Strona główna Blog Pomysły na e-biznes

Co sprzedawać w internecie? Najpopularniejsze branże w e-commerce

Autor: RedCart Kategoria: Pomysły na e-biznes

Co sprzedawać w sklepie internetowym? Jakie branże e-commerce i produkty cieszą się największą popularnością wśród klientów sklepów internetowych? Te pytania zadaje sobie większość początkujących sprzedawców. Mamy dla Ciebie gotowe odpowiedzi.

Spis treści:

Badania rynkowe

Co Polacy kupują najczęściej w sklepach internetowych?


Zgodnie z raportem firmy Gemius, w Polsce jest już niemal 28 mln internautów, a przynajmniej połowa z nich choć raz dokonała zakupu przez internet. Na świecie kupujących w e-sklepach jest już blisko 2 mld. To jasno pokazuje, że e-commerce ma niesamowity potencjał. Najogólniej można powiedzieć, że w internecie kupuje i sprzedaje się niemal wszystko. Na najwyższych miejscach uplasowały się jednak: odzież, akcesoria i dodatki (ponad 60%), a także obuwie i kosmetyki (ponad 50%). Ponad 50% ankietowanych chętnie kupuje także dobra kulturalne, takie jak: książki, płyty z muzyką czy filmy.

Najbardziej dochodowe branże, które również cieszą się zainteresowaniem kupujących to sprzęt elektroniczny, artykuły RTV i AGD oraz akcesoria sportowe. Coraz więcej osób sięga także po produkty BIO i zdrową żywność.

Dlaczego tak dynamicznie rozwija się handel w sieci? Jedną z przyczyn była pandemia w 2020 roku, która zmusiła większość społeczeństwa do pozostania w domu.

Produkty pierwszej potrzeby nie były łatwo dostępne, jak również ograniczenia związane z przemieszczaniem się utrudniały swobodne zakupy stacjonarnie. W tym momencie branża internetowa przeszła prawdziwą rewolucję, za sprawą której w bardzo szybkim tempie sklepy internetowe zaczęły notować najwyższe wzrosty sprzedażowe w swojej historii. W raporcie RedCart „Sklepy internetowe 2020” można znaleźć dane i statystyki prowadzone w tamtym okresie na blisko 1000 e-sklepach. Najlepiej zarabiające branże e-commerce w tamtym okresie to kolejno: budowa i remont, dom i ogród, oraz ubrania i bielizna. Cały raport można pobrać tutaj.

Na jakie branże postawić, rozpoczynając prowadzenie sklepu internetowego?


Jak wynika z badania, zdecydowanie najpopularniejszą kategorię stanowią odzież i akcesoria, jednocześnie jednak największy odsetek istniejących już na rynku sklepów oferuje ten właśnie asortyment. Oznacza to duży potencjał, ale także sporą konkurencję i konieczność postawienia silnego akcentu na marketing, zwłaszcza w pierwszych miesiącach działalności. Popularne sklepy odzieżowe wydają fortunę na działania promocyjne, które zapewniają im wysokie zyski, dlatego jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z branżą e-commerce najlepszym rozwiązaniem jest nisza.


Internet to doskonałe narzędzie do sprzedaży grup asortymentowych, nie tylko z tzw. czołówki, ale także z niszowych, wąskich branż, zorientowanych na zaspokojenie ściśle określonych potrzeb.

Jak trafić w określone potrzeby?


Sieć oferuje szerokie możliwości rozpoznania i przetestowania rynku jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Jeśli zatem dopiero zaczynasz, przygotuj się odpowiednio. Sprawdź, na jakie artykuły niszowe obecnie jest popyt, o co internauci pytają najczęściej. To może być doskonały punkt do rozpoczęcia budowy własnej, rozpoznawalnej marki.


Internet oferuje bogatą i nowoczesną paletę narzędzi marketingowych, pozwalających dotrzeć do ściśle wyselekcjonowanej grupy targetowej. Brak ograniczeń w prowadzeniu sprzedaży, jakie wiążą się z kanałami stacjonarnymi, otwiera nowe możliwości: posiadając sklep internetowy, produkty można sprzedawać klientom z całej Polski, a także wysyłać za granicę.

