jak zwiększyć sprzedaż

Sprzedaż sezonowa: narzędzia optymalizacji konwersji.

Poszerzyłeś ofertę swojego sklepu o produkty nowe marki i chciałbyś poinformować o tym swoich klientów? Prowadzisz sklep z artykułami dla dzieci, zbliża się rok szkolny, i chciałbyś zwrócić uwagę, że masz wyjątkowo bogatą ofertę plecaków i akcesoriów szkolnych? A może organizujesz posezonową wyprzedaż? Użyj odpowiednich narzędzi, aby trafić z ofertą do konkretnej grupy klientów! Badaj, jakich produktów klienci poszukują najczęściej w zależności od pory roku, świąt, sezonu urlopowego, a następnie wyraźnie pokaż, że masz dokładnie to, czego potrzebują.

1. Wyselekcjonowana oferta dla konkretnego odbiorcy.

Sprzedaż internetowa, podobnie jak ta „tradycyjna” cechuje się sezonowością i różnym stopniem zainteresowania klientów poszczególnymi produktami w zależności od pory roku, zbliżających się świąt, sezonu urlopowego, roku szkolnego.

Z jednej strony, rodzi to potrzebę umiejętności śledzenia trendów i badania wyszukiwań klientów za pomocą narzędzi, jakich dostarcza m.in. Google. Z drugiej strony, zmusza do jak najlepszego wykorzystania potencjału zainteresowania określonym asortymentem w danym czasie oraz trafnego skierowania oferty do określonej grupy klientów.

W organizacji specjalnych akcji sprzedażowych z pomocą przychodzą zaawansowane narzędzia marketingowe dostępne w sklepie, umożliwiające skierowanie wyselekcjonowanego asortymentu do określonej grupy klientów oraz odpowiednie wyeksponowanie akcji. To samo tyczy się organizacji wyprzedaży, przecen i promocji ofert specjalnych.

PAMIĘTAJ:

Wykorzystuj wzmożone zainteresowanie klientów określonymi produktami w sezonie i skieruj wyselekcjonowaną ofertę do określonej grupy odbiorców. Pokaż, że masz w swoim sklepie dokładnie to, czego w danym momencie potrzebują.

2. Wyskakujące okienko pop-up: nie tylko zniżka w zamian za newsletter.

Oczywiście, zamieszczenie wielkiego banera informującego o nowościach bądź wyprzedaży nie wyczerpuje możliwości. W promowaniu sezonowych akcji sprzedażowych możesz wykorzystać także wiele innych, efektywnych narzędzi marketingowych, dostępnych w sklepie RedCart.

Wyskakujące okienko pop-up, czyli niewielki box, który pojawia się przed oczami klienta najczęściej zaraz po przejściu na stronę może służyć nie tylko do zachęcenia subskrypcji newslettera. Za jego pomocą możesz poinformować klientów o nowym nowościach i przecenach i innych, specjalnych akcjach sprzedażowych. W sklepie RedCart można dokonać konfiguracji związanej m.in. ze sposobem wyświetlania się okienka, oraz funkcje takie jak:

  • Uruchom po wyjechaniu myszką poza obszar strony,
  • Tylko, gdy w koszyku znajdują się produkty.
  • Wyświetlaj: na każdej stronie sklepu, tylko na karcie produktu lub tylko na stronach kategorii.

Możliwości pop-up w RedCart

PAMIĘTAJ:

Wykorzystaj potencjał okna pop-up: poinformuj o nowościach, wyprzedaży – zachęć po pozostania w sklepie za pomocą atrakcyjnej promocji.

3. Nowe podstrony z wyselekcjonowaną ofertą.

W sklepie RedCart masz możliwość wyselekcjonowania i wyeksponowania części oferty, a także promowania jej w kampaniach reklamowych. W tym celu wykorzystaj moduł kolekcje, za pomocą którego możesz stworzyć nowe podstrony zawierające produkty dodane według klucza: w określonej cenie, określonej kategorii lub producenta.

Po co tworzyć landing pages z wybranymi produktami? Ich możliwości są spore, ponieważ:

  • Stronę możesz podpiąć je pod baner na stronie głównej i skierować klienta wprost do wybranego asortymentu,
  • Wykorzystać w kampaniach reklamowych, w tym AdWords i Facebook,
  • Wysłać w formie newsletter.

Markery zdjęć to niewielkie informacyjne ikonki na zdjęciach produktowych, za pomocą których oznaczasz produkty jako „nowość” lub „cena promocyjna”. Szczegół, który pozwoli Ci zwrócić uwagę klientów na wybrane produkty.

Moduł kolekcje: strony z wybranymi produktami

4. Pokaż wybrane produkty na stronie głównej sklepu.

Wrażenie, jakie odnosi klient po wejściu na stronę główna sklepu decyduje o pozostaniu w nim bądź jego szybkim porzuceniu – nie marnuj więc potencjału strony głównej i pokaż właśnie te produkty, które mogą wygenerować największą sprzedaż.

Posiadając sklep na platformie RedCart, masz możliwość:

  • Ustawienia na stronie głównej sklepu boxów zawierających wybrane przez Ciebie produkty, wraz z konfiguracją sposobu wyświetlania,
  • Nadania nazwy, np.: „dziś polecamy” „zobacz jeszcze”, „bestsellery”,
  • Ustawienia boxu hit cenowy – z promocją ograniczoną czasowo na wybrany produkt.

5. Automatyczne reguły rabatowe.

Jedno z ważniejszych i najczęściej wykorzystywanych narzędzi w sklepie internetowym to z pewnością reguły rabatowe, pozwalające naliczać klientom automatycznie zniżki na wybrany asortyment w sklepie. Wystarczy jednorazowa konfiguracja w panelu sklepu i ustawienie warunków naliczania zniżek: na asortyment wybranych kategorii, konkretnych producentów, wybranych produktów, dla różnych grup klientów.

Ponadto, promocję można m.in.:

  • Ograniczyć czasowo,
  • Uzależnić od wartości koszyka lub ilości produktów w koszyku.

PAMIĘTAJ:

Wykorzystuj zaawansowane, automatyczne reguły rabatowe w sklepie RedCart, jeśli chcesz zorganizować posezonową wyprzedaż, specjalną akcję lub nagrodzić klientów, którzy zrealizowali zakup na określoną wartość koszyka lub określoną liczbę produktów.

Zobacz automatyczne reguły rabatowe