Otworzenie pierwszego sklepu internetowego wiąże się z wieloma pytaniami. Wątpliwości i rozważania na temat jak założyć sklep internetowy i jak go promować pojawiają się od momentu jego założenia. Dowiedz się jakie elementy w sklepie internetowych mogą pomóc w zdobyciu pierwszego Klienta.

"Z badań przeprowadzonych przez eBay Advertising wynika, że zaledwie jedna trzecia klientów internetowych jest lojalna wobec konkretnej marki. Z kolei 30% konsumentów to tzw. “brand switchers”, czyli osoby, które zwracają uwagę na to, by kupować markowe rzeczy, jednak nie są lojalni wobec żadnej konkretnej marki." (źródło)

Powołując się na powyższe wyniki wniosek jest jeden - należy liczyć się z rotacją Klientów w sklepie. Jednak zanim przystąpimy do tego kroku trzeba zachęcić pierwszego Klienta do zrobienia zakupów. Czym Twój Klient może być zainteresowany wchodząc pierwszy raz  do Twojego sklepu? Będzie to na pewno:

grafika sklepu - przejrzysta i atrakcyjnie wykonana przykuje uwagę zainteresowanych, dodatkowo budząc zaufanie wobec sklepu możesz być pewien, ze zostaniesz dostrzeżony jako profesjonalny sprzedawca. Idealna grafika sklepu przyciągająca wzrok, jednocześnie pozostaje w tle dla produktów w sklepie. Ma to na celu przyciągać potencjalnego Klienta i zachęcić go do pozostania na stronie.

- produkty - im ciekawszy (lub niszowy) asortyment, tym większe zaciekawienie Klienta, który zagląda do sklepu po raz pierwszy. 

opisy i zdjęcia - oprócz produktu samego w sobie ważny jest jego opis, który dostarcza niezbędnych informacji na temat produktu i jego zastosowania. Ponieważ doskonała większość Klientów jest wzrokowcami, produkty w sklepie powinny być opatrzone doskonałymi zdjęciami. Zainteresowanie produktem wywołane wcześniej przez zaciekawienie jest już ostatnim krokiem do podjęcia decyzji o zakupie. W podanych artykułach dowiecie się zatem  jak opisać produkty w sklepie internetowym, a także jak zrobić zdjęcia produktów do sklepu internetowego.

Jak pozyskać pierwszego Klienta? 

Jak zachęcić Klientów (i zatrzymać) ich na stronie sklepu?

- staraj się aby najlepiej sprzedające się produkty były stale dostępne. Informuj Klientów za pomocą newslettera o nadchodzącej dostawie,
- dostosuj się do sytuacji rynkowej i trzymaj się blisko konkurencji. Odpowiednia analiza konkurencyjnych sklepów pozwoli Ci przejąć ich niezadowolonych Klientów,
- podsycaj zainteresowanie Klientów za pomocą przycisków call to action i upewniaj ich w przekonaniu, że dokonują słusznego wyboru.

Jak promować sklep internetowy? Oto kilka krótkich przykładów:

- SEM - czyli marketing w wyszukiwarkach. Jest to doskonały sposób na uzyskanie szybkich rezultatów w porównaniu do SEO. Dzięki linkom sponsorowanym możesz zostać szybko odnaleziony przez potencjalnych Klientów. Nikt nie chce szukać produktu na dalszych stronach w wyszukiwarce,
- newsletter - o skuteczności e-mailingu będzie w dużej mierze decydowała jakość graficzna, wartość merytoryczna, a także inne czynniki o których więcej przeczytasz w poradniku jak stworzyć skuteczny newsletter w sklepie internetowym,
- blog - moduł bloga pozwoli na spokojne pozycjonowanie się sklepu poprzez dodawanie artykułów o unikalnej treści.

Więcej pomysłów o tym jak promować sklep internetowy znajdziesz TUTAJ.




Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!