MyCart wywiady właścicieli sklepów internetowych RedCart

Prosperujący e-biznes, to powód do dumy, a my lubimy się chwalić! Dlatego w ramach cyklu wywiadów "MyCart – opowiem Ci o e-biznesie", prezentujemy wzorcowe sklepy internetowe RedCart.pl, które pretendują do odniesienia sukcesu w e-handlu.

To nasze podziękowanie, dla e-partnerów biznesowych z którymi możemy efektywnie działać w branży.

O e-sklepie, który skutecznie buduje markę bazując na wysokiej jakości obsługi klienta, opowiada Pan Artur Pawelec, właściciel techsat24.pl. 

Techsat24.pl to jeden z wielu naszych sklepów, które odniosły sukces rynkowy i cieszą się zaufaniem klientów, o czym świadczy m.in przyznane w roku 2014 wyróżnienie serwisu Opineo za uzyskanie wysokich ocen konsumenckich. Konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku od 2010 roku, publikuje liczne testy sprzętu, prowadzi serwisy informacyjne. Klient w techsat24.pl znajdzie przede wszystkim bardzo szeroki wybór sprzętu elektronicznego najlepszych marek oraz doskonałą obsługę klienta. 

Mówię techsat24.pl, a myślę...

Elektronika w najlepszym wydaniu.

Skąd pomysł na sklep internetowy z asortymentem elektronicznym?

Sklepy stacjonarne ze sprzętem elektronicznym i IT prowadzimy na terenie województwa świętokrzyskiego już od 1990 roku. Stąd naturalny pomysł na umożliwienie także innym klientom zakup naszych „cacuszek" i rozbudowa o kanał elektroniczny.

Otwarcie sklepu zajęło mi:

Trzy miesiące. Początkowo korzystaliśmy z platformy Shoper, lecz brak wielu funkcjonalności i pomocy on-line (w pierwszym okresie funkcjonowania Shopera) zmusił nas do poszukania bardziej rozbudowanego sklepu.

Techsat24.pl wyróżnia się na tle innych sklepów internetowych, ponieważ:

Znamy i potrafimy reagować na potrzeby Kupujących oferując im dostępny towar w atrakcyjnych konfiguracjach i zestawach. Np. konsole Xbox oferujemy w kilkunastu zestawach dla 1 lub 2 graczy łącząc potrzebny sprzęt i akcesoria w zastawach z atrakcyjnymi grami. U nas każdy znajdzie zestaw dla siebie i na swoją kieszeń. Chętnie też służymy radami pisząc artykuły zarówno na blogu techsat24.pl jak i na specjalistycznym blogu poświęconym konsolom do gier ps3info.pl.

Wybrałem gotowe oprogramowanie, ponieważ:

Proces wdrożenia sklepu internetowego był stosunkowo krótki i niedrogi. I już praktycznie od samego początku można było skoncentrować się na sprzedaży, a nie usuwaniu przypadłości okresu niemowlęcego sklepu.

Największą zaletą gotowego oprogramowania jest:

Szybki czas wdrożenia, dostępność wielu gotowych modułów np. promocji w wyszukiwarkach, współpracy z kurierami czy wbudowana opcja newslettera.

Największą barierą w handlu online sprzętem elektronicznym jest:

Kanibalizacja marży sprzedawcy – często do poziomu 1-3 %, brak odpowiednio dużego budżetu reklamowego, silna konkurencja ze strony zadomowionych od lat sprzedawców jak Media Markt, Neonet czy Komputronik.

Pierwsze realne zyski odczułem:

Po roku od otworzenia kanału online. Choć i one w początkowym okresie były cały czas reinwestowane...

Po kilku latach zdecydowali się Państwo na otworzenie następnego sklepu, tablety24.pl – skąd taka decyzja?

Dywersyfikacja kanałów sprzedaży, możliwość dotarcia do Klienta z innym brandem czy wreszcie chęć stworzenia sklepu z ograniczonym asortymentem. To wszystko przyświecało nam na początku. Nie wziąłem tylko pod uwagę, że drugi sklep to kolejne godziny spędzane przed komputerem zarówno przez nas, jak i naszych pracowników. A doba ma swoje czasowe ograniczenia.

Wśród narzędzi marketingowych w e-sklepie najbardziej sprawdza się:

Newsletter, kupony promocyjne czy współpraca z wyszukiwarkami – bez tego nasza praca byłaby niemożliwa.

Ten, kto chce prowadzić sklep internetowy musi:

Nastawić się na ciężką, długotrwałą pracę bez nadziei na szybki zarobek. Dziś praktycznie każdego dnia rywalizujemy z konkurencyjnymi sklepami o podział tego stosunkowo niewielkiego tortu jaki zamawiają klienci w naszej branży.