jak opisać produkty w sklepie

Jak tworzyć dobrze skonstruowane opisy produktów w sklepie internetowym? Opisy, które z jednej strony pozwolą klientom znaleźć interesującą ofertę, wesprą pozycjonowanie sklepu, a z drugiej nakłonią do zakupu? Ta, wbrew pozorom wcale niełatwa i czasochłonna sztuka rządzi się kilkoma zasadami, które warto mieć na uwadze przygotowując opisy do swojego sklepu. Zwłaszcza. że zapożyczanie opisów od np. konkurencji to bardzo zły pomysł - we względu na algorytmy Google, dyskryminujące strony zawierajace skopiowaną treść. Opisy produktów powinny być więc unikatowe, oryginalne oraz wyczerpujące - zawierać wszystkie informacje istotne z punktu widzenia klienta.

Opis produktu w sklepie internetowym: najważniejsze zasady.

Jak powinien wyglądać idealny opis produktu w sklepie internetowym? Oczywiście, zależy to od rodzaju sprzedawanego asortymentu, cech charakterystycznych produktu, wartości, z którymi identyfikuje się marka - w sieci znaleźć można sklepy posiadające karty produktowe o niezwykle obszernych, wyczerpujących opisach, zawierające szczegółowe tabele z danymi technicznymi oraz takie, które bazują jednynie na zdjęciach produktowych. Jakkolwiek, zdjęcie produktu odrywa kluczową rolę w sprzedaży internetowej, poprawnie skonstruowany opis jest niezwykle potrzeby zwłaszcza w przypadku tych produktów, których cech nie da się w całości oddać za pomocą zdjęcia.

PAMIĘTAJ:

Poprawnie skonstruowany opis produktu pełni kluczową rolę w sprzedaży w internecie - przekazuje klientowi wszystkie najważniejsze informacje związane z produktem. Ponadto, stanowi cenną, unikatową treść na stronie sklepu, wpływając na pozycjonowanie i zwiększając widoczność sklepu w sieci.

WAŻNE:

Poprawnie skonstruowany opis produktu powinien być:

  • Wyczerpujący

Pamiętajmy, że klient w sklepie online nie ma możliwości obejrzenia, dotknięcia czy przymierzenia produktu przed jego zakupem. Opis powinien więc oddawać wszystkie cechy, które mogą być istotne dla klienta, a których nie widać dobrze na zdjęciu. Dokładnie opisujemy więc rozmiary, wrażenia w dotyku, materiał, z którego wykonano produkt - pozwoli to klientowi rozwiać wątpliwości i zmniejszy uczucie niepewności przed zakupem w sieci.

  • Unikatowy

Algorytmy Google dyskryminują strony posiadające duplicate content - musimy więc zadbać o to, aby w naszym sklepie znajdowały się tylko oryginalne, unikatowe opisy. Oznacza to konieczność poniesienia nakładów pracy i czasu na przygotowanie własnych opisów -  jednak dobrze przygotowane opisy, zgodne z zasadami SEO będą pracować na pozycję sklepu w sieci.

  • Skonstruowany zgodnie z zasadami SEO

Unikatowość treści to zasada numer jeden, na tym jednak nie kończą się reguły SEO związane z dobrymi opisami. Warto zadbać o odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi, których używają klienci poszukując produktów w sieci. Wspomnieć należy przt okazji o zasadzie długiego ogona - pozycjonowaniu na dlugie, bardziej szczegółowe  frazy, które mają dużo mniejszą konkurencję w porównaniu do najpopularniiejszych fraz.

  • Wyrażony w języku korzyści

Opis powinien zawierać wszystkie najważniejsze cechy i właściwości produktu, ale nie tylko. Zadaniem języka korzyści jest przełożenie tych cech na konkretne argumenty i powody, dla ktorych warto nabyć dany produkt. Jeśli sprzedajemy torebkę która posiada długi, dopinany pasek - napiszmy że nadaje się doskonale do noszenia na ramieniu, jeśli w środku znajdują się liczne kieszonki - zaznaczmy, że pozwalają segregować treść i utrzymać porządek.

  • Estetyczny

Pomijając kwestie oczywiste, takie jak poprawność gramatyczna - opis  produktu powinien być zaprezentowany w przystępnej, atrakcyjnej  dla oka formie. Użytkownicyy sieci zazwyczaj nie maja czasu na czytanie przydługich 6tekstów, więc jesli produkt posoada wiele właściwości wymagających opisu, przedstawmy je w formie krótkich odnośników. Zdecydowanie lepiej sprawdzą się opisy nie za długie, proste i w przystępnym, lekkim języu.

