Początek Nowego Roku to czas postanowień, zarówno w sferze prywatnej, jak i również w zakresie naszego e-biznesu.

Dbając o ciągły rozwój sklepu internetowego, warto podjąć wyzwanie, które okaże się skuteczne w perspektywie dłuższych działań w branży e-commerce.

Poniżej przedstawiamy parę wskazówek, które mogą okazać się przydatne dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych na naszej platformie.
Być może zmotywują one do podjęcia wyzwania, bądź też zainspirują i poddadzą całkiem nowe, ciekawe pomysły :)

 

Sam zdecyduj, który punkt w Nowym Roku będzie najistotniejszy dla Twojego biznesu!


Publikuj istotne treści

O wartości wysokiej jakości treści nawołują sami twórcy oraz eksperci wyszukiwarki Google. Posiadając blog w obrębie sklepu postaraj się samodzielnie tworzyć treści, które nie dość, że będą interesujące dla Twoich Klientów, to dodatkowo pomogą Ci polepszyć swój ranking w wyszukiwarce. To z kolei zwiększy Twój ruch na stronie, co przełoży się na wyniki sprzedaży.

Jakich treści poszukują Klienci? Zdecydowanie będą to artykuły, które bliżej przedstawią zastosowanie poszczególnych produktów. Poradniki, a także nowości pojawiające się w branży, nowe trendy – takie treści Klienci cenią najbardziej. Zamieszczając dodatkowo zdjęcia lub filmy, należy pamiętać o odpowiednim ich opisaniu pod względem SEO.

Ważna jest jakość, nie ilość. Zadaniem wielu sklepów na Rok 2014 jest przede wszystkim wyróżnienie się na tle konkurencji. Tworzenie unikalnych treści z pewnością będzie pomocne w całym procesie pozycjonowania, przyciągania Klientów, a także zwiększenie ich zaangażowania.


Zatrzymaj przy sobie Klienta

Rozwój handlu internetowego sprawił, że nieustannie wzrasta konkurencja w każdej możliwej branży.. Kiedy pozyskasz zaufanie oraz zaangażowanie kupujących w Twoim sklepie, warto, byś pamiętał, że łatwiej zatrzymać (a także utrzymać) przy sobie stałego Klienta, niż pozyskać nowego. Zachęcenie do kolejnych zakupów przy pomocy stosownego kuponu rabatowego nie tylko zachęca ale również sprawia, że kupujący poczuje się doceniony oraz wyróżniony (szczególnie, jeśli na przykład bon został wysłany z okazji urodzin Klienta). W Nowym Roku postaraj się, by Klienci byli zawsze blisko Ciebie.


Dokonaj przeglądu dotychczasowych działań

Branża e-commerce zmienia się błyskawicznie. Rozwój technologii, nowe przepisy oraz coraz to nowe trendy skłaniają do szybkiej akceptacji zmian.

Konsumenci są coraz bardziej poinformowani na temat swoich praw oraz obowiązków. Jeśli zwroty w sklepie zdarzają się coraz częściej stwórz nową strategię, która pozwoli zmienić przyczyny zwrotów. Poznaj opinie Klientów – nikt tak obiektywnie jak oni nie ocenią co w Twoim e-biznesie dałoby się poprawić. Monitoruj swoje działania - jeśli pomimo starań, nadal występuje problem, spróbuj zasięgnąć porad u specjalistów z branży. 

Opracuj plan działania, który skutecznie wyeliminuje zeszłoroczne zaistniałe problemy. Jeśli z jakiś powodów nie mogłeś zrealizować swoich pomysłów w roku 2013, to zacznij działać już dziś, by po niedługim czasie uzyskać pierwsze efekty.


Bądź widoczny!

Ten rok z pewnością będzie przełomowy dla handlu internetowego pod względem ciągłego rozwoju technologii. Smartfony oraz tablety stają się coraz chętniej wykorzystywanymi narzędziami w celu robienia zakupów. Łatwość oraz wygoda użytkowania sprawia, że posiadanie sklepu internetowego w wersji mobilnej to możliwość dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Sklep pod względem graficznym będzie przypominał pełną wersję, choć zostanie pozbawiony elementów, które mogłyby spowodować spowolnienie ładowania się oferty. Dodatkowo, sklep będzie dostosowywał się do każdego ekranu na którym będzie wyświetlany. Responsive Web Design to trend, który będzie najbardziej pożądany w m-commerce, czyli biznesie w mobilnym wydaniu!


Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!