Święta coraz bliżej, ale nie jest jeszcze za późno. Jak zmaksymalizować zyski sklepu internetowego? Jeżeli nie znajdziemy produktu, którego szukamy w sklepie, prawdopodobnie poszukamy go w swoim ulubionym sklepie internetowym. Aż 52 procent Polaków pytanych o to, co zrobią, jeśli prezentu nie znajdą w sklepie tradycyjnym, odpowiedziało, że poszuka go w Internecie. Wykorzystasz ten ogromny potencjał?

1) Zapal świąteczną gwiazdę - udekoruj sklep na Święta

W domu brakuje jeszcze świątecznych lampek, ubranej choinki, a pod nią prezentów dla bliskich? Co teraz? Spraw, aby takie chwile, właśnie w Twoim e-sklepie klienci wykorzystali na przedświąteczne zakupy.

Liczy się pierwsze wrażenie.  Niestety wielu właścicieli e-sklepów o tym zapomina, skupiając uwagę na asortymencie czy funkcjonalnościach sklepu. A wygląd sklepu ma wielkie znaczenie.

Dodaj świąteczne grafiki, elementy kojarzące się ze świętami, zmień layout strony  (kolorystykę, elementy dekoracyjne itp.). To nie kosztuje wiele wysiłku. W święta każdy chce poczuć się wyjątkowo. Twój klient również. Pokaż klientom zaangażowanie w to co robisz i gotowość do przedświątecznej sprzedaży.

2) Uwierz w miłość od pierwszego wejrzenia - zadbaj o prezentację produktów

Klient w sklepie internetowym, mówiąc kolokwialnie - "kupuje oczami". Nie ma do dyspozycji wyszkolonego sprzedawcy lub kolorowego, zwracającego uwagę opakowania, z którego wyczytać może o wszystkich zaletach produktu. Nie może też niczego dotknąć ani obejrzeć.

Zdjęcia produktowe nie muszą być wykonane przez profesjonalistę, ale powinny mieć dobrą jakość i zachęcać do zakupów w Twoim sklepie. Klient w ciągu kilkunastu sekund głównie na podstawie zdjęcia podejmuje decyzję, czy jest zainteresowany produktem czy też nie. Dobre zdjęcia produktów mogą podnieść sprzedaż e-sklepu nawet o połowę oraz przyczyniać się do pozytywnego odbioru wizerunku Twojej marki.

Oprócz zdjęć i tekstów opisujących produkty warto również używać materiałów wideo. Dzięki tej formie prezentacji klient łatwiej zaznajomi się oraz zidentyfikuje z produktem. Pamiętaj również o dzieleniu się wypowiedziami ekspertów oraz opiniami innych klientów.

Warto przedstawiać swoje produkty tak, aby klient mógł zobaczyć jak wyglądają w rzeczywistości, jak np. wkomponowują się w tło domu w przypadku artykułów dekoracyjnych czy wyposażenia wnętrz.

Źródło: https://www.designforhome.pl/

Przykładem takich zdjęć są zdjęcia produktów oferowanych w sklepie internetowym designforhome.pl. Sklep designforhome.pl funkcjonujący na platformie RedCart.pl oferuje zarówno meble, jak i mnóstwo innych przedmiotów dla Twojego domu. Każdy, kto chce mieszkać pięknie i otaczać się przedmiotami, których urok i funkcjonalność urzekają znajdzie tam coś dla siebie, np lewitujące doniczki.

3) Nie chowaj skarbów - inspiruj i wyznaczaj trendy

Wyeksponuj produkty, które w święta cieszą się największą popularnością.  Możesz stworzyć specjalną, świąteczną kolekcję i wybrać konkretne produkty do takiej sekcji. Zamieścisz tam produkty, których klienci mogą poszukiwać przed świętami, choćby na prezenty dla bliskich.

Polecaj swoje produkty. Jak?

- stwórz osobną kategorię z propozycjami prezentów

- przygotuj listę top 10 najpopularniejszych produktów w Święta

- pogrupuj produkty tworząc kategorie: ,,prezenty dla niej”, ,,prezenty dla niego”, ,,ozdoby świąteczne”, ,,świąteczna zastawa”, ,,bestsellery”

- utwórz poradnik świąteczny

- komponuj gotowe zestawy upominkowe

Przykład: TimoSimo.pl - sklep internetowy, który powstał z miłości właścicieli do swoich dzieci - Tomka i Szymka. Sklep w porę przyszykował dla swoich klientów osobną kategorię produktów: ,,Święta tuż, tuż”, w której oferuje zestawy świąteczne dla dzieci. ,,Zestaw świąteczny dla chłopca - Mały Elegancik” skruszy każde matczyne serce. Sklep na wejściu wita nas pytaniem, czy mamy już prezent pod choinkę dla dziecka, pokazując swoje produkty na tę okazję.

- Uwielbiam bawić się modą i ubierać stylowo i fajnie także moje dzieci. Jako mama dwóch chłopców, nie mogę poszaleć z biżuterią dziecięcą czy akcesoriami na włosy, za to mogę wybierać dla moich małych dżentelmenów: dodatki do ubrań. Uwielbiam muszki i krawaciki w każdej postaci. Stąd pokaźna kolekcja TimoSimo właśnie tych akcesoriów, które nie tylko świetnie nadają się do wyjściowych strojów, ale także idealnie sprawdzają się w codziennych stylizacjach  - mówi właścicielka marki Małgorzata Piotrowska, a prywatnie mama dwóch chłopców.

źródło: https://www.timosimo.pl/

Od paru lat w Polsce lawinowo rośnie sprzedaż produktów handmade. Coraz więcej ludzi zwraca uwagę na polskich projektantów, rodzinne firmy z Polski. Liczy się nie to co jest w sieciówkach, z masowej produkcji, ale to, co stworzył niszowy projektant z Polski, najlepiej własnymi rękami. Bo handmade to dusza, pasja i miłość. To małe dzieła sztuki.

I takie jest właśnie TimoSimo. Warto więc w tym roku zaskoczyć bliskich na święta i postawić na oryginalny, polski handmade!

TimoSimo.pl - sklep powstały na platformie RedCart.pl oferuje  piękne, unikatowe i starannie wykonane handmade dla dzieci. Wszystko zaprojektowane i stworzone w Polsce z polskich materiałów najlepszej jakości.

Przykład: Sklep internetowy panitorbalska.pl wita klientów dużą grafiką w świątecznym charakterze, która zachęca do poszukiwań prezentów ,,dla niej” i ,,dla niego”. Kliknięcie w odpowiednim miejscu przenosi nas do osobnej kategorii produktów, które dodatkowo są ułożone względem ceny. Sklep przedstawił również świąteczną wersję swojego logo z mikołajową czapką.

źródło: https://panitorbalska.pl/

Sklep internetowy panitorbalska.pl powstały na platformie RedCart.pl jest torebkowym rajem.

Specjalnością Pani Torbalskiej są damskie torebki, ale można tutaj też kupić walizki i torby podróżne, męskie teczki i portfele dla pań i panów. I co najlepsze to w sklepie Pani Torbalskiej okazuje się, że najlepsze ceny i wysoka jakość chodzą ze sobą w parze.

Poradniki świąteczne to bardzo dobry pomysł na dotarcie z produktami do klientów. Wielu kupujących szuka inspiracji i świetnych pomysłów na prezenty, które możesz im podsunąć, zwłaszcza jeśli masz wyjątkowy lub niszowy produkt. Polecaj, doradzaj, inspiruj.

Tworząc poradniki świąteczne pamiętaj o tym, że najważniejsze są zdjęcia, które przykują uwagę klientów oraz świąteczne słowa kluczowe: ,,prezenty na gwiazdkę”, ,,prezenty pod choinkę”, ,,prezenty świąteczne dla dziecka”. Niech powstały poradnik będzie widoczny w Twoim e-sklepie i w wyszukiwarce Google.

Przykład: Popularna marka home-you.com prezentuje swoim klientom świąteczne poradniki: ,,Rozgrzewamy atmosferę świąt”, ,,Ubieramy dom”, Przygotowujemy 12 potraw”, ,,Ozdabiamy i pakujemy po swojemu”, w których podpowiada jak stworzyć w domu magię świąt z pomocą produktów marki. Poniżej fragment zachęcający do zakupu produktów w świątecznej atmosferze.

,,Kiedy za oknem sypie śnieg, a w domowym wnętrzu unosi się zapach pierników i pomarańczy – pozwól sobie na wygodny, domowy strój. Przyjemna w dotyku ciepła piżama, szlafrok i puchate kapcie sprawią, że wieczór w rodzinnym gronie będzie naprawdę odprężający. Radosny nastrój wprowadzą dekoracyjne poduszki w kształcie reniferów, a atmosferę domowego ogniska ociepli migające światło świecy ustawionej w dużym lampionie.”

źródło: http://home-you.com/pl/

Emocje rządzą światem i zakupami

Osoby, które w sklepie stacjonarnym kupują pod wpływem emocji, dokładnie tak samo będą kupowały w sieci.