Dlaczego nie należy kopiować opisów produktowych w sklepie?

Wyszukiwarka Google korzysta z robotów wyposażonych w filtry wyszukujące zdublowane treści. Wszystko po to, by w Internecie każdy poszukujący dobrych treści znalazł je szybko i skutecznie. Dlatego opisy, które posiadamy w swoim sklepie mają duże znaczenie dla działających w sieci robotów.

Właśnie dokonałeś integracji sklepu internetowego z hurtownią? Na pewno cieszyłeś się, że produkty mają zdjęcia i opisy. Właściciele sklepów, którzy skorzystali z usług najpopularniejszych hurtowni mają dokładnie takie opisy jak Ty! Zdublowane treści spowodują zatem spadek widoczności naszej witryny, ponieważ wyposażone w filtry roboty odnotują takie same opisy. Każdy nasz produkt w sklepie jest ciekawy i można go opisać na różne sposoby, warto więc wiedzieć jakich informacji naprawdę poszukują Klienci.

Integracja sklepu z hurtownią

Praktycznie i pragmatycznie - opisy w języku korzyści. 

W zależności od charakteru naszej branży, każdy opis musi być dostosowany do oczekiwań osób, które poszukują informacji o produkcie. Ponieważ produktu w sklepie internetowym nie da się wcześniej przymierzyć i dotknąć, ważne są w tym przypadku cechy szczególne, które ostatecznie przekonają nas do jego zakupu. Opisywanie produktów w tzw. języku korzyści polega na przełożeniu cech na konkretne właściwości - opisie przeznaczenia czy sposobu użytkowania produktu oraz jego wartości dodanej. Na racjonalizacji zakupu. Pamiętajmy, że klienci zazwyczaj wybierają te produkty, z których korzystanie wiąże się z największą ilością korzyści, jak np. wygoda, kompatybilność z innymi urządzemiami, pragmatyzm, łatwość w użytkowaniu i czyszczeniu - itp.

PAMIĘTAJ:

Opisuj swoje produkty w języku korzyści: pokaż wartość dodaną w przykładowym opisie przeznaczenia i użytkowania. Zaakcentuj wszystkie praktyczne właściwości produktu.

Miejmy na uwadze, że pomimo tworzenia opisów z uwględnieniem zasad działania robotów Google, ich najważniejszymi odbiorcami wciąż są nasi Klienci. Dlatego tekst, który stworzymy musi zawierać konkretne, przydatne informacje. Dobry opis, to opis który sprzedaje, a nie taki, który nasycony jest na siłę słowami kluczowymi.


Jak tworzyć opisy zgodne z zasadami SEO?

Tak jak zostało wspomniane, opis produktu zależy od konkretnej branży - niemniej jednak można wyróżnić kilka elementów, które powinien zawierać każdy z nich. Do najważniejszych należą:

  • Słowa kluczowe: konstrując opisy należy wciąć pod uwagę frazy wpisywane w Google przez użytkownikow w celu znalezienia odpowiedniego produktu. Optymalne nasycenie opisu słowami kluczowymi poprawia pozycjonowanie i pomaga trafić z ofertą do konkretnej grupy docelowej,
  • Wszystkie najważniejsze cechy produktu, w tym specyfikacja techniczna, kompatybilność z innymi prodyktami itd,
  • Wrażenia zmysłowe związane z produktem: zapach, wrażenia w dotyku, rodzaj materiału. z jakiego jest wykonany,
  • Dokładne wymiary produktu: w tym w przypadku sprzedaży odzieży i obuwia poza tradycyjną "rozmiarówką" powinna być podana tabela rozmiarów wyrażona w centymetrach,
  • Korzyści z zakupu: właściwości, które przekładają się na konkretne korzyści w korzystaniu z produktu, w tym opis jego przeznaczenia, sposobu użytkowania, innych wartości dodanych.
  • Emocje: pamiętajmy, że zakupy wiążą się nie tylko z zaspokajaniem podstawowych potrzeb, ale mają sptawiać przyjemność, poprawiać humor, dawać dodatkowe wartości. Dlatego subtelne odwolanie do emocji doskonale sprawdza się w konstruowaniu opisów produktowych.