Jak możemy Ci pomóc?

Strona główna Baza wiedzy Narzędzia

Jak zintegrować sklep internetowy z hurtownią?

Tzw. gotowa integracja sklepu z hurtownią na platformie RedCart pozwala na automatyczny import bazy produktowej.

Jak zintegrować sklep internetowy z hurtownią?


Co to jest integracja sklepu internetowego z hurtownią i w czym właściwie jest przydatna sprzedawcy internetowemu? Otóż nowoczesne hurtownie internetowe dysponują ofertą produktową w postaci tzw. pliku XML lub CSV – który pozwala na masowy import bazy produktowej w formie nazw, zdjęć i opisów do sklepu internetowego. Jest to przede wszystkim ogromna oszczędność czasu i pracy, której nie da się przecenić – e-sprzedawca otrzymuje od hurtowni m.in. wysokiej jakości zdjęcia produktowe, przy czym nie musi już wgrywać każdego produktu „na piechotę”. Natomiast najlepszym rozwiązaniem z technicznego punktu widzenia – efektywności oraz maksymalnego ograniczenia wykonywanych czynności – jest tzw. gotowa integracja sklepu z hurtownią, dostępna na platformie RedCart. Warto przy tym dodać, że integracja pozwala na wykorzystanie wielu przydatnych konfiguracji, takich choćby jak ustawienie marży na produkty, w tym w podziale na kategorie i producentów.



1. Integracja sklepu internetowego z hurtownią

Tak jak zostało już to wspomniane, nowoczesne hurtownie internetowe udostępniają sklepom swoją ofertę w pliku, zazwyczaj XML lub CSV w taki sposób, aby można było masowo zaimportować produkty w postaci nazw, zdjęć, opisów oraz wszystkich innych ważnych informacji potrzebnych klientowi w celu dokonania zakupu w sklepie internetowym. Jest to wirtualne zatowarowanie sklepu, które za zadanie ma przede wszystkim oszczędność czasu, pracy oraz umożliwienie sprawnego zarządzania ofertą w sklepie:

PAMIĘTAJ:

Do najważniejszych zalet integracji sklepu z hurtownią należą:

  • Masowy import bazy produktowej, który oszczędza czas i pracę potrzebną na załadowanie produktów do sklepu.
  • Dostęp do aktualnej oferty hurtowni
  • Dostęp do wysokiej jakości zdjęć produktowych, opisów oraz cech produktowych


2. Jakie dane są udostępniane w pliku?

Rodzaj informacji udostępnianych przez hurtownie zależy oczywiście od tego, w jaki sposób zostanie przygotowany plik: np. zdarzają się dostawcy, którzy nie udostępniają zdjęć produktowych lub udostępniają kilka plików różniących się treścią. Także częstotliwość generowania aktualnego pliku zależy od dostawcy: raz dziennie, co kilka godzin lub aktualizacja na bieżąco. W większości gotowych integracji z hurtowniami dostępnych na platformie RedCart zazwyczaj udostępniane są dane w postaci:

  • Zdjęć
  • Nazwy produktu
  • Ceny hurtowej
  • Stawki podatkowej
  • Stanu magazynowego
  • Opisu
  • Marki/Producenta


3. Połączenie sklepu z hurtownią

W celu uzyskania dostępu do bazy produktów w postaci pliku XML, należy zapewnić swojemu sklepowi niezbędną infrastrukturę umożliwiającą zaciągnięcie oferty. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku jest tzw gotowa integracja sklepu internetowego z hurtownią, którą zapewnia sklepom platforma RedCart. Dlaczego jest to najlepsze rozwiązanie? Ze względu na pełną automatyzację procesów odbywających się online, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania na komputerze lub obowiązku pamiętania o pobraniu pliku.


4. Automatyczna integracja sklepu internetowego z hurtownią na platformie RedCart

PAMIĘTAJ:

Gotowa integracja z hurtownią dostępna na platformie RedCart zapewnia zawsze aktualną ofertę w sklepie, oszczędzając ogrom czasu i pracy potrzebnych na pobieranie danych.

Tak zwana gotowa integracja hurtowni ze sklepem na platformie RedCart umożliwia:

  • Automatyczny import bazy produktowej
  • Automatyczną aktualizację stanów magazynowych i cen

Aktualizacja bazy produktowej odgrywa bardzo ważną funkcję z punktu widzenia jakości obsługi i efektywnego prowadzenia sprzedaży online: to warunek aktualnej oferty w sklepie oraz rzetelnej informacji o stanach magazynowych, co ma szczególne znaczenie podczas prowadzenia sprzedaży w systemie dropshipping – w którym wysyłka towaru realizowana jest wprost z magazynu hurtowni do klienta detalicznego, a sprzedawca nie posiada towaru w fizycznym znaczeniu tego słowa.


Aktualizacja bazy produktowej obejmuje przede wszystkim:

  • Aktualizację o nowe produkty w ofercie
  • Aktualizację stanów magazynowych
  • Aktualizację cen

Sprawdź, na czym polega dropshipping

Gotowa integracja hurtowni ze sklepem na platformie RedCart dostępna online gwarantuje automatyczny import bazy produktowej oraz automatyczną aktualizację. Bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania na swoim komputerze, bez ręcznego pobierania pliku: wszystko odbywa się automatycznie i online. To m.in.:

  • Pełna automatyzacja importu oraz aktualizacja bazy produktowej
  • Łatwe zarządzanie stanami magazynowymi: wgląd do tzw magazynu wirtualnego hurtowni, w tym magazynu opcji: ilość dostępnych produktów w poszczególnych opcjach kolorystycznych i rozmiarach.

WAŻNE:

W integracji na platformie RedCart aktualizacji podlegają oczywiście stany magazynowe i ceny oraz – opcjonalnie – dane takie jak:

  • Zdjęcie
  • Nazwa
  • Opis
  • Status produktu
  • Kategoria produktu

PAMIĘTAJ:

Moduł integracji na platformie RedCart zawiera dodatkowe funkcjonalności, przydatne podczas konfiguracji danych pobieranych z hurtowni, takich jak odpowiednie przypisane kategorii hurtowni do konkretnych kategorii w sklepie oraz:

  • Opcja wyboru: produkty w sklepie aktywne lub nie po imporcie bazy produktowej
  • Możliwość ustawienia minimalnej ilości sztuk produktu zwracanej w pliku z hurtowni, po której produkt pojawi się w sklepie.
  • Możliwość ustawienia marży narzucanej na produkty, przy czym możliwe jest ustawienie automatycznie narzucanej marży na produkty konkretnych producentów lub konkretnych kategorii w sklepie: w wartości procentowej lub kwotowej.

W celu uzyskania dostępu do bazy hurtowni zazwyczaj potrzebne jest podanie danych autoryzacyjnych, takich jak login i hasło, które sklep otrzymuje podczas założenia konta w internetowej hurtowni.


Sprawdź gotowe integracje z dostawcami dostępne na platformie Redcart

Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz lub zadzwoń do nas

Pomoc RedCart
+48 22 22 82 114

pn - pt godz. 9:00 - 17:00

Pomoc RedCart
pomoc@redcart.pl

24h / dobę, 7 dni w tygodniu