Źródło: HRS

Jako sprzedawca korzystaj z zasad e-merchandisingu. W sklepie internetowym merchandising oznacza eksponowanie najlepszych towarów i ich korzystnych cech, aby zachęcić użytkowników do zakupów.

- zamieszczaj tylko wysokiej jakości zdjęcia produktowe

- produkty opisz wyczerpująco i zrozumiale uwzględniając cechy wyróżniające Twój produkt 

Więcej o tym jak wykorzystać zasady e-merchandisingu w swoim sklepie online przeczytasz tu 

4) Czaruj słowami - zadbaj o opisy produktów

Nie potrzebujesz tysięcy produktów, wystarczy kilka, aby odnieść sukces. Jak to możliwe? Mówi nam o tym koncepcja ,,długiego ogona” (long tail). W 2004 roku dziennikarz Chris Anderson przeanalizował model biznesowy m.in. firmy Amazon i przedstawił nowe zasady rządzące handlem w Internecie.

Zgodnie z teorią gospodarka i kultura w coraz mniejszym stopniu koncentruje się na produktach „bestsellerowych” (na rysunku kolor czerwony), a coraz bardziej na ogromnej liczbie nisz (kolor żółty).

Autor: Chris Anderson, ,,Wykres długiego ogona”. Źródło: http://www.longtail.com/about.html

Depcz po długim ogonie zysków

Skoncentruj się na ,,długim ogonie" - unikalnych produktach, które są wyjątkowe i trudno je zdobyć. Ważna jest jakość produktów, ich dostępność, ale również same opisy. Robiąc zakupy online, najczęściej mamy sprecyzowany cel poszukiwań. Poprzez zastosowanie długiego ogona w pozycjonowaniu czy w reklamach istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient znajdzie dokładnie to, czego szuka właśnie u Ciebie.

Dlatego też, opisując produkty w swoim e-sklepie dobieraj odpowiednie słowa kluczowe, których mogą używać Twoi potencjalni klienci np prezent dla biegacza na święta do 100 zł. Używając słów z długiego ogona masz mniejszą konkurencję i zwiększasz  ruch w e-sklepie i tym samym sprzedaż.

Pamiętaj też o sezonowości treści. Stosuj w swoim sklepie internetowym czy też blogu promującym sklep słowa typu „prezenty”, „święta”, ,,gwiazdka”, ,,boże narodzenie”.  Odpowiednie słowa kluczowe przyciągną klientów.


Przykład:

źródło: google.pl

Sprzedaż w dropshipping szansą na przedłużenie ogona i większy zysk

Sklepy internetowe, dzięki możliwości posiadania długiego ogona, mają dużą przewagę konkurencyjną w stosunku do sklepów stacjonarnych. Spowodowane jest to tym, że poza hitami i bestsellerami, posiadają w ofercie produkty niszowe lub ciężko dostępne. Sklepy stacjonarne często nie są w stanie oferować takich produktów ze względu na ograniczone możliwości magazynowania i ponoszenia kosztów magazynowania.

Duże możliwości w zakresie długiego ogona daje sprzedaż online w modelu dropshipping. W tym modelu sprzedaży nie ponosisz kosztów zakupu oraz magazynowania produktów. Wydajesz i zarabiasz dopiero wtedy, gdy sprzedaż produkty. Więcej informacji na ten temat: https://blog.redcart.pl/blog/aktualnosci/607/boisz-sie-ryzyka-postaw-na-dropshopping.html

5) Ruch jest w modzie - zadbaj o mobilność zakupów

Według międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2017” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte około połowa Polaków kupi w tym roku prezenty w kanałach online. Z badań rynku e-commerce wynika, że klienci sklepów internetowych w coraz większym stopniu wykorzystują urządzenia przenośne na wielu różnych etapach procesu zakupowego.

Źródło: Raport Zakupy świąteczne 2017, Firma Deloitte
https://www2.deloitte.com/pl

Co nowoczesny sklep internetowy powinien posiadać?

- wersję responsywną na urządzenia mobile

- estetyczną grafikę

- indywidualną maskę graficzną v4

Responsive Web Design (RWD) jest to technika projektowania strony www, tak aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia i wyglądał zawsze dobrze niezależnie od ekranu, na którym jest wyświetlany np. przeglądarka, smartfon czy tablet.

Nowoczesny sklep internetowy to nie tylko wersja responsywna na urządzenia mobilne i estetyczna grafika. Skorzystaj z możliwości oferowanych na rynku celem zwiększenia sprzedaży.  Poznaj możliwości indywidualnej maski graficznej v4.

- Indywidualne podejście do projektowania sklepów internetowych daje duże pole manewru na tle konkurencji. Sklep to nie tylko informacja, to też wygląd który sprawia że klienci zostają na dłużej - mówi Mateusz Broniek, grafik RedCart.pl

Co zyskuje Twój e-sklep dzięki indywidualnej masce graficznej?

- szybsze wczytywanie Twojego sklepu

- wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google

- prostotę i intuicyjność obsługi

- wyraźne, dobrze widoczne w sklepie informacje dot. rodzaju i kosztu wysyłki

- moduł dostaw

- dodatkowe możliwości okna pop-up

- nowe filtry

- reguły rabatowe

- mniejszą ilość porzuconych koszyków

- większą czytelność koszyka dla klienta

Proste filtrowanie produktów

Rozwiązaniem ułatwiającym zakupy Twoim klientom będą graficzne filtry produktowe np ,,suwak” pozwalający wyfiltrować produkt na podstawie określonej ceny.



Nowe kolekcje w e-sklepie

Moduł kolekcje pozwala na stworzenie nowych, dodatkowych podstron w sklepie, w których znajdą się produkty wybrane według odpowiedniego klucza. Link do stworzonego w ten sposób landing page wykorzystać można w rozmaity sposób: podpiąć pod baner w sklepie, użyć w kampanii AdWords lub Facebook. To doskonałe narzędzie promocji specjalnych akcji sprzedażowych, które polega na kierowaniu wyselekcjonowanego asortymentu do konkretnej grupy klientów.

Świeć przykładem gdziekolwiek jesteś

Karta produktowa w najnowszej wersji maski graficznej zapewnia większe zdjęcia produktów, lepszą ekspozycję opisów i danych technicznych, więcej wtyczek społecznościowych oraz praktyczne funkcje takie jak „zapytaj o produkt” czy „poleć znajomemu”. Jest prosta i przejrzysta, a zarazem bogata we wszystkie potrzebne informacje.

Dzięki oferowanym rozwiązaniom klient przeglądając produkty w Twoim sklepie nie musi za każdym razem wracać do listy z produktami, aby kupić np. marynarkę w innym kolorze - ma możliwość zobaczenia innych opcji kolorystycznych oraz dodania ich do koszyka z poziomu jednej karty produktowej. Rozwiązanie to oszczędza cenny czas klienta. Graficzna prezentacja opcji produktowych z możliwością zakupu w innej wersji to funkcja, która bardzo przydaje się w przypadku sprzedaży produktów występujących w wielu wariantach, rodzajach i kolorach.

Czytelny koszyk i łatwe zakończenie transakcji

Z opublikowanego w 2017 roku badania Gemius wynika, że ok 47% internautów deklaruje dokonywanie zakupów online z wykorzystaniem urządzeń mobilnych takich jak smartfon lub tablet.

Najczęstszymi problemami, na które natrafiamy są niewygodne formularze na stronach internetowych oraz samo niedostosowanie stron/serwisów do używanych urządzeń. Maska graficzna w standardzie v4 zaprojektowana jest w mobilnej wersji RWD z wyjątkowym naciskiem na prawidłowe wyświetlanie koszyka na urządzeniach mobilnych – tak, aby wszystkie potrzebne informacje i przyciski w koszyku umożliwiały klientowi szybkie i łatwe potwierdzenie zakupu.

Szybciej niż konkurencja

Do najważniejszych elementów poprawnie skonstruowanej strony w standardzie RWD należy m.in. szybkość ładowania witryny na urządzeniach mobilnych.

Jak pokazują badania, czas wczytywania się strony jest wprost proporcjonalnie skorelowany ze współczynnikiem odrzuceń – im dłużej wczytuje się strona, tym więcej zniecierpliwionych użytkowników rezygnuje z zakupów na samym starcie.



Źródło: http://duckeggrepublic.com/

Trzeba pamiętać, że klienci często wykorzystują urządzenia przenośne nie tylko do zakupów, ale po to, aby zapoznać się z ofertą, porównać ceny, po czym dokonują zakupu korzystając z komputera stacjonarnego.

- Kluczowym elementem projektowania  sklepu internetowego są doświadczenia odwiedzających - User experience. Na tym etapie projekt skupia się na logicznym, zgodnym z trendami schemacie wyświetlania treści, dzięki czemu nawigowanie po witrynie jest bardziej intuicyjne. Przekłada się to bezpośrednio na szybkość i komfort zakupów internetowych - mówi Mateusz Broniek, grafik RedCart.pl

- Świąteczny wir zakupów tuż za rogiem, warto zaopatrzyć własny sklep w świąteczne ozdoby i stworzyć niezapomniany klimat zakupów - mówi Mateusz Broniek, grafik RedCart.pl