Prezentujemy drugi już raport internetowych sklepów sportowych wydany przez serwis OPINEO, najpopularniejsze na polskim rynku e-commerce narzędzie zbierania rekomendacji klientów. Raporty wydawane cyklicznie przez popularny serwis oceniający sklepy internetowe cieszą się popularnością wśród klientów, a tym razem na tapetę wzięte zostały sklepy oferujące asortyment sportowy. W tym roku ranking został wzbogacony o profil konsumenta korzystającego z usług sklepów sportowych stworzony na podstawie danych porównywarki cen Skąpiec.pl.

Masowa oferta czy wyspecjalizowana nisza?

W rankingu znalazły się zarówno sklepy oferujące bardzo bogaty asortyment, skierowany szeroko do użytkownika masowego, gdzie klient może zaopatrzyć się w różnorodny sprzęt i urządzenia przeznaczone do wszystkich właściwie dyscyplin sportowych, jak i te zdecydowanie bardziej wyspecjalizowane, zorientowane na konkretny target i oferujące projesjonalne produkty przeznaczone tylko dla konkretnej dziedziny sportu. Jak pokazują wyniki rankingu, to właśnie niszowe sklepy zorientowane na konkretnego klienta ciesza się najlepszymi opiniami. Korzystają z nich bowiem półamatorzy lub profesjonaliści, którzy mają bardzo precyzyjnie określone preferencje i oczekiwania związane z produktami.
 

Kolejny raz - obsługa klienta

Za co internetowe sklepy sportowe dostają najlepsze oceny? Oczywiście na peirwszy plan wysuwa się obsługa klienta, gdzie kluczowe znaczenie odgrywa czas realizacji zamówienia oraz fachowe doradztwo. 


Niezwykle istotne sparwne zarządzanie ofertą 

Jak się okazuje na podstawie raportu OPINEO, jednym z czynników mających najbardziej negatywny wpływ na opinie klientów i przyczyniających sie do spadku ich zaufania wobec sklepu, jest.... wadliwe zarządzanie ofertą produktową. Negatywne opinie mają swoje źródło m.in w pomyłkach w dostawie towaru lub błędach informacyjnych związanych z dostępnością towaru. RedCart jako jeden z Partnerów Opineo zwraca uwagę na konieczność posiadania nowoczesnej polityki magazynowej, którą zapenia m.in integracja z hurtownią. Integrując sklep RedCart z hurtownią internetową sprzedawca zyskuje połączenie z bazą produktową gwarantujące aktualizację stanów magazynowych w czasie rzeczywistym, na bieżąco. Ponadto, mając wgląd do stanów magazynowych w sklepie kontroluje ilość towaru którą posiada fizycznie oraz tę, która jest w dyspozycji dostawcy. 

Raport interemtowych sklepów sportowych dostępny jest do pobrania pod adresem:

http://static.opineo.pl/press/dl/ranking-internetowych-sklepow-sportowych-2015.pdf

Opracowując ranking, pod uwagę wzięte zostały: łączna ocena sklepów na dzień 01.07.2015 r., liczba recenzji zdobyta w ostatnich 12 miesiącach (od 01.07.2014 do 01.07.2015), punkty za każde 100 opinii oraz liczba opinii zdobyta w całej historii sklepu w Opineo.pl. Wystawiając opinię, konsumenci ocenili następujące parametry:

- szybkość realizacji zamówienia

- poziom obsługi klienta

- jakość zapakowania przesyłki

- deklarują, czy poleciliby ten sklep sportowy swoim znajomym.