wszystko to sprawia, że rozpoczęcie biznesu internetowego wiąże się z niższymi kosztami niż otwarcie biznesu stacjonarnego, z tym że także w internecie skala rozmachu, a także wysokość budżetu na początek w zasadzie nie mają górnej granicy. Zanim otworzymy sklep internetowy należy poświęcić czas na bardzo ważne czynności związane z:

- Otworzeniem działalności gospodarczej
- Stworzeniem biznesplanu i kosztorysu,
- Stworzeniem listy elementów, które są konieczne, które będą potrzebne oraz takich, które mogą się przydać przy prowadzeniu sklepu internetowego.

2. Niezbędne elementy w sklepie internetowym

Odpowiednia nazwa sklepu i domena

Domena internetowa to nazwa, pod którą znajduje się sklep internetowy. Wybór nazwy jest bardzo istotną kwestią z marketingowego punktu widzenia: ważne jest, aby była możliwie jak najłatwiejsza do zapamiętania, a także kojarzyła się z asortymentem sprzedawanym w sklepie. Cena domeny zależy od oferty firmy rejestrującej domenę i od wybranej końcówki: np. .pl lub com.pl. Domenę należy co roku przedłużać. Przybliżony koszt rejestracji domeny to ok. 50 zł na rok.

Oprogramowanie sklepu

Obecnie na rynku znajduje się bardzo dużo rozwiązań różniących się przede wszystkim kosztami oraz poziomem potrzebnej wiedzy informatycznej. Mamy więc bezpłatne i płatne platformy sklepowe, oprogramowanie e-commerce typu Open Source, czy znacznie droższe rozwiązania dedykowane. Jeśli nie posiadamy wiedzy informatycznej oraz dużego budżetu na start, najlepszym wyjściem jest dzierżawa oprogramowania sklepu na platformie takiej jak RedCart, która zapewnia dostęp do wszystkich niezbędnych narzędzi poprzez wygodny w obsłudze panel administracyjny. Jaka jest więc najważniejsza przewaga tego typu rozwiązania? Gotowe narzędzia i liczne funkcjonalności potrzebne w efektywnym prowadzeniu sklepu internetowego, które dostępne są na wyciągnięcie ręki i które nie wymagają za każdym razem przeprowadzania prac programistycznych.

Wskazówka Redcart: Podstawowy pakiet na w pełni funkcjonalny sklep w RedCart to tylko 50 zł na miesiąc przy opłacie rocznej z góry. Sprawdź cennik Redcart. 

Kasa fiskalna? – niekoniecznie

Zgodnie z regulacjami w ustawie o VAT przedsiębiorcy dokonujący sprzedaży na rzecz osób prywatnych muszą ujmować ją na kasie rejestrującej. W przypadku dostawy towarów w systemie wysyłkowym, czyli pocztą lub za pomocą przesyłek kurierskich istnieje zwolnienie z obowiązku posiadania kasy, pod warunkiem jednak, że zapłata zostanie dokonana za pośrednictwem poczty lub banku, a do tego prowadzona jest ewidencja dokładnie dokumentująca sprzedaż. Ponadto, zwolnieniu z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2014 r., podlegają podatnicy, u których kwota obrotu nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym kwoty 20.000 zł,

Regulamin sklepu

Poprawnie skonstruowany i wolny od wszelkich luk prawnych regulamin to jeden z absolutnie niezbędnych elementów sklepu internetowego. Warto pamiętać o tym, zwłaszcza w świetle zmian jakie wprowadziła nowa ustawa o prawach konsumenta, obowiązująca od końca roku 2014. Przygotowanie takiego regulaminu to jeden z niewielu elementów w biznesie internetowym, którego z pewnością nie warto robić na własną rękę i który przygotować powinni dla nas specjaliści. Od tego zależą kluczowe kwestie takie jak realizacja prawa do zwrotu towaru lub rozpatrywanie reklamacji.

Wskazówka Redcart: Profesjonalny, bezpieczny i dostosowany do konkretnego sklepu regulamin  wraz z opieką prawną w pakiecie możesz zamówić w RedCart, w cenie 299 zł. Sprawdź. 

Księgowość/program do fakturowania / program magazynowy

Sprzedawca w sklepie internetowym musi zapewnić swoim klientom możliwość wystawienia faktury, a w przypadku prowadzenia większego magazynu potrzebny będzie program ewidencjonujący stan magazynowy zintegrowany ze sklepem internetowym, taki jak np. program Subiekt GT. Dodatkowo, należy liczyć się z kosztami związanymi z prowadzeniem księgowości. W tym wypadku warto skorzystać z księgowości internetowej, którą można wykupić już za kilkadziesiąt złotych miesięcznie – w zależności od potrzeb.

Wskazowka Redcart: oprogramowanie sklepu RedCart daje możliwość generowania faktur

Wskazówka RedCart: wszyscy nowi klienci RedCart mają możliwość skorzystania z rocznej, darmowej obsługi księgowości w Pakiecie Korzyści RedCart

Systemy płatności online

Niezbędny w sklepie internetowym. Z uwagi na to, że jakość obsługi klienta i bezpieczeństwo to jeden z najważniejszych fundamentów efektywnej sprzedaży w internecie, warto zadbać, aby klienci mieli możliwość wyboru spośród jak najszerszej palety sposobów płatności, takich jak chociażby szybkie przelewy. Prowizja w takim systemie jest pobierana od każdego zamówienia.

Wskazówka RedCart: sprawdź zintegrowane systemy płatności dostępne na platformie sklepowej Redcart.

Kurierzy i firmy przewozowe

Jak pokazują badania nad zachowaniami konsumenckimi w e-commerce, jednym z elementów, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe w sklepach internetowych jest koszt przesyłki oraz czas realizacji zamówienia. Jednym z priorytetów jest więc zapewnienie klientom szerokiej palety możliwości szybkiej i pewnej wysyłki paczki, warto przy tym zwrócić uwagę na szybko rosnącą popularność punków odbioru paczek.

Wskazówka RedCart: sprawdź zintegrowane możliwości dostarczenia przesyłek dostępne na platformie sklepowej RedCart.

Zatowarowanie sklepu

Oczywiście – sklep bez produktów nie istnieje, a wybór odpowiedniego asortymentu do naszego sklepu to jedna z najważniejszych czynności, jakich należy dokonać jeszcze na samym początku, podczas budowania biznesplanu. Oprócz zakupu samego towaru należy pamiętać o tym, że klient dokonuje decyzji w sklepie na podstawie zdjęć i opisów – ich jakość odgrywa więc kluczową rolę. Dlatego przy zatowarowaniu sklepu trzeba liczyć się z kosztami:
- zakupu towarów
- profesjonalnych zdjęć produktowych
- profesjonalnych opisów

Wskazówka RedCart: Dzięki integracji sklepu internetowego z hurtownią pozyskujemy profesjonalne zdjęcia produktowe oraz opisy, także w wersjach obcojęzycznych, które będą pomocne przy redagowaniu opisów do naszego sklepu.

Dropshipping: współpraca z hurtownia na zasadzie dropshipping, gdzie hurtownia realizuje zamówienia i wysyła je klientom pozwala na eliminację kosztów związanych z prowadzeniem magazynu i zakupem towarów. Dowiedz się więcej na temat dropshipping.

2. Potrzebne narzędzia

Indywidualna grafika

Wygląd sklepu jest jego wizytówką i decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odnosi klient, który go odwiedza – ma więc bardzo duży wpływ na konwersję w sklepie. To istotny element lejka sprzedażowego, który pozwala na przekształcenie odwiedzających w kupujących. Kluczową rolę odgrywają także elementy związane z tzw. usability na stronie: każdy element powinien w jak najprostszy i najszybszy sposób prowadzić do sprzedaży. Mówiąc wprost: klienci szybko opuszczają sklep, który nie jest atrakcyjny i w którym czują się zagubieni. Dlatego zakładając swój e-biznes należy postawić nacisk na atrakcyjną grafikę dostosowaną do naszej grupy targetowej.

Wskazówka RedCart: Wypróbuj edytowalny, darmowy szablon w sklepie RedCart lub zamów indywidualną grafikę w bardzo atrakcyjnej cenie i zobacz, jak może wyglądać Twój sklep na konkretnych przykładach.

Mobilna wersja sklepu RWD

Sklep internetowy mobile friendly to dziś nieodłączny element sprzedaży internetowej: urządzenia mobilne stanowią bardzo ważne i wciąż rosnące w dużym tempie źródło wzrostu sprzedaży: już około 30% internautów dokonuje zakupów za pośrednictwem smartfona lub tabletu. Dodatkowo, najnowsze algorytmy wyszukiwarki Google faworyzują strony dostosowane do urządzeń mobilnych, dzięki czemu są lepiej wypozycjonowane i widoczne dla klientów.

Wskazówka Redcart: Mobilny sklep internetowy w wersji RWD można mieć już w standardowym pakiecie RedCart, w wersji Gold. Sprawdź cennik RedCart.

Bezpieczeństwo zakupów

Jeden z elementów, który, jak pokazują badania, odgywa kluczowe znaczenie przy decyzjach zakupowych klientów w sklepie internetowym. Obecnie sklepy mają do dyspozycji wiele metod, dzięki którym mogą poinformować, że ich sklep jest bezpieczny i godny zaufania, a należą do nich przede wszystkim różnego rodzaju certyfikaty lub możliwość umieszczania komentarzy. Już na etapie zakładania sklepu warto pomyśleć więc o jednym z najważniejszych certyfikatów: SSL, który zapewnia o bezpiecznym szyfrowaniu danych podczas dokonywania płatności przez klienta.

Wskazówka RedCart: w sklepie RedCart możesz wykupić certifikat bezpiecznego szyfrowania danych SSL za 199 zł lub w Pakiecie Bezpieczny Sklpe wraz z regulaminem i opieką prawną za 399 zł