Strona główna Blog Marketing i promocja

Kreator rabatów: automatyczne reguły rabatowe

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja

Kreator rabatów pozwala zarządzać automatycznymi regułami przydzielania cen promocyjnych z poziomu jednego narzędzia oraz korzystać z nowych funkcjonalności, takich jak darmowy produkt.

kreator rabatów

Kreator rabatów pozwala zarządzać automatycznymi regułami przydzielania cen promocyjnych z poziomu jednego narzędzia oraz korzystać z nowych funkcjonalności, takich jak darmowy produkt. Funkcjonalności umożliwiające tworzenie wszelkiego rodzaju promocji i rabatów to niezbędne wręcz narzędzia w sklepie internetowym – jak pokazują badania rynku e-commerce, klienci bardzo często odwiedzają e-sklepy właśnie w poszukiwaniu atrakcyjnych okazji cenowych. Kreator rabatów - to nowe narzędzie dostępne w sklepach Redcart, którego zadaniem jest przede wszystkim ułatwienie i usprawnienie konfiguracji automatycznych reguł rabatowych.

Kreator rabatów: automatyczne naliczanie promocyjnych cen.

W sklepach internetowych RedCart dostępne są zaawansowane funkcje pozwalające na automatyczne naliczanie rabatów przy spełnieniu określonych warunków. Wystarczy jeden raz skonfigurować regułę, aby system sam za pomocą ustalonych zasad naliczał klientom zrabatowaną cenę. Kreator rabatów to nowe narzędzie, za pomocą którego możliwe stało się wygodne zarządzanie promocjami w sklepie z jednego miejsca. Dodana została także nowa, niezwykle przydatna funkcja: możliwość przydzielania darmowego produktu przy spełnieniu przez klienta określonych warunków.

PAMIĘTAJ:

Kreator rabatów pozwala ustawić reguły automatycznego naliczania promocji i rabatów przy spełnieniu określonych warunków przez klienta. Teraz możesz zarządzać wszystkimi zaawansowanymi regułami rabatowymi za pomocą jednego narzędzia dostępnego w panelu administracyjnym RedCart. Ponadto, korzystać z nowej funkcji - możliwości automatycznego przydzielania darmowego produktu.

Uruchomienie kreatora rabatów.

Kreator rabatów dostępny jest w panelu administracyjnym sklepów RedCart w zakładce marketing. Jednak uwaga: aktywowanie kreatora, którego należy dokonać wcześniej w zakładce ustawienia – ustawienia podstawowe – zakładka rabaty, powoduje dezaktywację ustawionych wcześniej reguł rabatowych.

W zakładce ustawienia – podstawowe ustawienia – rabaty możliwe jet także dokonanie konfiguracji zarządzania regułami rabatowymi, takimi jak:

  • Łącz rabaty obrotowe z pozostałymi rabatami,
  • Łącz promocje i wyprzedaże z pozostałymi rabatami.

Kreator rabatów aktywujemy za pomocą zakładki ustawienia – ustawienia - ustawienia podstawowe - zakładka rabaty. Uwaga: włączenie kreatora rabatów dezaktywuje używane wcześniej narzędzia rabatowe.

kreator rabatów

Automatyczne reguły naliczania rabatów.

Kreator rabatów pozwala ustawić reguły automatycznego naliczania promocji za pomocą zaawansowanych reguł. Możliwe jest więc:

  • Nadanie nazwy nowemu rabatowi,
  • Ograniczenie go czasowo.

PAMIĘTAJ:

Ogranicz promocję czasowo wykorzystując kreator rabatów. Za jego pomocą możesz określić pierwszy oraz ostatni dzień trwania akcji promocyjnej – za pomocą automatycznej reguły promocja rozpocznie się i skończy w określonym czasie.

Reguły rabatów procentowych.

Kreator rabatów pozwala na ustawienie reguł rabatowych:

  • W formie procentowej,
  • W formie darmowego produktu.

Zacznijmy omówienia reguł rabatu w formie procentowej. W przypadku wyboru opcji „rabat procentowy” dostępna jest szeroka gama reguł określających szczegółowe zasady i warunki naliczania cen promocyjnych. Możliwa jest więc konfiguracja przyznania rabatu w określonej wysokości procentowej:

  • Na całe zamówienie,
  • Tylko na produkty spełniające określony zakres,
  • Rabat na wybrane produkty – w przypadku wyboru tej opcji pojawia się zakładka produkty objęte rabatem, gdzie można dodać: wybraną kategorię produktową / poszczególne produkty objęte rabatem.

kreator rabatów

Warunki przyznania rabatu.

Opcja warunków pozwala określić dokładnie zasady, w jakich rabat będzie się naliczać klientom – bez względu na to, czy wybraliśmy opcję procentową czy darmowego produktu. Możliwy jest więc wybór określonych zasad przyznawania rabatu:

  • Przyznaj rabat, gdy przynajmniej jeden produkt w koszyku pasuje do zakresu,
  • Przyznaj rabat, gdy wszystkie produkty w koszyku pasują do zakresu.

Dodatkowo, można skonfigurować zasady, zgodnie z którymi rabat będzie naliczał się:

  • Określonym grupom klientów,
  • Dla produktów wybranych producentów,
  • Dla produktów z wybranych kategorii,
  • Dla wybranych produktów.

Ponadto, tylko w przypadku wyboru reguły naliczającej rabat w wartości procentowej, możliwa jest konfiguracja dodatkowych reguł naliczania rabatu. Można więc ustawić:

  • Rabat zależny od wartości zamówienia,
  • Rabat zależny od ilości sztuk produktu,
  • Rabat zależny od obrotów w sklepie.

Darmowy produkt w przypadku spełnienia określonych warunków.

W zakładce „akcja” w kreatorze rabatów możliwa jest aktywacja funkcji „darmowy produkt” - umożliwiającej przyznanie klientom gratisowego produktu w przypadku spełnienia określonych warunków. Po wyborze opcji darmowy produkt pojawia się zakładka produkty gratisowe – umożliwiająca wybranie darmowych produktów, które dodadzą się dom koszyka zakupowego przy spełnieniu określonych warunków: np. zakupie produktów z określonej kategorii produktowej.

Automatyczne reguły rabatowe w sklepach Redcart

Autor: RedCart Kategoria: Marketing i promocja
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Marketing i promocja