Strona główna Blog Dropshipping

Dropshipping - 33 najczęściej zadawanych pytań

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping

Dropshipping to nowoczesny model biznesowy, który polega na sprzedaży wirtualnych produktów od hurtowni bez konieczności posiadania ich na własność i magazynowania.

Spis treści:

  1. Od czego zacząć sprzedaż w modelu dropshipping?
  2. Dla kogo jest dobry dropshipping?
  3. Skąd wziąć towar do sklepu internetowego?
  4. Gdzie znaleźć dostawcę dropshipping?
  5. Co jaki czas aktualizuje się oferta dostawcy?
  6. Czy muszę zakładać działalność gospodarczą?
  7. Jakie składki ZUS będę płacić?
  8. Mały ZUS
  9. Jak zarejestrować własną działalność gospodarczą?
  10. Jakie są koszty otworzenia sklepu internetowego?
  11. Jakie są opłaty za założenie firmy?
  12. Jakie są najpopularniejsze formy prawne?
  13. Czy Klient traci na zakupach w dropshippingu?
  14. Jak promować sklep internetowy w dropshippingu?
  15. Czy dostawcy udostępniają materiały marketingowe?
  16. Jaki jest czas realizacji zamówienia w modelu dropshipping?
  17. Jak wygląda realizacja zamówień przez hurtownie?
  18. Kto wystawia fakturę lub paragon w dropshipping?
  19. Czy dostawcy wyznaczają minimalną wartość zamówienia?
  20.  Jak rozliczać się z dostawcą?
  21.  Czy można negocjować ceny produktów?
  22. Ile kosztuje dropshipping?
  23. Czy przez dostawców jest narzucana marża na produkty?
  24. Jak wygląda kwestia zwrotów i gwarancji w dropshipping?
  25. Czy obsługa rozpatrywania zwrotów jest płatna?
  26. Reklamacja na podstawie gwarancji
  27. Jak wygląda wysyłka w dropshipping?
  28. Co w sytuacji nieodebrania paczki przez Klienta?
  29. Co w sytuacji, gdy klient zamówi towary od dwóch różnych dostawców? 
  30. Na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy z dostawcą?
  31. Jak chronić dane osobowe przekazywane dostawcy?
  32. Czy dropshipping się opłaca?
  33. Czy dropshipping jest bezpieczny?

1. Od czego zacząć sprzedaż w modelu dropshipping?

Aby rozpocząć przygodę ze sklepem internetowym w modelu dropshipping, najczęściej zacząć musisz od otworzenia sklepu internetowego. Będzie to Twoje podstawowe miejsce pracy, do którego będziesz wprowadzał produkty, nad którym będziesz miał pieczę i do którego będziesz przyciągał Klientów.

Pozyskiwanie produktów do sprzedaży w sklepie w modelu dropshipping polega na nawiązaniu współpracy z hurtownią i integracji z jej bazami danych. Dzięki temu uzyskasz informacje o produktach, ich zdjęcia, ale także ceny i stany magazynowe. W efekcie, gdy dokonasz integracji, znajdą się one na wirtualnych półkach Twojego sklepu. To rozwiązanie gwarantuje, że będziesz miał łatwy, szybki dostęp do tysięcy produktów.

2. Dla kogo jest dobry dropshipping?

Dropshipping sprawdza się znakomicie w wielu sytuacjach, w szczególności jeśli stawiasz pierwsze kroki w biznesie i szukasz oszczędności. Doskonale sprawdzi się także dla osób, które chcą zarabiać na sklepie online, ale nie mają pomysłu na to, jaki towar sprzedawać. To również sposób na poszerzenie asortymentu lub podbicie takiego kanału jak Allegro.

Dropshipping możesz wykorzystać, jeśli sprzedajesz wielkogabarytowe produkty, których magazynowanie i wysyłka byłyby dla Ciebie kłopotliwe.

3. Skąd wziąć towar do sklepu internetowego?

Dropshipping opiera się na integracji sklepu internetowego z hurtownią. Dzięki automatycznemu importowi danych z pliku hurtowni, e-sklep zyskuje dostęp do setek, a nawet tysięcy produktów wybranego dostawcy, którymi może swobodnie zarządzać, badając przy tym popyt rynkowy.

