Po popularnym Dniu Darmowej Dostawy, sprzedaż w sklepie może się różnić. Co zrobić, by zwiększyć wartość koszyka bez dodatkowych nakładów pracy i przy pomocy gotowych juz narzędzi w sklepie? 

Oto 5 prostych wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć wartość koszyka:

1. Właściwe opisy kategorii

To dzięki nim Google ułatwia Klientom odnalezienie produktów. Z technicznej strony, algorytm automatycznie dopasuje zapytanie Klienta i przedstawia mu treść, która jest najtrafniejsza. Treści, które można dodawać w kategoriach produktów powinny być unikalne. Opisywanie kategorii pozwala na przekazanie dodatkowych informacji, które mogą mieć charakter poradnikowy lub opisujący szczegóły produktów zawartych w danej kategorii.

Korzyść: łatwiejsze odnalezienie przez Klientów interesującego ich produktu (np. torebek skórzanych), skrócony czas wyszukiwania produktu. 

2. Dobre opisy produktów

Podczas integracji sklepu z wybraną hurtownią, są również zaciągane opisy produktów. W efekcie znaczna część ilości sklepów na rynku posiada zduplikowane treści. Ze strony Google opublikowane już wcześniej opisy na stronie spowodują trudności w wyróżnieniu się spośród innych sklepów. Zobacz zatem koniecznie jak opisać produkty w sklepie internetowym.

Korzyść: pisanie językiem korzyści zwiększa wiedzę na temat konkretnego produku chociażby pod względem jego zastosowania. Unikalne treści (tworzone samodzielnie lub zlecone) pozwalają na lepsze pozycjonowanie się sklepu.

Zwiększ wartość koszyka w sklepie internetowym na Święta 


3. Selekcja produktów

Stwórz specjalną kategorię przeznaczoną tylko przed okresem świątecznym. Kategoria "prezenty pod choinkę" będą jasnym komunikatem, że w tej kategorii Klient znajdzie produkt, którego poszukuje. W taki sposób możesz kierować Klientów tylko do wybranych przez Ciebie bestsellerów w sklepie (dodatkowo oznaczonych). 

Korzyści: choć Klient trafi do wybranych przez Ciebie produktów, istnieje szansa, że zainteresowany wyglądem czy ofertą sklepu zechce zamówić produkty będące poza kategorią "świąteczną".
 

4. Newsletter

Kiedy wszystko jest już gotowe, nadszedł czas pierwszego przedstawienia oferty produktowej. Mailingi mogą również zostać wykorzystane w formie poradnikowej. Taka forma jest skuteczniejsza, ponieważ nie kojarzy się z agresywną sprzedażą. Przekonaj się, jak prosto jest stworzyć skuteczny newsletter w sklepie internetowym.

Korzyści: świąteczne mailingi skutecznie nawiązujące do wyselekcjonowanej oferty (punkt 3) pomagają przygotować Klientów do świątecznych zakupów.

5. Cross-selling

Narzędzie marketingowe, które zwiększa wartość koszyka poprzez proponowanie produktów powiązanych z dotychczasowo przeglądanymi lub będącymi już w koszyku. Dzięki takiemu rozwiązaniu, Klient podczas jednej wizyty w sklepie jest w stanie dokonać całościowych zakupów bez przechodzenia do konkurencji. 

Korzyści: możliwości podniesienia koszyka za pomocą jednego narzędzia, a także pozyskania Klientów na przyszłość.



Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep!