Przed sprzedawcami naprawdę gorący okres! Święta Bożonarodzeniowe za pasem, a w handlu apetyt rośnie tylko w miarę jedzenia! Radzimy, jak przygotować się na kilka najważniejszych dat, które przed nami:

- 29.11. - Black Friday
- 2.12. - Cyber Monday
- 6.12 - Mikołajki
- 10.12. - Dzień Darmowej Dostawy



Z roku na rok to głównie Black Friday, fenomen, który dotarł do nas ze Stanów roztacza coraz szersze kręgi. Pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia to dla wielu sklepów w USA najbardziej dochodowy dzień w roku. To, co za oceanem dzieje się w sklepach stacjonarnych wygląda dość przerażająco:



A przecież proces zakupowy online przebiega o wiele przyjemniej! Odsetek osób, które preferują zakupy przez internet zamiast zakupów stacjonarnych z roku na rok wzrasta. Wyobraź sobie, jak wielu potencjalnych klientów może odwiedzić Twoją witrynę podczas weekendu zniżek. 


 

Dane z zeszłego roku mówią, że w Polsce sprzedaż online wynosiła średnio 663 zł netto na koszyk. Przełożyło się to na wzrost sprzedaży o 979% względem zwykłych dni. Przeciętnie Polacy nabywali po 4 produkty na osobę. (dane: https://black-friday.global/pl-pl/).

Brzmi zachęcająco? Pamiętajmy, że dynamika jest rosnąca, w tym roku statystyki mogą przekroczyć nawet 1000%! Z jakich branż najchętniej wybierane są produkty? To odzież, elektronika, obuwie oraz kosmetyki i perfumy.

Podejmij odpowiedni wysiłek i przygotuj wcześniej ciekawe promocje. Dzięki odpowiednim zabiegom i działaniom promocyjnym będziesz przygotowany do wzmożonego ruchu. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi! Jak więc zachęcić Klienta do zakupów w Twoim sklepie?


1. Benchmarking

Prześledź działania konkurencji z poprzednich lat. Np. sprawdź, co inne e-sklepy publikowały w tym czasie w social mediach lub monitoruj sieć np. za pomocą narzędzi takich jak Brand24. Mając wiedzę o zeszłorocznych promocjach możesz stworzyć korzystniejszą dla Klienta ofertę.


2. Planowanie ofert

Zniżka = bodziec zakupowy. Komunikuj o promocjach jak najwcześniej. Co z tego, że masz wyjątkową promocję, jeśli Klienci o niej nie wiedzą? Konsumenci już od października planują zakupy świąteczne, a weekend zniżek będzie dla nich okazją do zaoszczędzenia środków. Nie zapomnij o dedykowanych banerach, wyodrębnionych sekcjach a także o promocji w kanałach społecznościowych. Wyróżnij najchętniej kupowane produkty. Nie wystarczą pojedyncze komunikaty! Nakręcaj atmosferę tak, aby oferty nie umknęły Twoim Klientom. Dostosuj język w taki sposób, by przekazać najistotniejsze informacje i przekonać do zakupów właśnie u Ciebie! Możesz bawić się rabatami. Czas i oferty ograniczone czasowo potrafią dostarczyć naprawdę zaskakujących efektów konwersji. Informuj Klientów, że rabaty będą wzrastać z godziny na godzinę. I np. między 17:00 a 19:00 będą wynosiły 50%, gdzie do 16:00 wynosiły 30%.

Czy wiesz, że w RedCart masz możliwość korzystania z zaawansowanych funkcji do tworzenia kuponów rabatowych? Wystarczy kilka kliknięć i możesz przygotować kupon rabatowy na dowolny produkt, grupę produktów, producenta, a nawet dla wybranej przez Ciebie grupy klientów. Jeśli chcesz skorzystać z tej funkcjonalności, w panelu administracyjnym Twojego sklepu wejdź do zakładki MARKETING I INTEGRACJE, a następnie wybierz KUPONY RABATOWE:

3. Szata graficzna

Stwórz atrakcyjne, spójne grafiki z angażującym copy. Nie od dziś wiadomo, że kupuje się oczami. Pamiętaj, by nie przesadzić. Postaw na prostotę, by Klient mógł bezproblemowo sfinalizować zakup. Spraw, aby produkty, które oferujesz w obniżonych cenach były widoczne na stronie. Stwórz odpowiednie etykiety (“Black Friday”, “Bestseller”, “Darmowa dostawa” itp.).

