koszyk zakupowy

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie: narzędzia cross-selling.

Jak zwiększyć wartość koszyka zakupowego w swoim sklepie i nakłonić klientów do większych zakupów? Sklepy na platformie RedCart dysponują szeroką paletą zaawansowanych narzędzi mających na celu maksymalizację zysku z jednej transakcji. Wykorzystaj nowość, „moduł zestawy”, oraz inne, przydatne funkcjonalności takie jak moduł cross-selling, serie, łączenie produktów, produkty komplementarne.

PAMIĘTAJ:

Zwiększ wartość koszyka zakupowego w swoim sklepie wykorzystując zaawansowane narzędzia marketingowe dostępne w RedCart: moduł zestawy, moduł cross-selling, moduł łączenie produktów i produkty komplementarne. 


Cross-selling czyli moduł „polecamy”. Zwiększ wartość koszyka zakupowego.

Cross-selling to znana technika sprzedaży, polegająca na maksymalizacji transakcji poprzez zachęcenie do zakupu dodatkowych produktów lub produktów uzupełniających się wzajemnie. Odpowiednie wyeksponowanie produktów komplementarnych pozwoli znacząco zwiększyć wartość transakcji w sklepach dokonywanych przez klientów. Jak wykorzystać potencjał tzw. sprzedaży krzyżowej? Poprzez wykorzystanie modułu cross-selling w panelu administracyjnym sklepów RedCart.

PAMIĘTAJ:

Wykorzystaj moduł cross-selling w sklepie RedCart, aby zachęcić klientów do kupna większej ilości produktów – poprzez wyeksponowanie na karcie produktowej propozycji dodatkowego asortymentu wybranego według określonego klucza.

WAŻNE:

Moduł Cross-selling pozwala na prezentację w karcie produktowej propozycji kupna produktów dobranych na podstawie określonych reguł: wybranego prodecenta, kategorii, serii, ceny. 

Zaawansowane reguły modułu cross-selling w sklepach RedCart.

  • Reguły automatycznego łączenia produktów tego samego producenta,
  • Reguły automatycznego łączenia produktów w tej samej kategorii,
  • Reguły automatycznego łączenia produktów za pomocą narzędzia Seria (patrz niżej),
  • Reguły automatycznego łączenia produktów na podstawie ceny. Umożliwia łączenie z produktami: tańszymi o określoną wartość procentową, droższymi o określoną wartość procentową, w określonym przedziale procentowym.

Jak uruchomić narzędzie cross-selling w swoim sklepie?

  • Przejdź do zakładki ustawienia – komponenty,
  • Wybierz moduł Cross-selling na liście dostępnych funkcji,
  • Edytuj tekst w nagłówku, który będzie się wyświetlał nad polecanymi produktami,
  • Wybierz regułę, według której będą się dobierać produkty.

Narzędzie Seria – grupy wyselekcjonowanych produktów.

Funkcja seria umożliwia łączenie wybranych produktów w grupy, które wykorzystać można w module cross-selingu. Za jej pomocą przedstawisz w module „polecamy” tylko ściśle wyselekcjonowany asortyment.

PAMIĘTAJ:

Seria to narzędzie dostępne w sklepach internetowych RedCart, pozwalające na wiązanie wybranych produktów w grupy. Wykorzystaj narzędzie seria w module cross-sellingu, aby polecać swoim klientom w karcie produktowej ściśle wyselekcjonowane pozycje asortymentowe.

Jak stworzyć serię produktów w sklepie RedCart?

  • Przejdź do zakładki produkty i kategorie – serie – dodaj serię,
  • Nadaj serii oryginalną nazwę, zapisz,
  • Połącz produkty z daną serię. W tym celu naciśnij żółty ołówek edycji przy konkretnym produkcie, przejdź do opcji serie, wybierz odpowiednią serię – zapisz,
  • Aktywuj narzędzie serii w cross-selling. W tym celu przejdź do zakładki ustawienia – komponenty. Wybierz moduł cross-selling i zaznacz opcję łącz produkty na podstawie serii.

WAŻNE:

W sklepach RedCart możliwa jest także konfiguracja informacji związanych z prezentacją produktów na zasadzie cross-selling. Możesz więc ustawić:

  • Liczbę prezentowanych produktów,
  • Typ prezentacji produktów,
  • Czas wyświetlania poszczególnych klatek,
  • Szybkość przejścia poszczególnych klatek.

Produkty komplementarne: dobierz akcesoria, zachęć do skompletowania zestawu.

W edycji każdego z produktów w sklepach RedCart znaleźć można narzędzia takie jak:

  • Łączenie produktów,
  • Produkty komplementarne.

Opcje pozwalają dowolne wybrać produkty, które mają znaleźć się jako polecane pozycje na karcie produktowej. Wykorzystaj narzędzia aby zaproponować swoim klientom:

  • Produkty uzupełniające się,
  • Pasujące do zestawu,
  • Akcesoria,
  • Podobne do produktu znajdującego się na danej karcie produktowej.

Moduł produkty komplementarne pozwala umieszczać w karcie produktowej propozycje kupna pozycji asortymentowych, które można dodać do koszyka wprost z karty, wybierając poszczególną opcję. Moduł Łączenie umożliwia polecanie pozycji asortymentowych , których zakup jest możliwy po przejściu na kartę konkretnego produktu.

Uwaga: korzystanie z funkcji łączenie produktów wyklucza funkcję cross-sellingu. W przypadku aktywowania modułu łączenie ustawione reguły związane z cross-selling nie będą brane pod uwagę.

Moduł zestawy: połącz produkty w zestawy i zaoferuj klientom atrakcyjną cenę.

Nowość w sklepach RedCart – moduł zestawy – pozwala łączyć wybrane produkty w jeden produkt i oferować klientom jako zestaw – przy czym możliwa jest edycja wszystkich właściwości, tak jak w standardowej pozycji asortymentowej, takich jak:

  • Cena,
  • Nazwa – dzięki czemu stworzony moduł będzie widoczny na listingu pod nową nazwą,
  • Zdjęcie. System nadpisuje automatycznie zdjęcia z produktów pobranych do zestawu jednak istnieje możliwość dodania dodatkowych zdjęć,
  • Kategorie. System nadpisuje automatycznie kategorie, w których znajdują się dodane produkty. Pozycja produktowa zestaw będzie więc widoczna w każdej z tych kategorii. Możliwe jest jednak wybranie i dodanie kategorii, w której powinien pokazać się produkt.

PAMIĘTAJ:

Wykorzystaj moduł zestawy, aby stworzyć nowe produkty z kilku wybranych produktów. Nadaj nową nazwę zestawowi, aby wyróżnić go na listingu, edytuj cenę, zdjęcia, nadaj odpowiednią kategorię. Zwiększ wartość koszyka zakupowego poprzez zaoferowanie klientom korzystnej oferty!

Zobacz moduł kolekcje