Wystroj-okien.pl to sklep, w którym można kupić online..... rolety na miarę. W jaki sposób? Dzięki innowacyjnemu narzędziu, jakim jest kreator rolet, stworzony zgodnie z wytycznymi naszego Klienta. Dzięki kreatorowi możliwe staje sie zamówienie rolet, żaluzji oraz innych elementów związanych z wystrojem okien dopasowanych dokładnie do naszych oczekiwań: możliwy jest więc wybór nie tylko rodzaju rolety, ale dopasowanie na zgodnie z wybranymi m.in wymiarów, rodzajem koloru, tkaniny, poziomu zaciemnienia, sterowania i rodzaju montażu. O sklepie, w którym wdrożylismy tak nietypową jak na sprzedaż internetową ścieżkę zamawiania produktu i o długiej drodze do poznania potrzeb klientów porozmawialiśmy z właścicielem sklepu wystroj-okien.pl, Panem Marcinem Olbrychtem.

Mówię wystroj-okien.pl, a myślę...

O ciekawym miejscu, w którym moi klienci na prawdę mają wybór spośród rozmaitych dekoracji okiennych – w szczególności rolet wewnętrznych. Mam na myśli wybór zarówno wśród systemów, setek jeśli już nie tysięcy tkanin, które nie zawsze łatwo jest znaleźć w innych miejscach oraz imponującą ilość wariantów kreowania rolet na potrzebny wymiar.


Otwarcie sklepu internetowego zajęło mi...

Kilka miesięcy. Projekt takiego sklepu jest złożony i wymagał wiele pracy oraz prawidłowego zrozumienia samej branży jak i potrzeb gości mego sklepu. Co ważne, nie kończy się on w momencie otwarcie sklepu.

Rolety, zasłony i karnisze to dość specyficzny produkt, jeśli chodzi o sprzedaż internetową. Jakie są największe plusy, a jakie minusy związane z handlem w sieci takimi właśnie produktami?

Może zacznę od minusów. Dla wielu osób rolety to tak zwany produkt skomplikowany, co za tym idzie – boją się go kupować na odległość, lub obawiają się, że nie podołają samodzielnemu montażowi. Co więcej, ilość możliwych wariantów która sama w sobie jest atrakcją owej branży jest zarazem wyzwaniem – ponieważ utrudnia proces zakupowy – tak utrudnia. Co mam na myśli? Otóż np. rolety na miarę nie są produktem który można sprzedać podobnie jak, dajmy na to, buty lub sprzęt AGD. Wymaga on konfiguracji, pewnej wiedzy ze strony samego klienta lub umiejętnego wskazania klientowi rozwiązań dla niego zrozumiałych – o tym jednak łatwiej mówić i pisać niż rzeczywiście wdrażać w samym sklepie.
Zaletą jest sama branża – bardzo ją lubię. Odnajduje się w zagadnieniach dotyczących dekoracji okien, rolet okiennych. Lubię kolory od dawna i efekt jaki daje umiejętne ich wykorzystanie np. w dekorowaniu okien bądź wnętrz.

W swoim sklepie oferuje Pan tzw. „gotowe produkty" oraz „produkty na miarę", w sprzedaży których pomaga konfigurator zamawiania rolet. To dosyć skomplikowane narzędzie, czy klienci zawsze potrafią z niego korzystać?

Jak można się domyśleć z wcześniejszych wypowiedzi – niestety nie. Wielu jest przyzwyczajonych do tak zwanych zakupów pudełkowych, kiedy to nie trzeba niczego wybierać, mierzyć i zastanawiać się nad najlepsza opcją. Tak właśnie kupuje się rolety m.in. w hipermarketach – zazwyczaj stoją one w koszu. Różnią się gamą kolorystyczną i kilkoma czy kilkunastoma z góry narzuconymi rozmiarami. Wystarczy wrzucić do koszyka i po kłopocie. Osoby przyzwyczajone do tego modelu mają więcej kłopotów z konfiguratorem, ponieważ konfigurator wymaga więcej cierpliwości, ale daje tez zdecydowanie większe możliwości.

Czy zamawianie rolet na wymiar sprawia, ze zyskujemy tylko, to iż produkt ma wymiary lepiej dopasowane do naszych potrzeb?

Oj, to zdecydowanie za mało w temacie korzyści jakie daje możliwość konfigurowania na przykład rolet okiennych. Dla przykładu wspomnę o tkaninach. W wypadku popularnych rolet gotowych zazwyczaj dana kolekcja skalda się z kilku –kilkunastu kolorów tego samego materiału i na tym w zasadzie koniec.
W sklepie wystroj-okien.pl jest dostęp do bardzo dużej ilość tkanin roletowych i nie tylko a to nie tylko przedkłada się na bogatszy wybór wzorniczy czy kolorystyczny. Nic bardziej mylnego!
Wielu klientów szuka produktów wysokiej jakości. Są czynniki jednoznacznie i łatwo określające jakość produktu. Tu kwesitia wybory między jakością a dobrą ceną już daje sporo komfortu.
Są jednak pewne kwestie zależące tylko do czysto subiektywnej oceny danego klienta. Na przykład niektóre osoby uważają, iż grubsze, bardziej mięsiste tkaniny są lepsze od tych wiotkich. To oczywiście ich prywatne postrzeganie owego tematu, ale wspominam o tym dlatego, że mając wybór, mogą nabyć to z czym będą się dobrze czuli, co im właśnie będzie się podobać, a przecież o to chodzi – nie chcemy marnować wydawanych pieniędzy na to co nam docelowo nie będzie odpowiadać.

Jakie kroki przedsięwziął Pan by ułatwić swoim klientom zakup na odległość.

Klienci sklepu wystroj-okien.pl mogą zamówić próbki tkanin, by pooglądać je na żywo – bez żadnych zobowiązań. Rozumiem potrzebę dotknięcia, przyjrzenia się barwom czy fakturze materiału. Sklep umożliwia także różne formy kontaktu (czat online, e-mail, telefon, gadu gadu – co kto woli), często potrzebnego by coś wspólnie omówić i przeanalizować.

Sam konfigurator też jest dużym ułatwieniem także po to by zyskać jakże ważną wiedze na temat ceny tego co zamierza się kupić. Nie ma potrzeby czekać dniami czy godzinami na wycenę produktu na miarę, gdyż po wpisaniu wymiarów i zaznaczeniu wybranej tkaniny klient od razy widzi z jakim kosztem musiałby się liczyć – to zaś wstępnie pozwala mu ocenić czy dana opcja mu odpowiada i czy warto na nią poświęcać w dalszym ciągu cenny czas.

W czym pomaga Pan swoim klientom?

Wielu dzwoni dopytać o szczegóły techniczne i chętnie im pomagam je poznać i zrozumieć. W trudniejszych sytuacjach z powodzeniem radzimy sobie w ten sposób, że proszę ich o wysłanie mi kilku zdjęć, co sprawia, że mam niemal pełne zrozumienie zagadnienia w jakim się poruszam z moim klientem, a to sprawia, że bardzo rzadko kłopot w określeniu „co dalej?" pozostawałby nierozwiązany.
Zdarza mi się podpowiadać, także w kwestiach wizualno-dekoracyjnych. Mam świadomość, że ta kwestia często ma związek z gustem ,a o tych się nie dyskutuje. Gdy pytania dotyczą właśnie tak delikatnych kwestii sugeruję by klient sam podjął decyzję. Nie jest to niechęć do pomagania, ale raczej świadomość, że mój gust nie musi się pokrywać z gustem klienta.
Jednak zdarzają się sytuacje które wymagają wiedzy mającej wpływ na nasze pojmowanie wizualnego i praktycznego efektu końcowego zastosowania danej dekoracji – w tym na miarę moich możliwości chętnie podpowiadam i wskazuję moim zdaniem najlepsze rozwiązania.