Sprawna integracja z hurtownią pozwala na szybkie zatowarowanie sklepu i bieżącą aktualizację stanów magazynowych oraz cen kilka razy na dobę. Jest to niezwykle istotne, aby Klienci zawsze mieli dostęp do aktualnej oferty.

Integracji dokonują specjalne platformy e-commerce w ramach dostarczanego oprogramowania dla sklepów internetowych. Jeśli chcesz zintegrować się z hurtownią dropshipping z naszej gotowej listy, skontaktuj się z nami! To prostsze rozwiązanie, niż poszukiwanie hurtowni na własną rękę.

4. Gdzie znaleźć dostawcę dropshipping?

Jeśli zdecydowałeś się już na branżę, która najbardziej Cię interesuje, kolejnym krokiem jest wybór jednej lub kilku hurtowni, z którą (lub którymi) będziesz współpracować. Stamtąd będziesz czerpać produkty na sprzedaż.

Aby samodzielnie znaleźć dostawcę, najlepiej zasięgnij o nim najpierw opinii. Doskonałym źródłem informacji będzie dla Ciebie internet, w którym znajdziesz opinie innych użytkowników o wybranej hurtowni.

Musisz pamiętać, że to od dostawcy zależy jakość produktów, ich ilość, różnorodność, a także samo funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego. Nie bez znaczenia są także ceny, które dostawcy proponują, dlatego dokonaj rozsądnego wyboru.

Nawiązując współpracę z hurtowniami proponowanymi przez RedCart, będziesz miał pewność, że są to sprawdzeni, doświadczeni w sprzedaży dropshipping dostawcy, na których się nie zawiedziesz.

Sprawdź listę dostawców oferujących usługę dropshippingu.

5. Co jaki czas aktualizuje się oferta dostawcy?

W RedCart średnio co 4 godziny aktualizowane są podstawowe dane, takie jak cena i stan magazynowy. Dzięki sprawnej integracji, Twoja oferta zawsze będzie zgodna z ofertą hurtowni.

6. Czy muszę zakładać działalność gospodarczą?

Aby sprzedawać w sklepie internetowym nie musisz już zakładać własnej firmy czyli rejestrować działalności gospodarczej. Prawo to obowiązuje od 2018 roku, Dopóki Twoje miesięczne dochody z działalności nie będą przekraczać 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę (1300 zł w 2020 roku), to Twoja działalność nie będzie wymagała rejestracji w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Do czasu, aż działalność nie zostanie zarejestrowana w CEIDG, nie będziesz mieć obowiązku opłacania jakichkolwiek składek ZUS. Jeśli jednak Twój przychód przekroczy 1300 zł brutto (w 2020 roku) w skali miesiąca, będziesz mieć obowiązek zgłoszenia działalności w ciągu 7 dni od momentu przekroczenia limitu przychodów.

7. Jakie składki ZUS będę płacić?

Po zarejestrowaniu swojej działalności, dzięki wprowadzonej przez Konstytucję Biznesu ,,uldze na start” przez pierwsze 6 miesięcy prowadzenia działalności nie musisz opłacać składek ZUS. Musisz jedynie opłacać składkę zdrowotną w wysokości 362,34 zł miesięcznie (w 2020 roku). Oznacza to, że przez kilka miesięcy nie będą Cię obciążać duże koszty prowadzenia firmy.

Każdy przedsiębiorca, który skorzysta z ułatwień, będzie mógł rozliczać się z ZUS rocznie. Dzięki temu z ulgi skorzystają też przedsiębiorcy, którzy przez kilka miesięcy w roku przekroczą limit 5 tys. zł przychodu, podczas gdy w kolejnych miesiącach ich przychody są dużo mniejsze.

  • wnioskiem o uzyskanie, zmianę albo skreślenie wpisu w rejestrze REGON
  • zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym do naczelnika urzędu skarbowego (NIP)
  • oświadczeniem o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych
  • zgłoszeniem albo zmianą zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
  • oświadczeniem o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników

8. Mały ZUS

Pamiętaj, że po wykorzystaniu półrocznego zwolnienia, możesz skorzystać jeszcze z 2-letniej ulgi, płacąc tzw. ,,mały ZUS”. Przez kolejne 24 miesiące będziesz mieć prawo do opłacania składek w obniżonej wysokości. Te preferencyjne składki wynoszą obecnie 590,03 zł.  

