Strona główna Blog Marketing i promocja

Top branży e-commerce - jaki asortyment do sklepu internetowego?

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Liczba kupujących w sklepach internetowych wciąż rośnie, a na podstawie rzetelnych badań rynku na przestrzeni ostatnich kilku lat można stwierdzić, które z branż są najbardziej obiecujące i cieszą się największym wzrostem zainteresowania klientów.

Liczba internautów w Polsce sięga 21,6 mln, z czego ponad 12,5 mln odwiedza platformy sklepowe. Sprzedaż online kwitnie: od 2009 roku popularność kanału e-commerce wzrosła ponad siedmiokrotnie (badanie Gemius oraz Izby Gospodarki Elektronicznej, maj 2014). Liczba kupujących w sklepach internetowych wciąż rośnie, a na podstawie rzetelnych badań rynku na przestrzeni ostatnich kilku lat można stwierdzić, które z branż są najbardziej obiecujące i cieszą się największym wzrostem zainteresowania klientów.


1. Erotyka

Asortyment, który ze względu na swój nieco „wstydliwy" charakter nadaje się doskonale do sprzedaży w kanale online. Nikt przecież nie kupuje akcesoriów erotycznych na miejskim targu.... Dla sprzedających na pewno cenną informacją będzie to, że marże w branży erotycznej potrafią sięgać nawet 100%, a dobre hurtownie erotyczne działają w modelu dropshipping – tak jak te zintegrowane z platformą RedCart  – pakują paczkę w taki sposób, że nikt nie jest w stanie domyśleć się co jest w środku i wysyłaja ją bezpośrednio do klienta. 

Dostawcy produktów:

Playroom

Ftoys

Eroplace


2. Elektronika, komputery i AGD

Jest to branża, która bardzo się liczy w całym kanale e-commerce: jest trzecia pod względem wielkości z 24% udziałem w całym rynku sprzedaży online. Ponadto, na przestrzeni ostatnich pięciu lat zaliczyła wzrost o 74%. Warto tutaj zaznaczyć, że platforma RedCart posiada integrację z kilkoma hurtowniami elektronicznymi, które można zaliczyć do najlepszych na rynku zarówno pod względem ilości, jak i jakości asortymentu.

Dostawcy produktów:

Max Computers

Incom

Action

Forcetop - oferuje hurt oraz dropshipping

Wave Distribution


3. Odzież i bielizna

Na rynku jest zdecydowanie najwięcej sklepów z odzieżą, jednak jak pokazują badania, jest to wciąż najbardziej liczący się kanał sprzedaży internetowej: na podstawie analizy z maja 2014 roku sklepy odzieżowe mają największy, bo około 28% udział w sprzedaży w kanale e-commerce. Jednocześnie, na przestrzeni ostatnich pięciu lat zaliczyły wzrost sprzedaży o ok. 80%. Zakładając e-sklep z odzieżą warto jednak pomyśleć o odróżnieniu się od konkurencji poprzez trafienie z ofertą sprzedażową w określoną grupę klientów i zaoferowanie asortymentu, który np. nie jest dostępny w galeriach handlowych i wielkich sklepach sieciówek, np: 

- odzież dla osób 45 plus
- odzież w większych rozmiarach
- obuwie w nietypowych rozmiarach

Dostawcy produktów:

Aliston - oferuje hurt oraz dropshipping

ANP - oferuje hurt oraz dropshipping

Top Classic

Kontri

Dreamgirl

Yournewstyle


4. Produkty i akcesoria dla dzieci, zabawki

Jedną z branż top są z pewnością wszelkiego rodzaju akcesoria dla dzieci oraz zabawki, których sprzedaż online wzrosła na przestrzeni ostatnich pięciu lat o ok. 230%. Akcesoria dziecięce to także towar, który nadaje się doskonale do sprzedaży w internecie dla wiecznie zabieganych i zajętych klientów.