Czy klienci cenią sobie taka pomoc?

Wydaje mi się, że tak. Sam chciałbym w podobnych sytuacjach trafić na osobę która przeprowadzi mnie przez trudne lub niezrozumiałe dla mnie zagadnienia, z którymi musze się zmierzyć chcąc osiągnąć jakiś cel.

Jaki jest czas realizacji zamówienia w sklepie wystroj-okien.pl?

Dużo zależy od produktu i okresu w jakim jest zamawiany. Zazwyczaj zamówienia są realizowane w przedziale 5-9 dni, ale w wypadku produktów na wymiar należy pamiętać iż te muszą wpierw zostać wyprodukowane wedle życzeń klienta, to zaś sprawia, że nie da się wysłać mu zamówienia w kilka godzin.

Koszty otwarcia e-sklepu w przypadku wdrożenia rozwiązania indywidualnego takiego jak konfigurator rolet są:

To oczywiście pojęcie względne – zależne od budżetu jakim ktoś dysponuje, ale docelowo nie jest to sklep który można postawić tak zwanym minimalnym kosztem. Moim zdaniem niemal niemożliwe jest uniknięcie testów, modyfikacji, zmian scenariusza i drogi zakupowej – a to generuje koszty. Mam świadomość, że pytanie dotyczy samego otwarcia sklepu, ale uważam w wypadku tej branży koniecznie trzeba spojrzeć na to zagadnienie z szerszej perspektywy, ponieważ z moich doświadczeń wynika, iż samo otwarcie sklepu niestety może kompletnie nic nie dać, a chyba nikt nie otwiera sklepu tylko po to by go otworzyć.

Co jeszcze sprawia, że warto odwiedzać sklep wystroj-okien.pl?

Jeśli kwestie które poruszaliśmy wcześniej nie okazałyby się zachęcające odniósłbym się do komentarzy klientów sklepu. Mam nadzieje, że ich oceny i wypowiedzi będą wystarczającym powodem by tu zaglądnąć.
Oczywiście sklep wystroj-okien.pl regularnie oferuje produkty w cenach promocyjnych bądź gratisową wysyłkę, co oczywiście jest dodatkowym zyskiem dla decydujących się na zakupy w tym momencie.
Mam wrażenie, że nowe produkty, które zasilają ofertę sklepu sa ciekawa propozycją dla osób które co jakiś czas mają potrzebę dokonać zmian w swoich wnętrzach, a brakuje im pomysłu i inspiracji.

Wśród narzędzi marketingowych w sklepie internetowym najbardziej sprawdza się...

Kiedyś sam zwracałem szczególną uwagę na to pytanie. Szukałem inspiracji by określić czego jeszcze nie próbowałem w zakresie marketingu który okazałby się rentownym. Teraz wiem, że jest to zagadnienie skomplikowane, że myślenie w kategorii białe/czarne – jest błędem. Uważam, że nie ma jednej 100% metody, która jest przewidywalna i pewna. Co więcej skuteczność dajmy na to różnych form reklamy zależy także od ich zrozumienia, mądrego wykorzystania i właściwego dopasowania do posiadanego asortymentu. Samo zaś użycie jakiejś formy reklamy bez wiedzy na ten temat zazwyczaj nie da wiele lub przyniesie straty.

Ten, kto chce prowadzić sklep internetowy musi..

Nie podzielam poglądu, że wystarczy chcieć. Chyba każdy początkujący sprzedawca „chce" ale życie ukazuje, ze nie każdy daje sobie rad – to obala wspomnianą teorię. Wydaje mi się, że ktoś taki musi mieć dobry pomysł, dobry produkt, dobre zrozumienie i wyczucie rynku, dobrą znajomość branży i cos wyjątkowego co sprawi, ze skutecznie wybije się ponad liczną konkurencję.