Przedstawiamy Wam raport e-commerce, w którym publikujemy informacje na temat "Co sprzedawać w sklepie internetowym?". Liczba internautów, którzy regularnie robią zakupy w sklepach internetowych wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat ponad siedmiokrotnie. Z dostępnych badań polskiego rynku e-commerce, a także bazując na danych pochodzących ze sklepów internetowych RedCart możemy wytypować branże, które są najbardziej obiecujące i mogą cieszyć się największym wzrostem zainteresowania wśród klientów.



Najczęściej poszukiwane i wybierane kategorie produktów to:
(na podstawie deklaracji klientów sklepów internetowych w badaniu Gemius)

  • Odzież, dodatki i akcesoria: 72%
  • Telefony, smartfony, tablety, akcesoria GSM: 56%
  • Artykuły dziecięce, zabawki: 41%
  • Biżuteria: 35%
  • Kosmetyki naturalne: 29%


1. Sklep internetowy z odzieżą i akcesoriami


Najnowsze raporty e-commerce oraz wyniki finansowe sklepów internetowych potwierdzają nowy trend - kupujemy coraz więcej ubrań w sklepach internetowych, a coraz rzadziej wybieramy się do sklepów stacjonarnych. Jak wskazują statystyki GUS w ostatnich 12 miesiącach ponad 9 mln użytkowników kupiło odzież w Internecie.  Oznacza to, że z roku na rok przybywa kupujących, a to z kolei świetna wiadomość dla nowych sklepów internetowych.

Do zakupów internetowych przekonuje się coraz więcej osób. Niskie bariery wejścia na rynek dla sprzedawców internetowych pozwalają sprzedawać odzież każdemu bez wkładania w e-sklep ogromnych sum pieniędzy. Według raportu Interaktywnie.com w roku 2018 perspektywy dla polskiego e-commerce są bardzo optymistyczne. Szacowana przez portal wartość polskiego rynku handlu online wzrośnie o 23 proc. i w 2018 roku zapewne przekroczy 50 mld złotych, a w 2020 roku osiągnie 70 mld złotych.

Wśród dostawców produktów dostępnych w RedCart oferujących odzież i akcesoria znajdziemy:

YourNewStyle


2. Sklep internetowy z zabawkami dla dzieci


Młodzi rodzice bardzo chętnie kupują zabawki w Internecie. Branża artykułów dziecięcych i zabawek zanotowała jeden z największych wzrostów sprzedaży w okresie ostatnich kilku lat - wzrost o ponad 230% (źrodło Gemius). Sklep internetowe oferują nie tylko ubranka i zabawki dla dzieci, które można znaleźć w stacjonarnych marketach, ale wyroby spełniające najwyższe normy bezpieczeństwa lub oryginalne akcesoria wykonane ręcznie w Polsce.

Rynek zabawek w Polsce szacowany jest na 2,5 mld zł do 3 mld zł. Nie jest jeszcze dobrze zbadana sprzedaż e-commerce zabawek. Tam obrót może sięgać nawet 1 mld zł rocznie. Sprzedaż internetowa ma coraz większe znaczenie.

Zabawki sprzedają się szczególnie dobrze w określonych porach roku, a mianowicie w okresie przedświątecznym, a także w maju i czerwcu - z powodu sezonu ,,komunijnego", Dnia Dziecka i zakończenia roku szkolnego.

Wśród dostawców produktów dostępnych w RedCart oferujących zabawki dla dzieci i artykuły dziecięce znajdziemy:

Centrala Zabawek

Alltoys

Rekman

Nasze Dzieci


3. Sklep internetowy z artykułami erotycznymi


Branża erotyczna to ciągle jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu internetowego. Asortyment, który ze względu na swój nieco „wstydliwy" charakter nadaje się doskonale do sprzedaży w kanale online. Nikt przecież nie kupuje akcesoriów erotycznych na miejskim targu.... Dla sprzedających na pewno cenną informacją będzie to, że marże w branży erotycznej potrafią sięgać nawet 100%, a dobre hurtownie erotyczne działają w modelu dropshipping – tak jak te zintegrowane z platformą RedCart – pakują paczkę w taki sposób, że nikt nie jest w stanie domyśleć się co jest w środku i wysyłają ją bezpośrednio do klienta.

Wśród dostawców produktów dostępnych w RedCart oferujących artykuły erotyczne znajdziemy:

Eroplace

Playroom


4. Sklep internetowy z kosmetykami naturalnymi


Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce rośnie stale w tempie kilkudziesięciu % rocznie, a moda na bycie EKO przybiera na sile. Polacy są skłonni wydawać więcej na produkty, do produkcji których użyto naturalnych składników. To świetna wiadomość dla wszystkich, którzy w najbliższym czasie planują uruchomić sklep internetowy z kosmetykami naturalnymi.

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2016 r. wyniosła 16 mld zł, a do roku 2021 ma wzrosnąć do 20 mld złotych. Oznacza to, że Polska jest szóstym rynkiem na kontynencie, ustępując tylko największym europejskim gospodarkom, m.in. Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii.