Jak zwiększyć popularność sklepu internetowego i wpłynąć na wzrost sprzedaży? Jakie metody zastosować, aby przyciągnąć klientów do e-sklepu, skłonić ich do zakupu i sprawić, aby wrócili? Czy oferowanie produktów w promocyjnych cenach to jedyna efektywna metoda? Jak się okazuje, sposobów jest znacznie więcej – poniżej omawiamy jak wygląd i sprawne poruszanie się po sklepie mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży.

dropshipping sklep internetowy redcart sprzedaż marketing

W pierwszej kolejności, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym i pokazać się od najlepszej strony powinniśmy zadbać o  wygląd i funkcjonowanie naszego sklepu internetowego. Wygląd ma znaczenie i liczy się pierwsze wrażenie. Jeśli klient pojawi się na stronie Twojego sklepu - ważne jest, aby zatrzymał się tam najdłużej. Oprócz wyglądu liczy się jednocześnie funkcjonalność Twojego e-sklepu - łatwe poruszanie się po stronie oraz maksymalnie uproszczony i intuicyjny proces zakupowy powinien ułatwić dokonywanie zakupów.

Aby potwierdzić jak wygląd i funkcjonalność strony są dla nas ważne przytoczmy po raz kolejny badania „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”. Ankietowani odpowiadali na pytanie: Co sprawia, że decydujesz się na pierwszy zakup w danym serwisie internetowym, a nie w jakimś innym, oferującym podobne produkty/usługi? Wśród najpopularniejszych odpowiedzi znalazła się odpowiedź - przejrzysta i funkcjonalna strona internetowa. W ten sposób odpowiedziało aż 26% przepytanych osób. Czynniki, które jeszcze bardziej niż wygląd i funkcjonalność skłaniają nas do zakupów w danym serwisie to: atrakcyjna cena produktu, niskie koszty dostawy i wcześniejsze pozytywne doświadczenia. Zadbajmy o każdy z tych elementów, aby zyskać więcej klientów.

Co zrobić, aby nasz sklep internetowy był bardziej funkcjonalny dla klientów przeglądających ofertę i robiących zakupy? Każdy element sklepu powinien zostać zaprojektowany w taki sposób, aby jak najskuteczniej zachęcać klientów do dokonania zakupu. Sklepy internetowe powinny być projektowane na podstawie wiedzy dotyczącej user experience, w której kluczowe znaczenie odgrywają wyuczone zachowania klientów, intuicyjność i wygodna ścieżka zakupowa - każdy element sklepu powinien  być zaprojektowany w taki sposób, aby zachęcać do zakupu oraz ułatwiać poruszanie się po sklepie.

Intuicyjna ścieżka zakupowa


Intuicyjna i czytelna ścieżka zakupowa to mniejsza ilość porzuconych koszyków. Klientowi zapewnia szybki i łatwy proces zakupu oraz tak ważne dziś, poczucie bezpieczeństwa. Wyraźne, dobrze widoczne w sklepie informacje związane z rodzajem i kosztem wysyłki towaru oraz czytelność koszyka zwiększają poczucie bezpieczeństwa Klienta w sklepie.

Szybki podgląd produktu

Szybki podgląd z poziomu listy produktowej sprawia, że klient ma możliwość zapoznania się z najważniejszymi informacjami bez potrzeby każdorazowego przechodzenia na kartę produktową. Rozwiązanie oszczędzające w znacznym stopniu czas potrzebny na zapoznanie się z ofertą, tak cenny z punktu widzenia klienta.

Nowe podstrony z wybranymi produktami

Moduł kolekcje pozwala na stworzenie nowych, dodatkowych podstron w sklepie, w których znajdą się produkty wybrane według odpowiedniego klucza. Link do stworzonego w ten sposób landing page wykorzystać można w rozmaity sposób: podpiąć pod baner w sklepie, użyć w kampanii AdWords lub Facebook. To doskonałe narzędzie promocji specjalnych akcji sprzedażowych, które polega na kierowaniu wyselekcjonowanego asortymentu do konkretnej grupy klientów.

Efektywna karta produktowa

To karta, której zadaniem jest zachęcić klienta do dokonania zakupu poprzez jak najlepszą i najbardziej atrakcyjną prezentację asortymentu. Taka karta to m.in. większe zdjęcie produktów, lepsza ekspozycja opisów i danych technicznych, więcej wtyczek społecznościowych oraz praktyczne funkcje takie jak „zapytaj o produkt” czy „poleć znajomemu”. Prosta i przejrzysta, a zarazem bogata we wszystkie potrzebne informacje.

Ważne też, aby graficzna prezentacja opcji produktowych dawała możliwość zakupu produktu w innej wersji, rodzaju, kolorze. Klient dzięki takiej karcie produktowej nie musi za każdym razem wracać do listingu z produktami, aby kupić np. marynarkę w innym kolorze - ma bowiem możliwość zobaczenia innych opcji kolorystycznych oraz dodania ich do koszyka z poziomu jednej karty produktowej.

sklep internetowy redcart produkty promocja sklepu

Skuteczne filtry produktowe

Jednym z najważniejszych narzędzi w sklepie mającym wpływ na zwiększenie konwersji poprzez ułatwienie klientowi odnalezienie interesującego go produktu, są skuteczne filtry produktowe. Filtry produktowe powinny pozwalać na filtrowanie asortymentu według różnych kryteriów. Ważne jest także, aby klient swobodnie mógł z takich filtrów korzystać. W sklepach internetowych RedCart.pl mamy szeroką paletę możliwości ustawień reguł filtrujących asortyment według określonych kryteriów oraz ich graficzną, atrakcyjną dla oka prezentację - np ,,suwak" pozwalający wyfiltrować produkt na podstawie określonej ceny. Maska v4 w RedCart.pl zaprojektowana jest na podstawie wiedzy o zachowaniach klientów gromadzonej przez lata. Zaprojektowany w RedCart sklep w prosty i intuicyjny sposób doprowadza do zrealizowania transakcji w koszyku zakupowym.

sklep internetowy redcart filtry produktów promocja sklepu


Czytelne informacje na stronie

W Polsce musimy obowiązkowo zapewnić 14 dni na zwrot i 2 lata gwarancji (gwarant może ten okres wydłużyć, ale nie może go skrócić). Użytkownicy mogą nie być tego świadomi, dlatego dobrze jest wyeksponować informację o podstawowych zasadach zwrotów i reklamacji.

