Pozycjonowanie to element marketingu internetowego bez którego sklep online nie może się obejść. Celem pozycjonowania jest wyświetlenie Twojego sklepu podczas gdy użytkownik wpisze odpowiednie słowo kluczowe. Aby jednak doprowadzić do takiej sytuacji, sklep musi być nie tylko widoczny w wyszukiwarce, ale i powinien gościć na wysokich miejscach.

Na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google składa się: pozycjonowanie i reklamy płatne. O ile z reklamami w postaci linków sponsorowanych sprawa jest stosunkowo prosta, to z pozycjonowaniem kryje się o wiele więcej pytań i niewiadomych.

Zatem przedstawiamy 10 najpopularniejszych błędów podczas pozycjonowania sklepu internetowego:

BŁĄD 1 – brak wiedzy

Pozycjonowanie wymaga dużej wiedzy, doświadczenia, stałego bycia na bieżąco w kwestiach regulowanych przez Google. Błąd wynikający z braku wiedzy czy nieumyślnego masowego zdobycia linków to utrata środków finansowych i czasu poświęconego na dotychczasowe działania.


BŁĄD 2 – brak wcześniejszej optymalizacji

Optymalizacja strony to pierwszy krok, który ułatwi cały proces pozycjonowania – trudniej będzie zdobyć zadowalające wyniki. Bez optymalizacji będziesz ponosił także większe koszty.


BŁĄD 3 – trudne frazy

Częstym błędem jest rozpoczęcie pozycjonowania na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe. Większość osób myśli, że w ten sposób uzyska się szybkie efekty i wysoką pozycję. Okazuje się, że warto zaczynać pozycjonowanie od mniej konkurencyjnych faz, a następnie poszerzać ich listę i stopniowo przechodzić do bardziej konkurencyjnych.


BŁĄD 4 – strony bez treści

Posiadanie wyłącznie strony typu intro, nie jest dobrze postrzegane przez Google, które uwielbia treści. W przypadku sklepu internetowego, posiadanie podstron czy bloga firmowego pozwoli dostarczać treści i lepiej się pozycjonować.


BŁĄD 5 – brak optymalizacji tytułów

Pod względem SEO tytuł to najważniejszy element. Jeśli w sklepie nie masz zoptymalizowanych tytułów – pozycjonowanie będzie stratą czasu i pieniędzy.


BŁĄD 6 – złe linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to kluczowy element w strategii pozycjonowania w metodzie długiego ogona (tzw. long tail). Należy o to szczególnie dbać.


BŁĄD 7 – linkowanie tylko do strony głównej

Linkowanie wyłącznie do strony głównej to częsty błąd, ponieważ to Kiedy chcesz sam podjąć się pozycjonowania, staraj się, aby linkowanie wyglądało na naturalne. Na blogu firmowym piszesz o nowych trendach w modzie? Podlinkuj w tekście frazę „sukienki na lato”, kierując Klienta do swoich produktów w sklepie.


BŁĄD 8 – zdobywanie linków bez dywersyfikacji

Do Twojego sklepu prowadzi 90% linków z tytułem „sklep z butami do biegania”? W takim razie algorytm do wyłapywania nienaturalnego profilu linków szybko to zweryfikuje.


BŁĄD 9 – szybkie zdobywanie słabej jakości linków

Jeśli do Twojego sklepu internetowego kieruje zbyt wiele linków o niskiej i niezróżnicowanej jakości (tzw. precli), nie będzie to dobre rozwiązanie. Masowe zdobywanie linków zostanie szybko zostanie przez Google zdemaskowane – a nawet może zostać uznane za manipulowanie wynikami. Wtedy na serwis może zostać nałożona kara.


BŁĄD 10 – amatorstwo

Najcięższy możliwy błąd  - zlecenie pozycjonowania amatorom. Tutaj mogą pojawić się dwa zagrożenia:

1. Jeśli Twój sklep jest już na wysokim miejscu w wyszukiwarce – nieodpowiednie działania potrafią obniżyć widoczność strony o od kilku do kilkunastu miejsc.

2. Jeśli Twój sklep jest początkujący – wydając środki na pozycjonowanie przez amatorom nie zdobędziesz ani odpowiedniego miejsca w Google, ani nie zwróci Ci się koszt tej inwestycji.


Zanim zdecydujesz się na pozycjonowanie musisz wiedzieć, że to proces przede wszystkim czasochłonny i efekty nie będą widoczne z dnia na dzień. Decydując się na pozycjonowanie sprawdź referencje firm i agencji, ponieważ tego typu promowanie sklepu wymaga dużych umiejętności i wiedzy.


Wykorzystaj wiedzę w praktyce - załóż sklep internetowy!