9. Jak zarejestrować własną działalność gospodarczą?

Aby zarejestrować swoją firmę, musisz uzyskać wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Wniosek CEIDG-1 (obowiązujący w przypadku rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej oraz spółki cywilnej) możesz wypełnić online przy użyciu odpowiedniego kreatora. Poprowadzi Cię on krok po kroku przez procedurę.

Możesz też wypełnić papierowy formularz wniosku i złożyć go we właściwym urzędzie gminy. Rejestracja działalności gospodarczej jest bezpłatna.

Złożony formularz CEIDG-1 dla osób fizycznych, wykonujących działalność gospodarczą, jest jednocześnie:

  • wnioskiem o uzyskanie, zmianę albo skreślenie wpisu w rejestrze REGON
  • zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym do naczelnika urzędu skarbowego (NIP)
  • oświadczeniem o wyborze formy opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych
  • zgłoszeniem albo zmianą zgłoszenia płatnika składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
  • oświadczeniem o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników

10. Jakie są koszty otworzenia sklepu internetowego?

Dokładne koszty otworzenia i prowadzenia sklepu internetowego: jego stworzenia i utrzymywania, znajdziesz w naszym cenniku. Ceny zaczynają się już od 19 zł/ mies.

11. Jakie są opłaty za założenie firmy?

Jeżeli zdecydujesz się na założenie spółki handlowej, będzie to wymagało już pewnych nakładów. W tym przypadku niezbędne jest uzyskanie wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego, który kosztuje 500 zł opłaty sądowej i 100 zł za ogłoszenie pierwszego wpisu w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. 

Zakładając spółkę podpisuje się umowę cywilnoprawną lub zakłada się ją w formie aktu notarialnego. Do kosztów założenia firmy należy więc doliczyć obowiązkowy podatek od czynności cywilnoprawnych, który wynosi 0,5% wartości wkładów wniesionych do spółki. Przy zakładaniu spółki w formie aktu notarialnego należy zapłacić wynagrodzenie dla notariusza.

Oprócz tego należy liczyć się jeszcze z opłatami notarialnymi. Kwestia tych opłat została uregulowana w rozporządzeniu Ministra Finansów w sprawie maksymalnych stawek taksy notarialnej z dnia 29 czerwca 2004 r. i zależna jest od kapitału. Przy kapitale mniejszym niż 3 000 zł taksa ta będzie wynosić 100 zł. Kapitał 60 000 zł pociągnie za sobą opłatę w wysokości 1 110 zł.

12. Jakie są najpopularniejsze formy prawne?

Najbardziej popularne w Polsce jest prowadzenie firmy w formie jednoosobowej działalności gospodarczej oraz z formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.

Jednoosobowa działalność gospodarcza jest tak popularna, ponieważ jest najprostsza, najszybsza oraz najtańsza w założeniu. Zaletą spółki z o.o. jest natomiast stosunkowo niski kapitał początkowy w wysokości 5 000 zł oraz, jak sama nazwa wskazuje, ograniczenie odpowiedzialności za zobowiązania zaciągnięte przez firmę, za które odpowiada sama firma, a nie jej wspólnicy.

13. Czy Klient traci na zakupach w dropshippingu?

Nie, ponieważ z punktu widzenia Klienta, towar otrzymał z Twojego sklepu. System dropshipping wspiera szybkie nadawanie przesyłek, nie musi więc też obawiać się długiego oczekiwania. Dzięki atrakcyjnym ofertom hurtowym, ostateczna cena produktów także nie jest wyższa.

14. Jak promować sklep internetowy w dropshippingu?

Dropshipping jest wyjątkowo wygodnym rozwiązaniem na prowadzenie e-sklepu. Warto jednak pamiętać, że nie jest to biznes, który nie wymaga żadnego wkładu pracy. Aby sklep sprzedawał, powinieneś przede wszystkim mocno promować go w Internecie. Dotarcie do grup docelowych umożliwią przede wszystkim nowoczesne kanały komunikacji online typu Facebook, YouTube, Instagram, Snapchat czy LinkedIn.

Pamiętaj, że równie istotną rolę, jak cena, odgrywa skuteczna promocja w sieci, szybka wysyłka, profesjonalna obsługa klienta i wygodny serwis posprzedażowy. W modelu dropshipping mamy więc łatwą możliwość uzyskania przewagi wśród konkurencji, skupiając się właśnie na tych obszarach.

15. Czy dostawcy udostępniają materiały marketingowe?

Jak już wspomnieliśmy, dostawcy często w imieniu sklepów internetowych dołączają do pakowanych przesyłek materiały reklamowe np. ulotki, katalogi produktów, foldery czy liścik od firmy. Oklejają paczki dostarczonymi taśmami z nazwą i logo sklepu. To miłe gesty, które sprawiają, że Klienci tym chętniej korzystają z pe sklepu internetowego

16. Jaki jest czas realizacji zamówienia w modelu dropshipping?

Wszystko zależy od rozwiązania kwestii logistycznych we współpracy z hurtownią, czasu, w jakim sklep przesyła zamówienie do hurtowni oraz terminów, w jakich ona realizuje zlecenia. Doświadczone i długo działające na rynku wysyłają zamówienie jeszcze w ten sam dzień, jednak należy liczyć się z tym, że proces może ulec wydłużeniu.

17. Jak wygląda realizacja zamówień przez hurtownie?

Cały proces zaczyna się, gdy klient dokonuje zakupu w sklepie internetowym: wybiera produkt, system płatności i potwierdza zamówienie. W związku z tym, że jako sprzedawca nie będziesz posiadać sprzedawanych przez siebie produktów, przekazujesz dostawcy wszelkie informacje, związane z realizacją zamówienia, takie jak adres Klienta i wybrany przez niego sposób przesyłki.

Dostawca, po otrzymaniu dyspozycji, przygotowuje paczkę z towarem. Może to nastąpić natychmiast po otrzymaniu informacji lub zaraz po zaksięgowaniu płatności za towar, co zależy od ustalonych przez strony warunków.

Koszt wysyłki kurierskiej, który opłacił Klient, zostaje zwykle doliczony do faktury, wystawionej sprzedawcy internetowemu przez dostawcę. Większość hurtowni dropshippingowych dysponuje swoimi możliwościami wysyłki towaru, ale czasem możliwe jest zamówienie własnego kuriera. Hurtownie, po zrealizowaniu zamówienia, przesyłają sklepowi link do śledzenia przesyłki. 

Większość hurtowni, współpracująca w modelu dropshipping, realizuje zamówienie, nie czekając na płatność, a ze sklepem rozlicza się poprzez faktury.

18. Kto wystawia fakturę lub paragon w dropshipping?

W modelu sprzedaży we własnym imieniu to sklep ma obowiązek wystawić dowód sprzedaży na swoje dane oraz dostarczyć go Klientowi. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, sklepy wystawiają Klientom paragony bądź faktury, które można przesłać w formie elektronicznej, więc pozostaje pewna dowolność w rozwiązaniu tej kwestii. Niektórzy z dostawców oferują usługę drukowania dowodów sprzedaży i zamieszczania ich w paczkach. 

Pamiętaj, że prowadząc sprzedaż wysyłkową (w dropshippingu) nie jest konieczne posiadanie kasy fiskalnej.

W efekcie istnieje kilka rozwiązań:

  • Możesz umówić się z dostawcą, że to po jego stronie będzie stało wydrukowanie paragonu i dołączenie go do przesyłki. Takie rozwiązanie niesie jednak za sobą ryzyko pomylenia paragonu, niedostarczenia go przez hurtownię, a ponadto taka usługa może podnieść koszty współpracy z hurtownią.
  • Paragon możesz wysłać pocztą, co obniży jednak Twój zysk, ponieważ dojdą tutaj jeszcze dodatkowe koszty, związane z samą wysyłką.,
  • Możesz wysłać paragon drogą elektroniczną.

19. Czy dostawcy wyznaczają minimalną wartość zamówienia?

W większości przypadków dostawcy nie wymagają osiągnięcia minimalnej kwoty zamówienia, aby móc je zrealizować.

20. Jak rozliczać się z dostawcą?

Większość hurtowni rozlicza się ze sklepami internetowymi za pomocą faktur, zawierających koszt sprzedanego towaru oraz wysyłki kurierskiej. Zazwyczaj obejmują już one koszt przygotowania przesyłki. Zdarzają się jednak hurtownie, które naliczają dodatkowe opłaty za dostęp do swojej oferty lub za obsługę zamówień. Czas na opłacenie faktury wynosi z reguły 14 dni, nowi klienci zobowiązani są natomiast często do uregulowania przedpłaty za pierwsze dwa zamówienia.

21. Czy można negocjować ceny produktów?

Oczywiście, negocjacje nikomu nie zaszkodzą, ale ceny sprzedaży swoich produktów ustala hurtownia. Ewentualne wypracowanie zniżek może być dokonane dopiero po upływie jakiegoś czasu lub po spełnieniu warunków dostawcy.

22. Ile kosztuje dropshipping?

W większości przypadków cena usługi dropshipping jest zawarta w cenach produktów, które będą droższe, niż te sprzedawane bezpośrednio do magazynu sklepu. Koszt ten nie jest jednak tak wysoki, jako mogłoby się wydawać, gdyż dzięki temu nie musisz wynajmować powierzchni magazynowej, ani zatrudniać dodatkowych pracowników. Nie zamrażają także pieniędzy w produktach przed ich sprzedażą.

Czasem zdarzają się hurtownie, które doliczają dodatkowe opłaty za współpracę w modelu dropshipping.

23. Czy przez dostawców jest narzucana marża na produkty?

Marże są ustalane przez sprzedawców i stanowią zysk dla sklepu. Marża to różnica pomiędzy ceną kupna towaru, a ceną, po jakiej jest sprzedawany. Polityka cenowa hurtowni w stosunku do sklepów internetowych wygląda różnie: niektóre z nich pozostawiają wszystko w rękach sprzedawców, inne narzucają stałą marżę dla swoich produktów.

Uwzględniamy kilka przypadków dotyczących marży:
  • hurtownia nie ingeruje w ceny, które ustala sprzedawca,
  • hurtownie narzucają ścisłe marże, np. 10%, dzięki czemu kontrolują rynek,
  • hurtownie sugerują ceny, po jakich produkty powinny być sprzedane, jeśli jednak ceny w sklepie online będą za niskie - hurtownia będzie je stale monitorować.

24. Jak wygląda kwestia zwrotów i gwarancji w dropshipping?

W  większości przypadków sprzedaż dokonywana jest tradycyjnie, poprzez sklep internetowy, więc to przedsiębiorca prowadzący e-sklep pełni rolę sprzedawcy.Oznacza to, że wszystkie obowiązki związane są z informowaniem konsumenta o jego prawach, jak również obowiązki obejmujące odstąpienie przez konsumenta od umowy i reklamacje, spoczywają na przedsiębiorcy.

Zdarzają się jednak hurtownie, które zobowiązują się do pełnej obsługi posprzedażowej. Obejmuje ona również obowiązki, wynikające z rozpatrzenia zwrotów, wymian i reklamacji. Warto pamiętać, że istnieją hurtownie, które przyjmują i wymieniają towar tylko w przypadku wystąpienia wad produkcyjnych, nie powstałych na skutek używania produktu.

Jeśli nawet to dostawca zobowiązuje się do obsługi reklamacji i zwrotów, to podmiotem odpowiedzialnym wciąż jest sklep. Zmienia się jedynie adres zwrotu lub reklamacji.

25. Czy obsługa rozpatrywania zwrotów jest płatna?

Zazwyczaj procedura zwrotu produktów ustalana jest indywidualnie. Najczęściej za każdy zwracany produkt jest naliczana dodatkowa opłata, w wysokości ok. 6 zł netto.

26. Reklamacja na podstawie gwarancji

Odrębną kwestią są reklamacje na podstawie gwarancji. W takim przypadku reklamację na podstawie gwarancji należy zawsze kierować bezpośrednio do podmiotu będącego gwarantem (np. producenta).

Pamiętaj, że uprawnienia Klienta z tytułu gwarancji nie wyłączają, ani nie ograniczają jego praw, wynikających z rękojmi sprzedawcy. W związku z tym Klient może wybierać czy woli skorzystać z gwarancji, rękojmi, czy też z obydwu praw.

27. Jak wygląda wysyłka w dropshipping?

Główną zaletą dropshippingu jest to, że to dostawca wysyła sprzedane w Twoim e-sklepie produkty do Twojego klienta. Większość dostawców dropshippingowych dysponuje własnymi formami przesyłki, choć w wielu istnieje możliwość zamówienia wybranego przez siebie kuriera.