Dostawcy produktów:

Centrala Zabawek

Alltoys

Rekman

Nasze Dzieci

5. Zoologia

Jedną z najważniejszych rzeczy, które sprawiają, że klienci szukają asortymentu właśnie w sklepach internetowych jest fakt, że online można kupić szybko i łatwo towary, których trzeba byłoby się naprawdę naszukać w sklepach stacjonarnych. Jedną ze świetnie rozwijających się branż ze specjalistycznym asortymentem jest zooologia: sklep intermetowy może być doskonałą propozycją dla zapalonego wędkarza lub właściciela pieska poszukującego ciepłego ubranka dla swojego pupila. Niemały jest także potencjał wzrostu tego segmentu rynku, powołując się na badania firmy Euromonitor International, Polacy w roku 2014 wydali na żywność dla zwierząt dwa razy więcej pieniędzy, niż na produkty dla niemowląt, a wedlug prognoz w 2015 roku wydadzą na karmę 2,3 mld złotych, co oznacza wzrost w porównaniu do ubiegłego roku o 5%. Co więcej, przewidywany wzorst całego rynku zoologicznego to około 20% w skali roku. 

Dostawcy produktów:

Molos

6. Sklepy wielobranżowe

Na podstawie badania stwierdzić można, że sklepy wielobranżowe, oferujące dość różnorodny asortyment zanotowały na przestrzeni ostatnich pięciu lat wzrost sprzedaży o 213%. Jest to bardzo ciekawy i dający do myślenia trend, zwłaszcza dla sprzedawców, którzy planują poszerzenie oferty w swoim sklepie o nowe grupy asortymentowe.


7. Perfumy i kosmetyki

Perfumy i kosmetyki zaliczyły na przestrzeni ostatnich pięciu lat wzrost sprzedaży o 460 % (badanie Izby Gospodarki Elektronicznej). Jest to związane pośrednio z tym, że drogerie dopiero niedawno zdecydowały się na otwarcie sprzedaży w kanale e-commerce; a także dlatego, że tego typu produkty w sklepach internetowych można kupić w dużo atrakcyjniejszych cenach, niż w kanale offline. Jest to rodzaj asortymentu, który dobrze sprawdza się w sprzedaży internetowej (w odróżnieniu np. od odzieży, którą trzeba mierzyć), a dodać do tego można chociażby rosnący trend i modę na kosmetyki naturalne.

Dostawcy produktów:

8. Apteki, suplementy diety, dermokosmetyki

Jak podaje badanie firmy Gemius, jeden na dziesięciu użytkowników sieci przegląda oferty internetowych aptek, z czego wśród tych użytkowników jest o ponad połowę więcej kobiet niż mężczyzn. Warto także dodać, że wyraźną nadreprezentację w stosunku do innych e-klientów w internetowych aptekach stanowią osoby 45 plus – jest to trend warty uwagi, zwłaszcza jeśli spojrzy się na duży potencjał tej właśnie grupy wiekowej: osoby w średnim wieku oraz starsze przekonują się do zakupów online. Gemius: W styczniu 2015 roku na strony e-aptek zajrzało ponad 760 tys. użytkowników w wieku 45 plus. Tym samym stanowili oni jedną trzecią odwiedzających apteki internetowe. Dla porównania – w całym polskim internecie stanowią oni jedną czwartą użytkowników sieci.


9. Handmade

Moda na produkty handmade to częściowo reakcja na masową produkcję tanich i pozbawionych duszy produktów niskiej jakości, obcego zazwyczaj pochodzenia. Wszelkiego rodzaju rękodzieło i produkty artystyczne oraz produkty regionalne, które jest bardzo ciężko wprowadzić do dużych sieci handlowych znajdą swoje miejsce w mniejszych sklepach internetowych, doskonale sprofilowanych na konkretne grupy klientów.


Pełna lista hurtowni i dystrybutorów dostępna jest pod adresem RedCart hurtownie


Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja