Skuteczna sprzedaż to kluczowy czynnik decydujący o sukcesie sklepu internetowego. Jak ją zwiększyć? Czy oferowanie produktów w promocyjnych cenach to jedyna efektywna metoda?  Jak się okazuje, sposobów jest znacznie więcej – poniżej prezentujemy kilka spośród nich.

Poszerzaj ofertę.

Im bogatszy asortyment sklepu, tym bardziej przemawia to na jego korzyść. Wzrasta bowiem szansa na to, że internauta odwiedzający sklep dokona w nim zakupów. Aspekt ten w niemałym stopniu wpływa też na wiarygodność sklepu – warto nadmienić, iż cieszące się sporą popularnością sklepy oferujące szeroką gamę produktów są lepiej oceniane przez klientów. Ponadto łatwiej pozycjonować jest sklep, który proponuje więcej niż konkurencja i systematycznie dodaje nowe towary do swego katalogu – wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się na zwiększony ruch na stronie. Bardzo ważne jest przy tym to, aby rzetelnie opisywać poszczególne produkty i prezentować je na wysokiej jakości zdjęciach.

Zaproponuj darmową wysyłkę powyżej określonej kwoty zamówienia.

Osoby robiące zakupy w sklepach online dużą wagę przykładają do kosztów wysyłki – mogą one zarówno zachęcić, jak i zniechęcić potencjalnych klientów. Akcje takie jak Dzień Darmowej Dostawy dobitnie pokazują, że bezpłatna wysyłka to świetne narzędzie marketingowe – wprowadzenie jej przy określonej kwocie zamówienia to ukłon w stronę klientów. Informacja o gratisowej dostawie powinna znajdować się na stronie głównej, dzięki czemu nie umknie uwadze internautów.

Wprowadź kupony rabatowe.

Kupony rabatowe to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży. Zwykle otrzymanie kuponu jest uzależnione od wartości zamówienia – np. „jeśli zrobisz zakupy za 100 zł, otrzymasz bon o wartości 15 zł, który wykorzystasz przy kolejnych zakupach”. Kupony mają przeważnie wyznaczony termin ważności – ma to na celu zmobilizować klientów do szybkiego podejmowania decyzji zakupowych.

Poproś o wystawienie opinii o sklepie/produkcie.

System rekomendacji ma potężną moc, gdyż pomaga budować zaufanie oraz pozytywny wizerunek marki. Osoby zastanawiające się czy zrobić zakupy w danym sklepie niemałą wagę przywiązują do opinii innych klientów – zwłaszcza gdy sklepu nie znają. Szukają ich nie tylko na stronie sklepu, ale też m.in. w serwisach takich jak Ceneo, Okazje.info. Przydadzą się zatem integracje z programami budowania opinii o sklepach online – oprogramowania sklepów internetowych są wyposażone w stosowne funkcje.

Nawiąż współpracę z blogerami/vlogerami.

Bloger/vloger, który wokół swojego bloga/kanału na Youtube zgromadził dużą, zaangażowaną społeczność ma ogromną siłę przebicia. Współpraca z twórcami internetowymi to metoda promocji coraz chętniej wybierana przez właścicieli sklepów online. Wiąże się to oczywiście z koniecznością poniesienia pewnych kosztów, niemniej w dłuższej perspektywie inwestycja się opłaca. Tematyka blogów/vlogów powinna być adekwatna do profilu sklepu – to zwiększa szanse na przyciągnięcie zainteresowanych tematem odbiorców.


Artykuł powstał wspólnie z serwisem Pracawsieci.net. Więcej informacji na temat promocji sklepu internetowego przeczytasz pod adresem: http://www.pracawsieci.net/sklep-internetowy/