Decydując się na współpracę z hurtownią, zwrócić uwagę na przewoźników, których oferuje. Dobrze będzie, jeśli wśród możliwości dostawy znajdzie się wysyłka towaru do jednego z punktów odbioru paczek lub wysyłka za pobraniem.

28. Co w sytuacji nieodebrania paczki przez Klienta?

W przypadku paczek nieodebranych przez Klienta, to sklep ponosi ewentualne koszty kolejnej przesyłki lub innych kosztów, poniesionych przez hurtownię w celu odbioru nieodebranej przesyłki i ponownego jej nadania.

29. Co w sytuacji, gdy klient zamówi towary od dwóch różnych dostawców? 

W przypadku paczek nieodebranych przez Klienta, to sklep ponosi ewentualne koszty kolejnej przesyłki lub innych kosztów, poniesionych przez hurtownię w celu odbioru nieodebranej przesyłki i ponownego jej nadania.

Twoim obowiązkiem jest poinformowanie Klienta o tych możliwościach. Powinieneś także odpowiednio ustalić koszty takich przesyłek, aby nie stracić na zamówieniu.

30. Na co zwrócić uwagę przy zawieraniu umowy z dostawcą?

Umowa dropshippingu nie jest odrębnie uregulowana w polskim prawie jako umowa nazwana. Oznacza to, że regulują ją jedynie przepisy Kodeksu Cywilnego, a w pozostałym zakresie ma zastosowanie zasada swobody umów.

Warto, abyś negocjując umowę współpracy z dostawcą skorzystał z porady prawnika. Od tego bowiem, jak określisz swoje prawa i obowiązki, a także warunki współpracy z dostawcą, zależy powodzenie Twojego biznesu. Umowa współpracy powinna precyzyjnie określać m.in.:

  • przedmiot umowy
  • procedurę składania zamówień
  • sposób przekazywania dostawcy złożonych w Twoim sklepie zamówień
  • zasady pakowania i wysyłania towarów przez dostawcę dla Twoich klientów
  • warunki integracji e-sklepu z dostawcą
  • koszty, terminy oraz sposoby dostawy
  • sposób rozliczenia z dostawcą
  • zakres praw i obowiązków stron wynikający z umowy
  • kto jest sprzedawcą dla klienta końcowego (ustalenie modelu dropshippingu),
  • stosunek stron do klienta finalnego (kto jest zobowiązany do spełnienia obowiązków informacyjnych wobec klienta końcowego),
  • warunki reklamacji, zwrotów i wymian produktów.

31. Jak chronić dane osobowe przekazywane dostawcy?

W przypadku sprzedaży w modelu dropshipping ostateczna odpowiedzialność za ochronę danych osobowych spoczywa na sklepie internetowym. Chociaż dostawca nie gromadzi danych osobowych Klientów, to potrzebuje ich do nadawania przesyłek. W tej sytuacji to sklep internetowy jest administratorem danych i to on decyduje o celach przetwarzania danych oraz o wdrożonych środkach bezpieczeństwa.

Warunkiem przekazania danych podwykonawcy będzie zawarcie pisemnej umowy o powierzeniu danych osobowych, spełniającej przesłanki, o których mowa w art. 28 RODO.

32. Czy dropshipping się opłaca?

Kwestią budzącą duże zainteresowanie jest opłacalność sklepu w modelu dropshipping oraz ewentualna wysokość zysków, jakie można uzyskać z tego biznesu. Jest to trudne pytanie, na które nie ma jasnej odpowiedzi.

Wszystko zależy od wysiłku włożonego w poszczególne elementy: od nawiązania dobrej współpracy z dostawcą, ale też marketingu i kontaktu z Klientem. Dlatego warto spróbować i zdobywać doświadczenie. Efekty mogą być zaskakująco pozytywne!

33. Czy dropshipping jest bezpieczny?

Zdecydowanie tak. Jest to coraz bardziej popularny model współpracy w Polsce, w który angażują się coraz to większe i popularniejsze hurtownie. Analiza rynków zagranicznych (USA) wskazuje, że dropshipping nie jest chwilową modą, ale trendem, który na stałe wpisał się w e-commerce.

Autor: RedCart Kategoria: Dropshipping
Blog RedCart

Może Cię jeszcze zainteresować

Zobacz najpopularniejsze artykuły z kategori Dropshipping