Upewnij się, że informacje kontaktowe w Twoim sklepie internetowym są widoczne z poziomu każdej strony. Zapewnij możliwość kontaktu poprzez formularz kontaktowy, wyróżnij kontakt tak, aby klient szybko mógł go zlokalizować na stronie i w razie potrzeby mógł się z Tobą skontaktować. Dobrze jest, gdy do kontaktu z obsługą klient może wybrać popularne komunikatory (gg, skype) lub livechat. Problemy w tym obszarze są częstym powodem utraty klienta. Dbaj o kontakt ze swoim klientem i ułatw mu ten kontakt oraz dostęp do niego maksymalnie.

Czy zdarzyło Ci się kiedyś robić zakupy w sklepie internetowym i w ostatnim kroku zamówienia dowiedzieć, że koszty wysyłki przewyższają znacznie te, których oczekiwałeś. Jako właściciel sklepu musisz zadbać o to, żeby koszt był jasny od samego początku. Informuj o kosztach przesyłki już na stronie produktu, kategorii, dodaj stały element informujący w nagłówku, albo znajdź inny sposób, żeby użytkownik nie był tym kosztem zaskoczony.

Uproszczony proces zamówienia

Najlepiej, aby koszyk składał się z 2, maksymalnie 3 ponumerowanych kroków, tak by klient wiedział, co po sobie następuje - czuł się pewnie i bezpiecznie. Proś swojego klienta o podawanie tylko najpotrzebniejszych danych do wysyłki. Nie zmuszaj też klienta do rejestracji w sklepie, która będzie warunkiem umożliwiającym złożenie zamówienia. Do rejestracji i subskrypcji swojego newslettera zachęć klienta oferując różne rabaty na zakupy w Twoim e-sklepie.

Mobilność - must have Twojego sklepu

Responsywna wersja sklepu na urządzenia mobilne to już nie fanaberia, ale swego rodzaju must have dla właścicieli e-biznesów. Według badań rynku e-commerce, klienci używają smartfonów i tabletów już na każdym etapie procesu zakupowego: od przeglądania oferty, po realizację transakcji. Dlatego tak ważne jest, aby sklep wyświetlał się poprawnie na monitorze urządzenia przenośnego na każdym etapie aktywności użytkownika w sklepie.

W RedCart.pl wyposażyliśmy maskę graficzną v4 w dynamiczną wersję RWD, która na bieżąco dostosowuje wygląd sklepu do wyświetlacza urządzenia mobilnego, zapewniając m.in. wygodny i czytelny wygląd koszyka zakupowego. Warto przy okazji wspomnieć także, że sklepy mobile friendly są faworyzowane przez Google, co zapewnia im lepsze wyniki w naturalnych wynikach pozycjonowania.

Nie posiadając sklepu dostosowanego do urządzeń mobilnych, tracisz odbiorców. To konieczny standard ze względu na rosnąca liczbę użytkowników urządzeń mobilnych. Zapewnij wygodę klientowi, który będzie mógł wszędzie i w każdej chwili zrobić zakupy w Twoim sklepie internetowym.

Kupujemy oczami - zadbaj o wygląd sklepu i produktów

Sam wygląd sklepu powinien przyciągać uwagę, wyróżniać się. Sklep nie może odpychać użytkownika ze względu na jego przestarzały wygląd. Trendy projektowania sklepów internetowych nieustannie się zmieniają, dlatego warto co jakiś czas odświeżać wygląd swojego sklepu.

Zadbaj również o atrakcyjność produktów swoim e-sklepie. Warto zamieszczać wysokiej jakości zdjęcia, gdyż fotografia produktu to jedna z pierwszych rzeczy, na którą użytkownik patrzy i na podstawie której ocenia produkt. Eksponuj swoje produkty, prezentuj te, które najlepiej się sprzedają - polecaj tzw. ,,bestsellery”, stosuj banery reklamowe wzywające do działania - zawierające przycisk ,,Call to action” - inaczej wezwanie do działania, które będą kierować w określone miejsce, wspierając Twoją sprzedaż. 

Wypróbuj niezwykle funkcjonalne narzędzie dla sklepów RedCart: Kreator Wyglądu Grafiki pozwalający samodzielnie zaprojektować grafikę w sklepie internetowym, o jakiej marzysz. Dzięki wygodnej funkcji "przeciągnij i upuść" możesz swobodnie zmieniać projekt swojego sklepu, dodając do niego poszczególne elementy widoczne na stronie głównej, takie jak banery, infoboxy, moduły z produktami, menu oraz pozostałe komponenty. Dużą zmianą jest także to, że teraz wszystko, co potrzebne do edycji wyglądu Twojego sklepu znajdziesz w jednym miejscu: praca z kreatorem jest więc szybka, intuicyjna i przyjemna. Narzędzie dostępne jest w szablonach graficznych w standardzie v4. Przeczytaj więcej na temat Kreatora Wyglądu Grafiki.