Zakładając sklep internetowy, musimy być świadomi wielu decyzji i wyborów, jakie warunkują sprawność jego funkcjonowania oraz możliwości rozwoju. Współcześnie e-przedsiębiorcy posiadają kilka możliwości, w tym również platformy sklepowe działające w modelu SaaS. Istnieje przekonanie, że są one dedykowane tylko dla małych sklepów internetowych. Jak więc jest to możliwe, że te większe również z nich korzystają i chwalą sobie takie rozwiązanie?

 

Oprogramowanie jako usługa SaaS

Nie jest to nowe zjawisko, jednak swoją popularność zyskało wraz z rozwojem i rozpowszechnieniem się sprzedaży online. SaaS to oprogramowanie jako usługa, czyli platforma sklepowa udostępniana zdalnie za pośrednictwem Internetu. Wszystko odbywa się w tzw. chmurze obliczeniowej, dzięki czemu możemy korzystać z dużej ilości dostępnych aplikacji bez konieczności instalowania ich na własnym komputerze.

Dostawca umieszcza oprogramowanie na własnym serwerze i udostępnia je innym użytkownikom. Oczywiście związane jest to z opłatą, jednak zdecydowanie mniejszą, niż przy zakupie dedykowanego oprogramowania. Za korzystanie z platformy płacimy zazwyczaj co miesiąc, co w mniejszym stopniu obciąża budżet firmy.



Korzyści dla klienta

SaaS cieszy się dużą popularnością szczególnie wśród początkujących przedsiębiorców i małych e-sklepów. Jakie są tego powody? Oprogramowanie jest niedrogie, natomiast opłaty rozłożone są w czasie, płacimy comiesięczny abonament pozwalający na korzystanie z platformy. Ponadto nie musimy inwestować w infrastrukturę IT i obsługę serwisową.


Możliwe jest szybkie uruchomienie i wdrożenie oprogramowania, jednocześnie ponosząc minimalne ryzyko niepowodzenia, co odróżnia SaaS od dedykowanych rozwiązań. Oprogramowanie nie jest instalowane na komputerze użytkownika, a ma on do niego dostęp najczęściej za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Jest proste w obsłudze i nie wymaga znajomości fachowych zagadnień IT. Zyskujemy pomoc i wsparcie techniczne oraz mamy dostęp do profesjonalnych porad i wskazówek ekspertów. Rozwiązanie gwarantuje ciągłość pracy, wyróżnia się niezawodnością pracy, w związku z czym użytkownik może skoncentrować się na strategicznych kwestiach biznesowych.



Nie tylko dla małych sklepów

Szybkość wdrożenia, niskie koszty obsługi, wsparcie techniczne i wysoki poziom bezpieczeństwa – czy z takich możliwości korzystać mogą jedynie małe sklepy internetowe? To powszechnie istniejące przekonanie budzi coraz większe wątpliwości. Sklep w chmurze - taka możliwość dostępna jest np. w RedCart - powala na jego indywidualny rozwój oprogramowania, a nawet instalację na zewnętrznym serwerze.


Dedykowane oprogramowania cechują się większą kontrolą nad e-sklepem i dają większe możliwości ich dostosowania do własnych potrzeb – owszem, takie są ich najważniejsze cechy, ale w przypadku SaaS jest podobnie, o czym przekonało się już wiele dużych brandów. Zaawansowana technologia pozwoliła w ostatnich latach SaaS bardzo zbliżyć się do rozwiązań instalowanych na własnym serwerze, jednocześnie zachowując swoją łatwość obsługi, niskie koszty wdrożenia i utrzymania, a także pomoc techniczną.



Chcę wypróbować sklep za darmo