W sklepie w RedCart możesz wykorzystać rozbudowane narzędzie do tworzenia wyskakujących okien popup. Możesz wywołać okienko w zależności od zachowania klienta i miejsca, w którym się znajduje. Wybierz zakładkę WYGLĄD SKLEP, a następnie przejdź do OKNA POPUP:


Chcesz wyróżnić produkt umieszczając na zdjęciu etykietę z chwytliwym dopiskiem? Taki efekt uzyskasz w zakładce WYGLĄD SKLEPU, a kolejno wygenerujesz banery w MARKERY ZDJĘĆ:

4. Social Media

By wzmocnić przekaz reklamowy zastosuj angażujące i rzadziej wykorzystywane formy wizualne. Ogranicz zdjęcia, zamiast tego przetestuj video albo grafiki 3D. Możesz też stworzyć własny mem i pokazać go odbiorcom. Pamiętaj o spójności graficznej i przygotowaniu różnorodnych koncepcji. Promuj swoje posty i nie zostawiaj promocji na ostatnią chwilę. Nie ograniczaj się tylko do Facebooka i witryny internetowej. Według ekspertów należy wykorzystać co najmniej trzy kanały w kampaniach marketingowych, by zaangażować odbiorców.

5. Content

Poza wachlarzem promocji możesz tworzyć treści, które pomogą Ci rozpromować sklep i będą dodatkiem do zakupowego szaleństwa. Napisz np. artykuł z rekomendacjami prezentów świątecznych dla najbliższych z wykorzystaniem Twojego asortymentu. Mogą to być poradniki takie jak “10 produktów poniżej 200 zł dla Twojego dziecka”, “Przygotuj dom na Boże Narodzenie” itp.


6. Opłacalność

Jeżeli dojdziesz do wniosku, że nie możesz sobie pozwolić na ekstremalne obniżki pod kątem 29 listopada to nie rozczaruj swoich odbiorców. Możesz zaproponować mniejszy rabat ale oprócz tego zapewnij darmową wysyłkę, zniżkę na kolejne zakupy lub drobny upominek dodawany do paczki.


7. Obsługa na poziomie

Twój sklep podczas okresu gorącej sprzedaży potencjalnie może odwiedzić wielu nowych konsumentów. Pamiętaj, że Black Friday to okazja do zebrania większej ilości leadów! Nie utrudniaj kupującym kontaktu do siebie. Spraw, by zakładki z kontaktem i informacje dot. procesu zakupowego były przejrzyste i widoczne na stronie. Możesz stworzyć formularz zgłoszeniowy, lub umieścić na stronie narzędzie usprawniające komunikację (np. LiveChat). Odpisuj na pojawiające się problemy w możliwie jak najszybszym czasie, generuj wiadomości o otrzymaniu zgłoszenia i etapach realizacji.

Jak dodać dowolny komunikator (np. Livechat) w RedCart? Użyj Google Tag Manager lub przejdź do zakładki USTAWIENIA → PODSTAWOWE USTAWIENIA → po lewej stronie wybierz STATYSTYKI ZEWNĘTRZNE:




8. Zachęta na przyszłość

Jak poprzez dobrą relację z Klientem spowodować, by ludzie do Ciebie wracali? Możesz np. wysłać do wszystkich, którzy zrobili u Ciebie zakupy na promocji podziękowanie i rabat na kolejne zamówienia. Po kumulacji sprzedaży podczas Black Friday zachęcamy do angażowania Klienta też po szaleństwe zniżek. Wysyłaj wiadomości automatyczne z zachętą do powrotu, zmianach w e-sklepie czy z prezentacjami produktów.

Zależy Ci na komunikowaniu nowości w ofertach lub promocji swoim klientom? Skorzystaj z zakładki MARKETING I INTEGRACJE → kolejno  wybierz NEWSLETTER. Po lewej stronie będą widoczne opcje takie jak DANE SUBSKRYPCJI, TREŚĆ ORAZ DOŁĄCZONE PRODUKTY:





PODSUMOWANIE:

Z roku ważne z punktu widzenia handlu daty (Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy) przyciągają coraz większą liczbę konsumentów. Dzięki przemyślanej strategii promocyjnej i zastosowaniu się do powyższych rad zostaniesz zauważony i zachęcisz Klientów do zakupów w Twoim e-sklepie. Rady możesz stosować na przełomie zarówno listopada jak i grudnia. Pamiętaj jednak, że całość działań to długofalowy proces. Na co dzień nie zapominaj o wysokich standardach i profesjonalnej obsłudze. Zaprocentuje to na przyszłość! Życzymy rekordów w sprzedaży!