Jak podaje raport e-handel Polska, w 2009 roku 95,7% właścicieli sklepów osiągających poziom sprzedaży miesięcznej rzędu 100 tys. zł stosuje SEO. Tak więc okazuje się, że większość klientów sklepów internetowych pochodzi z wyszukiwarki Google, posiadającej w chwili obecnej około 93% udziału w rynku. Ruch generują również portale korzystające z silnika Google, takie jak Onet.pl i Interia.pl.

Oprogramowanie sklepów RedCart jest przyjazne wyszukiwarkom internetowym. W Panelu Administracyjnym w zakładce Ustawienia › Podstawowe ustawienia › SEO można wpisać tytuł strony głównej, opis strony głównej oraz słowa kluczowe i dodatkowe treści w tytule stron: kategorii, produktów i stron informacyjnych. Tytuł strony głównej będzie widoczny u góry na pasku wyszukiwarki po wpisaniu adresu strony przez użytkownika.

Tytuł strony jest jednym z widocznych elementów strony, powinien być krótki i interesujący. W tytule strony, słowa kluczowe należy umieścić na początku, przed nazwą strony. Nie należy powtarzać słów kluczowych, ponieważ mogą być czytane jako spam. Opis strony głównej powinien z kolei zachęcać do odwiedzin i zakupów w sklepie. Można tu opisać, jaką branżą sklep się zajmuje i co można w nim kupić. Taki opis będzie się pokazywał pod adresem strony głównej, gdy strona sklepu zostanie wyszukana w Google. Wszystkie słowa kluczowe należy oddzielić przecinkiem. Słowa te to mogą być np. kategorie sklepu, produkty promowane, producenci, nazwy produktów. Słowa można wpisywać zarówno w liczbie pojedynczej jak i mnogiej. Warto również wpisać wyrazy bliskoznaczne, zdrobnienia itp.

Jeśli chodzi o dodatkowe treści w tytule stron kategorii, produktów i stron informacyjnych można wpisywać je przed znacznikiem RC_META, po znaczniku RC_META bądź zarówno przed jak i po znaczniku RC_META. Dodatkowe treści w tytule stron kategorii będą się wyświetlały po kliknięciu na kategorię sklepu. Wtedy znaczniki RC_META zostaną zastąpione przez nazwę danej kategorii, a dodatkowe treści pozostaną wszędzie takie same. Tak samo będzie działo się w przypadku dodatkowych treści w tytule stron produktów, tylko znacznik RC_Meta zostanie zastąpiony przez nazwę produktu i nazwę kategorii, do której produkt jest przypisany. Jeśli chodzi o dodatkową treść w stronach informacyjnych, to znacznik RC_META zostanie zastąpiony przez nazwę danej strony informacyjnej.

Sklepy RedCart zostały przystosowane do pozycjonowania poprzez zastosowanie przyjaznych linków. Dzięki temu nie muszą Państwo wpisywać już ustawień SEO przy poszczególnych produktach. Budowa oprogramowania pozwala bowiem na automatyczne pobieranie informacji do pozycjonowania z opisów produktów, cech i kategorii. Sklepy zbudowane na naszej platformie są dostosowane do wszelkich wymogów naturalnego pozycjonowania. W szczególności dotyczy to karty produktów oraz układu sklepu.