Nisze w ecommerce


Jak widać z powyższych argumentów, e-commerce sprawdza się doskonale w dystrybucji niszowego, oryginalnego lub skierowanego na zaspokojenie określonych potrzeb asortymentu. Dlatego w sieci doskonale sprzedają się m.in. dobra luksusowe, artykuły erotyczne, produkty handmade, czy wspomniane już artykuły BIO. Jeśli chodzi o branżę odzieżową, to tutaj niszą mogą okazać się ubrania plus size, lub dla matek karmiących i ciążowe.

Rozwijające się branże w Polsce


Na jakie branże postawić w przyszłości? Na Twoją szczególną uwagę powinny zasłużyć sobie te produkty, które - zgodnie z raportami - będą miały cały czas tendencję wzrostową. Dzięki nim będziesz wiedział, w co inwestować, aby w kolejnych latach uzyskiwać coraz lepsze wyniki sprzedaży.

Przedstawiamy pięć kategorii, które zgodnie z najnowszym raportem Gemius Polacy zamierzają kupować w przyszłości:


1. Podróże i rezerwacje

Aż 31% respondentów uważa, że w przyszłości skorzysta z możliwości zakupienia lub zarezerwowania podróży czy wejściówki na wydarzenie przez internet. W chwili obecnej ta odpowiedź odnotowała najwyższy wskaźnik, dlatego jeśli planujesz założyć biuro podróży online, albo oferować bilety i rezerwacje na inne wydarzenia, powinieneś odnieść sukces.



2. Sprzęt komputerowy

Bez wątpienia internet to jedno z najchętniej wybieranych miejsc, w których kupowane są komputery, akcesoria do nich, a także oprogramowanie i gry. Wirtualny świat sprzyja zdobywaniu zarówno wiedzy o nowinkach technologicznych, jak i ich szybkiemu kupowaniu. Dlatego, jeśli chcesz postawić sklep internetowy w dochodowej branży powinieneś oferować swoim Klientom sprzęt komputerowy, zwracaj jednak uwagę na panujące trendy w branży gamingowej i IT.



3. Meble

Coraz więcej Polaków chciałoby kupić dla siebie meble przez internet. Jest to wygodny, szybki sposób ich nabywania, który jednocześnie zapewnia transport aż do samych drzwi nawet największych i najmniej wygodnych paczek. Idealne rozwiązanie dla osób zapracowanych i nie mających możliwości na samodzielny transport. Jeśli więc znasz się na meblach i akcesoriach domowych, jest to zdecydowanie opłacalna branża.



4. Akcesoria sportowe

Ubrania, buty, dodatki oraz akcesoria niezbędne do wykonywania ćwiczeń i utrzymania dobrej formy z każdym rokiem są coraz popularniejsze. W sklepach internetowych również są chętniej wybierane i tendencja zwyżkowa będzie się utrzymywała. Jeżeli nadal zadajesz sobie pytanie co sprzedawać w internecie to odpowiedzią dla Ciebie będą wszelkie akcesoria sportowe. W tej branży warto zwracać też uwagę na sezonowość. W zimie popularniejsze będą sprzęty narciarskie, a latem akcesoria rowerowe.




5. Multimedia

Piąte miejsce na naszej liście zdobyły sobie multimedia, zwłaszcza e-booki, na które stale rośnie popyt. Polacy coraz chętniej wybierają elektroniczną alternatywę dla tradycyjnych książek, co zawdzięczamy między innymi większej dostępności czytników elektronicznych i większym ekranom telefonów.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, możesz też połączyć obie branże: oferować urządzenia oraz multimedia im dedykowane.


Trendy w e-commerce

Decydując się na założenie sklepu internetowego, warto pozostawać w zgodzie z najnowszymi trendami i wybiegać myślą w przyszłość. Popularność niektórych produktów wzrasta bezustannie od wielu lat (na przykład odzieży czy butów), inne dopiero zaczynają zdobywać sobie uznanie Klientów. Uważnie obserwując raporty i pozostając elastycznym w trakcie rozwijania swojego sklepu, na pewno będziesz w stanie odnieść sukces jako w biznesie ecommerce.

Masz swoje ulubione branże? Zdecydowałeś się już na konkretny kierunek rozwoju sklepu? Podziel się z nami w komentarzach swoimi doświadczeniami i decyzjami!

Zobacz jak założyć sklep internetowy!

Autor: RedCart Kategoria: Pomysły na e-biznes
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Pomysły na e-biznes