MyCart wywiady właścicieli sklepów internetowych RedCart

Prosperujący e-biznes, to powód do dumy, a my lubimy się chwalić! Dlatego w ramach cyklu wywiadów "MyCart – opowiem Ci o e-biznesie", prezentujemy wzorcowe sklepy internetowe RedCart.pl, które odniosły sukces w e-handlu.

To nasze podziękowanie, dla e-partnerów biznesowych z którymi możemy efektywnie działać w branży.

O początkach swojego e-biznesu, który jest realizacją pomysłu na zdrowy biznes internetowy opowie Marcin Mędlewicz, właściciel sklepu internetowego vianatura.pl



Sklep internetowy ViaNatura.pl

Mówię vianatura.pl myślę...

„Droga do zdrowia” – to hasło które nam przyświeca przy prowadzeniu sklepu ze zdrową żywnością. Chciałbym, żeby produkty ekologiczne z naszego sklepu były pierwszym krokiem właśnie na takiej drodze do zdrowia, żeby konsumenci byli bardziej świadomi w swoich wyborach, żeby liczyła się jakość produktów, ich skład i pochodzenie. To długa droga, ale warto zrobić pierwszy krok.

Zanim otworzyłem sklep internetowy...
Pracowałem w korporacji. Jak wiadomo taka praca wiąże się z ciągłym „wyścigiem szczurów”, podporządkowaniem się często nie najmądrzejszym regulaminom i procedurom oraz dużą dawką stresu. Dlatego wolę samodzielną pracę, wyznaczanie własnych celów i satysfakcję z tego, że sam mogę coś stworzyć od początku do końca i jestem za to całkowicie odpowiedzialny. Poza tym jeżeli pracujemy w dziedzinie, która nas interesuje to jest to czysta przyjemność.

Sklep z ekologiczną żywnością był pomysłem na biznes, ponieważ...

Mamy coraz więcej świadomych konsumentów, którzy interesują się zdrową kuchnią, mają ogromną wiedzę dotyczącą produktu, jego składu, pochodzenia. Wybierają żywność ekologiczną, która pochodzi ze znanego źródła i jest bezpieczna do spożycia, zwłaszcza dla osób z problemami zdrowotnymi (alergików, cukrzyków, osób które nie tolerują glutenu). Oczywiście jeszcze daleko do poziomu, kiedy będziemy świadomym ekologicznie społeczeństwem, ale cały czas nasza wiedza rośnie stosunkowo szybko.

Otwarcie sklepu internetowego zajęło mi…

Razem z importem produktów, dopracowaniem grafiki i szczegółów wyglądu, sklep był gotowy w 4 tygodnie. Oczywiście cały czas uczę się wszystkich funkcji oprogramowania i stale coś poprawiam, żeby lepiej wykorzystać możliwości sklepu.

Wybrałem gotowe oprogramowanie, ponieważ...

Mam już jeden sklep internetowy i otwarcie kolejnego było poprzedzone bardzo wnikliwym testem wielu gotowych rozwiązań. Nie chciałem nowego sklepu instalować na już używanym oprogramowaniu ponieważ nie spełnia ono moich wymagań w zakresie automatyzacji w zarządzaniu cenami, produktami itp. Chciałem jak najszybciej rozpocząć sprzedaż, co z wybranym przeze mnie oprogramowaniem w pełni się udało. Gotowe oprogramowanie jest też atrakcyjne cenowo, co oczywiście też miało znaczenie.

Koszty otwarcia e-sklepu...
Niewielkie w porównaniu ze sklepem stacjonarnym. A mówiąc konkretnie, roczny koszt prowadzenia sklepu, zamówienie indywidualnej grafiki i drobne poprawki to 2500 złotych.


Sklep internetowy ViaNatura.pl


Pierwsze realne zyski odczułem…

Czas po którym odczułem zyski ze sklepu to około 2 miesiące. Ale teraz, po 4 miesiącach od otwarcia sklepu z każdym tygodniem widzę wzrost zainteresowania sklepem i jego ofertą i te zyski powoli, ale systematycznie rosną. Trzeba też pamiętać, że sporo czasu oraz pieniędzy trzeba przeznaczyć na pozycjonowanie sklepu i reklamę w internecie.

Vianatura.pl wyróżnia się na tle konkurencji tym, że...
Prowadzą go ludzie z pasją, dla których żywność ekologiczna to nie tylko towar, ale sposób na lepsze, zdrowsze życie. Staramy się obsługiwać klientów kompleksowo, konsekwentnie wprowadzamy nowe produkty do sklepu. Uważnie słuchamy naszych klientów, żeby nasza obsługa była jeszcze lepsza.

Zdecydowałem się na indywidualną szatę graficzną, ponieważ...

Zdaje sobie sprawę z tego, że wyróżniająca się grafika sklepu przyciąga uwagę klientów i jest bodźcem do zrobienia zakupów właśnie w tym sklepie. Layout sklepu musi być też ściśle związany ze sprzedawanymi produktami, a gotowe szablony są zbyt uniwersalne, żeby pasowały do naszych produktów. Dlatego nie miałem żadnych wątpliwości, że indywidualna grafika to sprawa priorytetowa.

Wśród narzędzi marketingowych w e-sklepie najbardziej sprawdza się...

Według mnie trzeba skupić się na najprostszych rozwiązaniach, dlatego korzystam z kuponów rabatowych oraz oczywiście z modułu porównywarek cenowych. Wykorzystuję także Google Analytics oraz rozsyłam newsletter do naszych klientów.

Sklep vianatura.pl jest wyjątkowy, ponieważ...
Narodził się z pasji do zdrowego gotowania i jedzenia. Zwracam uwagę na to co jem, na pochodzenie produktów i przeraża mnie to co czytam na etykietach. Dlatego staram się używać zdrowej i ekologicznej żywności. W Polsce jest jeszcze spory problem z dostępnością ekologicznych i zdrowych produktów w stacjonarnych sklepach. Jedynym sposobem, żeby je zakupić było skorzystanie ze sklepów internetowych i tak tez robiłem…Doszedłem jednak do wniosku, że zamiast kupować żywność u kogoś mogę zacząć sprowadzać ją samodzielnie i również sprzedawać innym…

Ten, kto chce prowadzić sklep internetowy musi...

Musi mieć pomysł, zapał do pracy i dużo cierpliwości. Ale najważniejszy jest pomysł na produkt, który chcemy sprzedawać i promować. Nie należy się też zniechęcać pierwszymi porażkami. Cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość.

Moje plany na przyszłość to...

Sprawić, żeby sklep wciąż się rozwijał, miał coraz więcej klientów i wyróżniał się wśród innych sklepów. Chciałbym propagować, przez sprzedaż ekologicznej żywności, zdrowy tryb życia i budować większą świadomość konsumentów. Mam też umowę na import produktów ekologicznych z zagranicy i w ciągu 2 miesięcy będzie można kupić w Vianatura.pl najwyższej jakości, ekologiczne pasty orzechowe. Zapraszamy i obiecujemy, że będzie smacznie!


Sklep internetowy ViaNatura.pl



Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!