Liczba internautów, którzy regularnie robią zakupy w sklepach internetowych wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat ponad siedmiokrotnie. Z dostępnych badań polskiego rynku ecommerce, a także bazując na danych pochodzących ze sklepów internetowych RedCart możemy wytypować branże, które są najbardziej obiecujące i mogą cieszyć się największym wzrostem zainteresowania wśród klientów w 2017 roku.



1. Sklep internetowy z akcesoriami do samoobrony


Broń na kule gumowe czy gaz do samoobrony zyskują coraz większe grono zwolenników. Sprzyja to powstawaniu nowych sklepów internetowych w tym segmencie. Poczucie większego bezpieczeństwa będzie czynnikiem decydującym o dalszych wzrostach sprzedaży w nadchodzących latach.


2. Sklep internetowy z ebookami


Wartość sprzedaży na rynku ebooków w Polsce wyniosła w 2015 roku 60 mln zł. Branża znajduje się w fazie bardzo dynamicznego wzrostu, a głównymi czynnikami, które mają wpływ na rozwój jest zwiększająca się liczba urządzeń elektronicznych umożliwiających czytanie e-książek, jak również coraz większa liczba tytułów dostępnych w formie cyfrowej. W najbliższych latach prognozowane są dalszej wzrosty w tym segmencie.


3. Sklep internetowy z zabawkami dla dzieci


Młodzi rodzice bardzo chętnie kupują zabawki w Internecie. Branża ta zanotowała jeden z największych wzrostów sprzedaży w okresie ostatnich kilku lat - wzrost o ponad 230% (źrodło Gemius). Sklep internetowe oferują nie tylko ubranka i zabawki dla dzieci, które można znaleźć w stacjonarnych marketach, ale wyroby spełniające najwyższe normy bezpieczeństwa lub oryginalne akcesoria wykonane ręcznie w Polsce.

Wśród dostawców produktów dostępnych w RedCart oferujących zabawki dla dzieci i artykuły dziecięce znajdziemy:

Centrala Zabawek

Alltoys

Rekman

Nasze Dzieci


4. Sklep internetowy zoologiczny


Jedną ze świetnie rozwijających się branż ze specjalistycznym asortymentem jest zoologia. Sklep internetowy zoologiczny może być doskonałą propozycją dla zapalonego wędkarza lub właściciela pieska poszukującego ciepłego ubranka dla swojego pupila. Niemały jest także potencjał wzrostu tego segmentu rynku, powołując się na badania firmy Euromonitor International, Polacy w roku 2014 wydali na żywność dla zwierząt dwa razy więcej pieniędzy, niż na produkty dla niemowląt, a według prognoz w 2015 roku wydadzą na karmę 2,3 mld złotych, co oznacza wzrost w porównaniu do ubiegłego roku o 5%. Co więcej, przewidywany wzrost całego rynku zoologicznego to około 20% w skali roku.

Wśród dostawców produktów dostępnych w RedCart oferujących akcesoria zoologiczne znajdziemy:

Molos



5. Sklep internetowy z kosmetykami naturalnymi


Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce rośnie stale w tempie 10-15% rocznie, a moda na bycie EKO przybiera na sile. Polacy są skłonni wydawać więcej na produkty, do produkcji których użyto naturalnych składników. To świetna wiadomość dla wszystkich, którzy w najbliższym czasie planują uruchomić sklep internetowy z kosmetykami naturalnymi.


6. Sklep internetowy z suplementami diety


Sprzedaż internetowa suplementów diety rośnie w bardzo szybkim tempie. Polacy masowo sięgają to te produkty napędzając sprzedaż w sklepach internetowych. Wśród najbardziej popularnych produktów znajdziemy witaminy i minerały, które stanowią uzupełnienie diety. Zyskujące na znaczeniu są także produkty poprawiające zdrowie i urodę.


7. Sklep internetowy z produktami ręcznie robionymi (handmade)


Moda na produkty handmade to w dużej mierze reakcja na masową produkcję tanich i pozbawionych duszy produktów niskiej jakości, obcego zazwyczaj pochodzenia, zalewających polski rynek. Wszelkiego rodzaju rękodzieło i produkty artystyczne oraz produkty regionalne, które jest bardzo ciężko wprowadzić do dużych sieci handlowych znajdą swoje miejsce w mniejszych sklepach internetowych, doskonale sprofilowanych na konkretne grupy klientów. To doskonały pomysł na sklep internetowy w 2017 roku!




8. Sklep internetowy z artykułami erotycznymi


Branża erotyczna to ciągle jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu internetowego. Asortyment, który ze względu na swój nieco „wstydliwy" charakter nadaje się doskonale do sprzedaży w kanale online. Nikt przecież nie kupuje akcesoriów erotycznych na miejskim targu.... Dla sprzedających na pewno cenną informacją będzie to, że marże w branży erotycznej potrafią sięgać nawet 100%, a dobre hurtownie erotyczne działają w modelu dropshipping – tak jak te zintegrowane z platformą RedCart  – pakują paczkę w taki sposób, że nikt nie jest w stanie domyśleć się co jest w środku i wysyłają ją bezpośrednio do klienta.

Wśród dostawców produktów dostępnych w RedCart oferujących artykuły erotyczne znajdziemy:

Eroplace

Playroom


9. Sklep internetowy ze zdrową żywnością


Sprzedaż produktów ekologicznych to jeden z najlepiej rozwijających się branż w krajach europejskich. Trend ten widoczny jest coraz bardziej także na polskim rynku ecommerce, gdzie z roku na rok przybywa sklepów internetowych z tym asortymentem. Polacy doceniają rolę zdrowej żywności w ich życiu i chętniej sięgają po produkty BIO. Wysyłka produktów zakupionych w Internecie nie stanowi dzisiaj już żadnego problemu.


10. Sklep internetowy ze sprzętem sportowym


Moda na bycie "fit" jest cały czas aktualna. Widoczny jest wyraźny wzrost rozwoju wyspecjalizowanych sklepów internetowych ze sprzętem sportowym, jak np. sklep internetowy z butami dla biegaczy, sklep internetowy z rowerami wyczynowymi czy sklep internetowy ze sprzętem bokserskim. To świetny kierunek na nowy sklep internetowy w 2017 roku!

Wśród dostawców produktów dostępnych w RedCart ofertujących sprzęt i akcesoria sportowe znajdziemy:

Hurtowniasportowa

Spokey


WAŻNE:

Powyższe zestawienie zawiera branże, które z dużym prawdopodobieństwem będą cieszyć się sporym zainteresowaniem w 2017 roku. Warto przy uruchamianiu sklepu internetowego rozważyć wybór jednej z grup towarowych i włączenie jej do sprzedażu w swoim e-sklepie.


Pamiętaj, że o sukcesie sprzedażowym sklepu internetowego decyduje wiele czynników. Wśród nich bardzo ważnym jest zadbanie o odpowiedni poziom obsługi klienta. Obsługa klienta to jeden z ważniejszym elementów, który ma wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych w sklepach internetowych. Ponadto wśród innych równie ważnych czynników motywujących do zakupów w sieci konsumenci wymieniają:

67% niższe koszty dostaw

61 % niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych

55% zniżkę dla osób kupujących przez Internet.